تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت انگلیس خواستار محدودیت اپلیکیشن های پیام رسان برخوردار از رمزنگاری دو طرفه شد

دولت انگلیس خواستار محدودیت اپلیکیشن های پیام رسان برخوردار از رمزنگاری دو طرفه شد

با توجه به تاکید روزافزون بر روی امنیت و رعایت حریم خصوصی افراد، تعجب آور نخواهد بود که توسعه دهندگان هر چه بیشتر در تلاش باشند تا اپلیکیشن های خود را به قابلیت رمزنگاری دو طرفه تجهیز کنند. بعنوان مثال، چندی پیش در تک شات خواندید که واتس اپ قابلیت رمزنگاری را به اپلیکیشن خود افزوده است، قابلیتی که قطعا بسیار به نفع کاربران است اما به نظر نمی رسد دولت انگلیس خیلی از معرفی آن خشنود شده باشد.

به گزارش بی بی سی، دولت انگلیس در واقع خواستار محدودیت رمزنگاری دو طرفه یا end-to-end برای اپلیکیشن های پیام رسان شده است. این تمایل دولت انگلستان پس از حمله تروریسی اخیر در لندن مطرح شد. در تحقیقات مشخص شد که فرد مهاجم چند دقیقه پیش از اجرای عملیات از اپلیکیشن واتس اپ استفاده کرده بوده است.

وزیر کشور بریتانیا در مصاحبه ای با بی بی سی اظهار کرد:

باید اطمینان حاصل کنیم که سازمان هایی مانند واتس اپ مکانی مخفی برای مکالمات تروریست ها به وجود نمی آورند. باید مطمئن شویم که سرویس های امنیتی کشور قادرند به درون مواردی همچون واتس اپ رمزنگاری شده دسترسی داشته باشند.

طبیعتا این اظهارات با واکنش جدید کارشناسان امنیتی و گروه های فعال حمایت از حقوق مدنی مواجه شدند. البته باید اذعان کرد که این فناوری ها همانند یک شمشیر دو لبه عمل می کنند، اما در نهایت باید منتظر ماند و دید چه اقدامی در این خصوص انجام خواهد شد.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت انگلیس خواستار محدودیت اپلیکیشن های پیام رسان برخوردار از رمزنگاری دو طرفه شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..