تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه های جدید جهاد کشاورزی به کشاورزان گلستانی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ جهاد کشاورزی گلستان با توجه به بالابودن رطوبت نسبی هوا و احتمال بروز بیماری اسکلروتنیا در مزارع کلزا، به کلزاکاران توصیه کرد نسبت به سمپاشی در مرحله گلدهی با یکی از سموم فولیکور، تیوفانات متیل و آلتوکمبی یا رورال تی اس اقدام کنند.

به گندمکاران هم توصیه می شود ضمن بازدیدهای مکرر از مزارع به ویژه مزارع زودکاشت در صورت مشاهده بیماری زنگ زرو و قهوه ای از یکی از سموم قارچکش استفائه کنند.
 
همچنین باغداران در باغهای زیتون لازم است علیه آفت پسیل با روغن پاشی به میزان یک یا دو درصد اقدام کنند.

در باغات سیاه ریشه هم با توجه به شرایط محیطی طی روزهای آینده و احتمال اپیدمی بیماری لب شتری و غربالی و بیماری پوسیدگی قهوه ای یا مومیایی هسته داران با سمومی مانند تیوفانات متیل علیه بیماری بیماری پوسیدگی قهوه ای و بعد از ریزش گلبرگها با یکی ازسموم مسی و کاپتان علیه بیماری لب شتری هلو و غربالی اقدام به مبارزه کنند.

انتهای پیام/ص



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه های جدید جهاد کشاورزی به کشاورزان گلستانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..