تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورزش های اصلاحی برای درد زانو

ورزش های اصلاحی برای درد زانوبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر شما دچار آسیب دیدگی زانو شده‌اید، ممکن است نگران تمرین‌ها  و ورزش هایی باشید که می‌توانند آسیب دیدگی یا درد شما را افزایش دهند. اما تفکر شما در این رابطه صحیح نیست، به این معنی که  تقویتی عضلات نگهدارنده زانو و افزایش انعطاف پذیری زانو با ورزش، بهترین راه برای جلوگیری از تشدید آسیب دیدگی است. برای انجام این تمرین‌ها لازم است آن‌ها را به آرامی شروع و سعی کنید با گذشت زمان عضلات خود را برای جلوگیری از آسیب ورزشی زانو  تقویت کنید.

وجود درد در بعضی عضلات در هنگام تمرین کردن موضوعی عادی محسوب می‌شود. اما شما نباید احساس افزایش درد به خصوص در محل مفصل زانو داشته باشید. اگر با این شرایط هنگام انجام ورزش برای تقویت زانو مواجه شدید، حرکت‌های تمرینی را متوقف کرده و برای کسب اطلاع از نوع ورزش برای زانو درد خود و دیگر موارد به پزشک خود مراجعه کنید.

اهمیت تمرین و حرکات اصلاحی

انجام درمان زانو درد با ورزش می‌تواند به افزایش سلامتی و بهبود وضعیت شما بدون وارد شدن آسیب به مفاصل زانو کمک موثر کند. علاوه بر برنامه‌های درمانی، نرمش و ورزش زانو می‌تواند دارای تاثیرات زیادی برای مبتلایان به زانو درد حتی بعد از عمل جراحی زانو داشته باشد، از جمله:

    تقویت عضلات اطراف زانوها به خصوص تقویت عضلات چهار سر ران

    کمک به تقویت استخوان زانو

    تقویت بیشتر و انرژی دهی به فرد برای انجام فعالیت‌های روزمره

    خواب شبانه بدون زانو درد

    کمک به کنترل بهتر وزن

با وجودی که ممکن است شما فکر کنید حرکات اصلاحی زانو می‌تواند باعث افزایش درد زانو و خشکی آن شود، این تفکر صحیح نمی‌باشد. در این حالت استفاده نکردن از حرکات اصلاحی زانو درد و تمرین‌های ورزشی تقویت زانو در حقیقت می‌تواند باعث دردناک‌تر شدن زانو و سفت شدن آن شود. دلیل مشاهده این شرایط به خاطر این است که حفظ توان عضله چهار سر ران، زرد پی و ماهیچه ساق پا برای نگهداری وضعیت زانوها لازم و ضروری می‌باشد. تمرین‌های ورزشی می‌تواند با ایجاد فشار بیشتر بر مفاصل زانو وضعیت آن‌ها را بهبود بخشد.

شروع ورزش

افراد اغلب درباره نقطه شروع نرمش های زانو مربوط به کشش عضلات اشتباه می‌کنند. هنگامی که عضلات شما ضعیف شده باشند، سایر عضلات اطراف زانو سعی می‌کنند ضعف آن‌ها را جبران کرده و ثبات لازم را با افزایش استحکام برای کنترل حرکت زانو فراهم نمایند.

اگر شما حرکت‌های کششی را در ابتدا با حرکت‌های تقویتی زانو شروع نکنید، ممکن است در عمل باعث شوید مشکلات زانوی شما افزایش پیدا کند. در این حالت ممکن است به واسطه فعالیت‌های تمرینی انجام شده ساختار حمایتی زانو پایداری کمتری پیدا کند و فشار بیشتری به آن وارد گردد. بنابراین، اغلب توصیه می‌شود افراد حرکت‌های تمرینی را با تمرین‌های تقویتی شروع کنند و پس از چند هفته حرکت‌های کششی و تمرین‌های مربوط به آن را شروع نمایند.

منبع: تابناک

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورزش های اصلاحی برای درد زانو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..