تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آسیب شناسی تهدیدات دریاچه خزر

دریاچه خزر یکی از راه های آبی مهم کشور برای مبادلات با کشورهای اروپایی می باشد که بررسی مخاطرات خزر و آسیب های آن به کاهش آلودگی این دریاچه کمک شایان توجهی کند به همین منظور تفاهم نامه بین کشور ایران و روسیه منعقد شد.

مخاطرات زمین‌شناختی حوضه خزر جنوبی در پی تفاهم‌نامه علمی تحقیقاتی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و موسسه زمین‌شناسی بدون مرز روسیه بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، موسسه زمین‌شناسی بدون مرز (GWL) روسیه، با نگرش نوین به اکتشافات لرزه‌­ای که با استفاده از فناوری‌های به‌روز و استانداردهای زیست محیطی گره خورده، به مطالعه ماهیت پوسته سخت شده زمین و بخش زیرین آن (گوشته فوقانی) و ضخامت رسوبات در بخش جنوبی حوضه کاسپین می‌پردازد.

به موجب این پرژه قرار است با تلفیق زلزله‌­های تاریخی، ویژگی‌­های سنجش از دور و سایزموتکتونیک ثبت شده دستگاهی و کنترل میدانی گسل‌­های فعال، شکل­‌های مورفوتکتونیک دگرشکل شده و خطوط مهاجرت یا فرسایش ساحلی، نقشه مخاطرات جدیدی برای این حوضه تهیه شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، این پروژه در طی دوره سه ساله انجام خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آسیب شناسی تهدیدات دریاچه خزر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..