تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوروزگاه در تمام شهرستان‌های ایلام برپا شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: با عنایت به ابلاغ سازمان مرکزی و به منظور آگاهی افزایی، حفاظت واحیای فرهنگ و آداب و رسوم سنتی نوروز، نوروزگاه‌های استان ایلام در تمام شهرستان‌ها در حال برگزاری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: بزرگترین نوروزگاه استان در شهرستان ایلام با تاکید بر میراث ناملموس با برنامه‌های مختلف تا تاریخ دهم فروردین اجرا می‌شود.

شنبه زاده ادامه داد:  معرفی زندگی عشایری و بومی استان در قالب برپایی سیاه چادر، معرفی و برپایی نمایشگاه ویژه صنایع دستی و بومی استان، برپایی نمایشگاه سوغات محلی استان، معرفی هنرهای آیینی با حضور ۱۰ شهرستان استان (با توجه به تنوع قومی کرد، لر و عرب)،  معرفی ادبیات شفاهی استان با موضوع نوروز با حضور بزرگان و افراد مسن در استان و ... از جمله برنامه‌های نوروزگاه ایلام است.

مدیر کل میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت:  تهیه و پخت غذاهای محلی استان در محل نوروزگاه، حضور بخش خصوصی (دفاتر خدمات مسافرتی) به منظور معرفی مسیرهای کمتر توسعه یافته، معرفی پوشش‌های بومی محلی استان در قالب غرفه نمایش پوشاک، برپایی نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری(تاریخی وطبیعی)، پخت شیرینی‌های محلی ویژه نوروز،  برپایی سفره هفت سین در محل نوروزگاه و ... از دیگر برنامه‌های اجرا شده در نوروزگاه ایلام است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوروزگاه در تمام شهرستان‌های ایلام برپا شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..