تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشور از واردات مایه پنیر بی‌نیاز می‌شود

فاطمه احمدی مخترع و تولیدکننده مایه پنیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به واردات مایه پنیر و هزینه‌های ناشی از آن اظهار داشت: ما با استفاده از نوعی گیاه که خاصیت درمانی و ضد سرطان دارد در سه حوزه ریشه، ساقه و برگ سعی در ایجاد و تولید مایه پنیر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تکثیر این گیاه کار آسانی نبوده و به دلایل گوناگونی قلمه زدن آن بین شش ماه تا یک سال به طول انجامید و کار تکثیر آن بیشتر در مناطق سیستان و بلوچستان و کرمان به دلیل آب و هوای خاص‌شان صورت می‌گیرد. این گیاه که «پنیر‌بات» نام دارد میوه آن برای پنیرسازی و تولید مایع پنیر مفید است.

احمدی با بیان اینکه کشت گیاه پنیر‌بات چند مرحله‌ای بوده و میوه آن دارای خاصیت انعقادکننده شیر است، عنوان کرد: این ماده برای درمان بیماری‌های مختلفی چون سرطان و بیماری‌های قارچی و انگلی مناسب است به طوری که بسیاری از داروهای آنتی‌بیوتیک از همین گیاه تهیه می‌شوند.

این مخترع مایه پنیر تأکید کرد: با کشت بافت ریشه و خالص سازی آن می‌توانیم مایه پنیر ارگانیک را تولید کنیم. بد نیست بدانید در این ماده از هیچگونه سم یا پودر شیمیایی استفاده نشده است.

احمدی مایه پنیر را دارای خاصیت ضدانگلی عنوان کرد و یادآور شد: مایه پنیر در صنایع داروسازی دارای کاربردهای گسترده و موثری است به نحوی که بسیاری از دارو‌ها از این ماده با ارزش ساخته می‌شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشور از واردات مایه پنیر بی‌نیاز می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..