تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نداشتن متولی، باری مضاعف بر کوله‌بار مشکلات دانشجویان خارج از کشور

وی بیان کرد: دانشجویان خارج از کشور که برای مقطعی به خارج از کشور مراجعه کرده اند و با کوله باری از علم و تجربه به کشور برگشته اند جایگاه خاصی در کشور ندارند و این نخبگان از منابع انسانی کشور حذف می‌شوند و به نوعی نخبگان علوم پزشکی و پیراپزشکی در کشور نادیده گرفته می‌شوند.

حزینی در ادامه اظهار داشت: نخبگان و دانشجویانی که به خارج از کشور رفته اند در ورود به کشور بن بست‌های فراوانی دارند و در کشور، ارزیابی مدارک آن‌ها در وزارت بهداشت با وقفه‌های طولانی مدت انجام می‌شود و در بسیاری از موارد دفتر ارزیابی مدارک پاسخگوی مشکلات نیاز‌های این دانشجویان نیست.

وی اضافه کرد: متولیان عرصه بهداشت و درمان کشور، نهاد رهبری، سیاستگذاران و قانونگذاران و نهاد ریاست جمهوری باید با ایجاد یک دفتر در وزارت کار، ایجاد منابع انسانی و کارشناس در وزارت بهداشت بتوانند پاسخگوی مشکلات، ارزیابی مدارک این دانشجویان، کارشناسی و سایر موارد باشند.

مسئول بخش خون و طب تسکینی بیمارستان فیروزگر تهران افزود: دانشجویان خارج از کشور در صورتی که از کانال‌های قانونی و اداری بگذرند و دستورالعمل جذب، استخدام و بکارگیری آن‌ها شفافیت داشته باشد، می‌توانند در ارتقای نظام سلامت و سایر عرصه‌های علمی کشور گام بردارند.

حزینی در ادامه گفت: قانون دستور العمل جذب نیروهای خارجی مربوط به ۴۰ سال پیش است و قانون جدیدی در حوزه‌ دستور العمل جذب، استخدام و بکارگیری دانشجویان خارج از کشور نداریم.

وی اضافه کرد: دندانپزشکی که در آلمان فعال بوده است و در آنجا در سیستم درمانی ایفای نقش فعالانه و موفقیت آمیزی را داشته است و به قصد ارائه خدمات به کشور بر می‌گردد در ایران جایگاه خاص خود را پیدا نمی‌کند. در واقع دستور العمل ثابتی در این حوزه نداریم که امیدواریم با قانون گذاری‌های انجام شده بتوانیم مشکلات قشر عظیم نخبگان و دانشجویان خارجی را مرتفع کنیم.

حزینی یادآور شد: منابع انسانی توانمند از عوامل توسعه یافتگی سازمان‌ها و ارتقای کشور است و نباید به سادگی از آن بگذریم بلکه باید با بررسی عالمانه منابع انسانی را رصد کنیم و تهدید‌ها و فرصت‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم تا بتوانیم شاهد توفیقات متعددی در نظام سلامت جامعه باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نداشتن متولی، باری مضاعف بر کوله‌بار مشکلات دانشجویان خارج از کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..