تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




52هزار تن سیب درختی از باغ‌های نهاوند برداشت شد

52هزار تن سیب درختی از باغ‌های نهاوند برداشت شد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهندس احمد باقری اظهار داشت: سال گذشته در دو فصل تابستان و پاییز کار برداشت انواع سیب درختی پاییزه و بهاره  از 2300هکتار از باغ های نهاوندآغازشد که در مجموع 52هزارتن سیب از این باغ ها برداشت شد.

وی گفت: در شهرستان نهاوند بیش از 45 درصد باغ های مثمر آن به تولید انواع سیب قرمز، زرد و سبز رنگ اختصاص دارد که باغداران بر حسب علاقه‌ای که دارند باغ های خود را زیر کشت انواع سیب درختی از جمله سیب گلاب قرمز، سیب تابستانه و پاییزه، سیب لبنانی و سبز قرار داده اند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوندافزود:  بیش از 2 هزار و 300 هکتار از اراضی نهاوند به کشت باغ های مثمر انواع سیب درختی قرار دارند که میانگین برداشت از هر هکتار در کشور 20 تن است که در نهاوند بیش از 29 تن سیب از هر هکتار تولید می‌شود.

باقری اظهار داشت: سیب نهاوند به دو صورت تابستانه شامل انواع سیب گلاب و پاییزه به شکل قرمز، زرد وسبز برداشت می شود که همزمان با فرارسیدن ماه مهر کار برداشت سیب آغاز و تا فرارسیدن سرما ادامه دارد.

وی بیان کرد: تعدادی از باغداران نهاوندی عقیده دارند هرچه سیب پاییزه بر روی درخت بماند بر طعم و خاصیت ماندگاری آن افزوده می شود و به شکل ارزان و بهتری مورد استفاده مردم قرار می گیرد. 

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند عنوان کرد: در تابستان امسال هم  باغداران نهاوندی از ۳۵۰ هکتار باغ مثمر وجود در این شهرستان قریب ۶ هزار تن انواع سیب درختی گلاب مرغوب برداشت کردند.

باقری گفت: نزدیک به 12 هزار هکتار انواع باغ میوه در نهاوند وجود دارد که از این میزان 350 هکتار به سیب گلاب و 2 هزار و 300 هکتار به باغ‌های سیب ‌درختی قرمز و زرد پاییزه اختصاص دارد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه انواع سیب تابستانه و پاییزه  این شهرستان به استان‌های همجوار از جمله تهران، لرستان، مرکزی، کرمانشاه صادر می‌شود افزود: هرس به‌ موقع، استفاده از کودهای ریزمغزی، مبارزه بیولوژیکی، آبیاری و برداشت به ‌موقع از عوامل افزایش تولید سیب‌ درختی در نهاوند است.

وی بیان کرد: شهرستان نهاوند رتبه نخست تولید انواع سیب‌ درختی تابستانه و پاییزه در استان را به خود اختصاص داده است که مهمترین مشکلات باغداران در این بخش گرانی جعبه و هزینه‌های کارگر، حمل‌ و نقل و سرمازدگی در فصل بهار و ارزانی قیمت محصول است و سردخانه‌ها این شهرستان ظرفیت حفظ و نگهداری بیش از 8 هزار و 800 تن محصولات پاییزه را ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: در حال حاضر نزدیک به 7 هزار و 200 باغدار و بهره‌بردار نهاوندی در زمینه تولید سیب فعالیت دارند که سیب‌های تولیدی آنها به دلیل نوع آب ‌و هوا و مراقبت کارشناسان اداره باغبانی جهاد کشاورزی از کیفیت بالایی برخوردارند.

انتهای پیام/س




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «52هزار تن سیب درختی از باغ‌های نهاوند برداشت شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..