تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای طرح پاک‌سازی محلات اصفهان از معتادان سارق، متجاهر و کارتن‌خواب

ساعت: 17:21 منتشر شده در مورخ: 1396/01/09 شناسه خبر: 1072864

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از اجرای طرحی با عنوان طرح آرامش ۷ به‌منظور جمع‌آوری معتادان سارق، متجاهر و کارتن‌خواب در سطح شهرستان اصفهان همزمان با آغاز طرح نوروزی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف 11 دستگاه موتور دیزل سنگین خارجی قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال در بازرسی از انباری در شهر اصفهان خبر داد و اظهار کرد: به‌منظور اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا که سال 96 را به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید -اشتغال نام‌گذاری کردند، این پلیس نیز از ابتدای سال جدید طرح‌ها و اقدامات خود درزمینهٔ مقابله با قاچاقچیان کالا به‌منظور حمایت و رونق تولیدات داخلی را با جدیت بیشتری آغاز کرده است.

سرهنگ ستار خسروی بابیان اینکه در همین رابطه کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس روز گذشته با دریافت خبری مبنی بر دپوی کالاهای خارجی قاچاق در انباری واقع در حاشیه شهر اصفهان، گفت: موضوع به‌صورت ویژه را در دستور این کارگاهان قرار گرفت و پس از کسب اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی از انبار مذکور بازرسی به عمل آوردند.

وی در مورد کشفیات از این انبار کالای قاچاق، اظهار کرد: 11 دستگاه موتور دیزل سنگین خارجی به همراه ژنراتورهای مربوطه فاقد مدارک مثبتِ گمرکی و قاچاق در این عملیات کشف و توقیف شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان ارزش کالاهای کشف‌شده را توسط کارشناسان سه میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: یک نفر در این رابطه دستگیر و به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

* دستگیری 10 ها معتاد متجاهر و ولگرد با اجرای طرح آرامش 7 در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: از ابتدای طرح نوروزی که از 25 اسفندماه آغازشده طرحی با عنوان طرح آرامش 7 به‌منظور جمع‌آوری معتادان سارق، متجاهر و کارتن‌خواب در سطح شهرستان اصفهان به اجرا گذاشته‌شده است.

سرهنگ حسن یاردوستی با اشاره به عملیاتی که در روز گذشته به‌واسطه همین طرح اجرا شد،‌گفت: طی عملیاتی که روز گذشته در مدت 12 ساعت با استفاده از تمام امکانات کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها انجام شد، 10 ها معتاد سارق و متجاهر دستگیر و مقادیری انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.

وی ادامه داد: تعدادی از این دستگیرشدگان به کمپ‌های ماده 15 و 16 منتقل و تعدادی که مرتکب جرم سرقت شده بودند به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردیدند.

سرهنگ یاردوستی بابیان اینکه طرح آرامش، هفتمین سال است که در سطح این شهرستان اجرا می‌شود به دستاوردهای مثبت این طرح اشاره و اظهار کرد: ازآنجاکه یکی از دلایل وقوع سرقت‌های خرد وجود معتادان به‌ویژه معتادان متجاهر و بی‌خانمان هستند به همین منظور جمع‌آوری و دستگیری این افراد در پیشگیری و کاهش جرم سرقت تأثیرات بسزایی داشته و باعث افزایش امنیت شهروندان و مسافران نوروزی شده است.

* مرگ راننده 29 ساله کامیون براثر واژگونی

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان گفت: عصر روز گذشته هشتم فروردین‌ماه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر واژگونی یک دستگاه کامیون بنز در محور اردستان به بادرود، مأموران پلیس‌راه اردستان بلافاصله در محل حاضر و به بررسی حادثه پرداختند.

سرهنگ حسین پور قیصری با اظهار تأسف گفت: راننده کامیون بنز که جوانی 29 ساله بود در این حادثه براثر شدت جراحات وارده در دم جان باخت.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس‌راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کردند.

* فراخوان مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال‌های 1355 تا 1378

سرهنگ جهانگیر کریمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، تمامی مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال‌های 1355 تا 1378 با توجه به قانون خدمت وظیفه عمومی، باید برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس این اطلاعیه افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل‌کرده و یا فارغ‌التحصیل شده‌اند، با ورود به سن مشمولیت (18 سال تمام)، شش ماه مهلت‌دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

این مقام مسئول عنوان داش: دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تحصیلی تعیین‌شده، مشغول به تحصیل هستند در صورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج و یا فراغت از تحصیل، حداکثر به مدت یک سال مهلت معرفی خواهند داشت.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: متعهدین خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه‌های دولتی که قبل از اتمام تعهد، به هر دلیل شرایط ادامه خدمت را ندارند، از تاریخ انصراف از تعهد، حداکثر به مدت شش ماه، مهلت داشته تا با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 برای ادامه خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان در خصوص وضعیت مشمولان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت نیز اظهار کرد: این افراد پس از انقضاء مدت اعتبار آن، باید ظرف مدت یک ماه برای رسیدگی مجدد به وضعیت خدمتی خود به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

وی بابیان اینکه مشمولانی که در مهلت تعیین‌شده، وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند مشمول غایب محسوب می‌شوند گفت: برابر ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مدت خدمت دوره ضرورت این افراد اضافه‌شده و با محرومیت‌های اجتماعی ازجمله عدم استخدام، دریافت وام، خدمات بانکی و… مواجه خواهند شد.

این مقام انتظامی افزود: برابر اساس این ماده مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا سه ماه باشد، سه ماه اضافه‌خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از سه ماه باشد تا شش ماه اضافه‌خدمت خواهند داشت.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: همچنین مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یک سال است، علاوه بر شش ماه اضافه‌خدمت، فراری نیز محسوب شده و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای طرح پاک‌سازی محلات اصفهان از معتادان سارق، متجاهر و کارتن‌خواب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..