تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استراتژی‌های موثر برای مواجهه با فرسودگی در مربیگری

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محبوبه غیور درباره استراتژی‌های موثر برای مواجهه با تحلیل رفتگی در مربیگری بیان کرد: مربیگری جزء حرفه‌هایی است که در آن عشق و علاقه به کار، بخش اصلی است. اما با گذشت زمان و تجربه‌ فراز و فرودهای این حرفه‌ پرفشار، ممکن است این عشق و علاقه زیر سوال برود. اگرچه این فشارها طبیعی است اما نوسانات در هیجانات و احساسات می‌تواند به مساله‌ بزرگتری یعنی فرسودگی در مربیگری منجر شود.

منظور از تحلیل رفتگی (فرسودگی) چیست؟

تحلیل رفتگی اصطلاحی عمومی است که دارای علائم زیر است:

_خستگی ذهنی و بدنی

_فقدان ارتباط با شغل یا مسئولیت پذیری

_کم اهمیت شدن شغل و یا حتی احساس آن

_موفقیت کم در وظایف و یا احساس آن

_فقدان شور و علاقه در کار

اگرچه تمام مربیان در یک فصل چالش‌هایی را پشت سر می گذارند، به طور معمول شماری از آنها تنها چند مورد از این علائم را تجربه می‌کنند. این علائم وقتی اهمیت پیدا می‌کنند که احساس بی‌کفایتی اوج می‌گیرد و حتی عملکرد مربی رو به نزول می‌رود. بنابراین شناخت علائم فرسودگی و در ادامه یافتن استراتژی‌هایی برای مدیریت موثر این وضعیت از اهمیت زیادی برخوردار است.

تعدادی از راهبردهای مقابله با تحلیل رفتگی در مربیگری

خود را تحت نظر بگیرید: 

به احساسات، هیجانات و بدن خود گوش کنید. اگر احساس می‌کنید که زیادی خسته و درمانده هستید، بدانید که  باید وقتی برای استراحت پیدا کنید و دوباره شارژ شوید. همچنین اگر متوجه شدید که حال شما نوسان دارد ( بی‌جهت به دیگران غر می‌زنید، نوسان خلق دارید و…) بدانید که این می‌تواند نشانه‌ای برای تحلیل رفتگی باشد.

استراحت کنید:

اگرچه گاهی این کار غیر ممکن به نظر می‌آید، اما خیلی حیاتی است! به عنوان یک مربی، گاهی داشتن استراحت‌های کوتاه و نیم روزی دور از محل کار بودن برای داشتن احساس خوب ضروری است. استراحت‌های قبل و بین فصل تمرین و مسابقه را با خانواده و دوستان سپری کنید، تفریح کنید و کارهایی که دوست دارید را انجام دهید. این امر کمک زیادی به  بازسازی و آغاز خوب دوباره شما می‌کند.

با حامیان خود در ارتباط باشید: 

به ویژه در گرماگرم فصل مسابقات و تمرین با افرادی که شما را حمایت می‌کنند در ارتباط باشید. استراحت کوتاهی کنید و به کسی که دوست دارید زنگ بزنید. همیشه با افرادی در بیرون و درون تیم ورزشی خود در تماس باشید. این کار به رفع علائم فرسودگی مربیگری کمک می‌کند.

برنامه ریزی قبلی داشته باشید:

یکی از عوامل محرک فرسودگی مواجهه مداوم با وضعیت‌های نامشخص و در حال تغییر است. مربیان موفق برای مواجهه با شرایط خطر ساز برنامه دارند. به عنوان مثال مطمئن شوید که غذای هتل محل اقامت شما از کیفیت دلخواه شما برخوردار است، گاهی دور بودن محل اقامت با محل مسابقه برای شما مشکل ساز می‌شود. همچنین می‌توان به برنامه‌ریزی برای تقسیم وظایف به دستیاران و کاپیتان تیم نیز اشاره کرد. برنامه‌ریزی برای ماندن در بهترین وضعیت بدنی و عاطفی و برای مبارزه با تحلیل رفتگی در مربیگری ضروری است.

با افراد متخصص در ارتباط باشید: 

با حضور در کلینیک‌ها و مراکز ورزشی وضع جسمانی و ذهنی خود را بررسی کنید تا در صورت وجود علائم فرسودگی با آن مبارزه کنید.

به یاد داشته باشید که باید برای نظارت خود و ایجاد ارتباط با دیگران وقت بگذارید. کلید مواجهه با تحلیل رفتگی در مربیگری شناخت علائم آن وراهبردهای مقابله با آن است. 

منبع: سایت جامع روانشناسی ورزشی ایران

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استراتژی‌های موثر برای مواجهه با فرسودگی در مربیگری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..