تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فردا اسپیس اکس ایده ی موشک های چندبار مصرف خود را عملی می کند

فردا اسپیس اکس ایده ی موشک های چندبار مصرف خود را عملی می کند

تا کنون اسپیس اکس بارها ثابت کرده که قادر است موشک های فالکون 9 خود را به سلامت پس از پایان ماموریت مجدداً بر روی زمین فرود آورد. این کمپانی چندین فرود موفقیت آمیز را بر روی سکویی بر روی دریا به ثبت رسانده است. اما، هنوز نسبت به پرتاب مجدد موشک هایی که قبلا در ماموریتی استفاده شده اند اقدام نکرده است. گفته شده بود که اسپیس اکس در سال 2017 به چنین کاری مبادرت خواهد کرد و حالا این کمپانی اعلام کرده است که روز 30 مارس، 10 فروردین، یکی از موشک های فالکون 9 خود را که قبلا مورد استفاده قرار گرفته، برای بار دوم به فضا پرتاب خواهد کرد. در ادامه با تک شات همراه باشید.

اسپیس اکس در این ماموریت قرار است ماهواره ای را در مدار قرار دهد که شاید به نظر امری عادی برای این کمپانی باشد، اما به این دلیل که نخستین بار است اسپیس اکس از یکی از فالکون 9 های خود برای بار دوم استفاده می کند، این روند می تواند نگرانی های زیادی را برای اسپیس اکس به همراه داشته باشد.


اسپیس اکس مدتهاست موشک هایی که مجدد بر روی زمین فرود آورده را در دست بررسی دارد و آزمایشات متعددی روی آنها انجام داده تا از امکان پرتاب مجدد آنها به فضا اطمینان کسب کند. موشکی که اسپیس اکس برای این ماموریت انتخاب کرده، آوریل سال گذشته در ماموریتی برای انتقال تجهیزات به ایستگاه بین المللی فضایی مورد استفاده قرار گرفته بود.


در ماموریت فردا، اسپیس اکس نه تنها از یک موشک برای دومین بار استفاده خواهد کرد، بلکه آن را مجدد بر روی کشتی بر روی دریا فرود خواهد آورد. بنابراین اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این موشک می تواند مجدداً نیز مورد استفاده قرار گیرد.


این موشک روز پنجشنبه از مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب خواهد شد.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فردا اسپیس اکس ایده ی موشک های چندبار مصرف خود را عملی می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..