تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشمندان موفق به پرورش بافت قلب روی برگ اسفناج شدند

دانشمندان آمریکایی با استفاده از برگ‌ اسفناج موفق به پرورش بافت‌ قلبی شدند. نتیجه این آزمایش، امید‌ به پرورش‌‌ کامل اعضای بدن انسان در آینده را افزایش می‌دهد.

پژوهشگرهای مؤسسه‌ی پلی‌تکنیک وُرسستر، فرآیند جدیدی را مورد آزمایش قرار داده‌اند که برگ‌ اسفناج را به محلی مناسب برای رشد سلول‌های قلب انسان تبدیل می‌کند. طی این فرآیند در ابتدا برگ‌ با استفاده از مایع‌ پاک‌‌کننده شست‌وشو داده می‌شود تا با زدودن سلول‌های گیاهی، ساختاری شفاف از سلولز باقی بماند؛ سلولز عامل تشکیل‌دهنده‌ی دیواره‌ی سلول گیاهی است. در مرحله‌ی بعد دانشمندان سلول‌های قلبی انسان را روی این ساختار کشت می‌کنند. رگبرگ‌های باقیمانده و محیط سلولزی برگ، محل مناسبی برای پرورش سلول‌ها به‌حساب می‌آیند.

برگ اسفناج

دانشمندان تا به حال روش‌های مختلفی برای ساخت بافت‌های زنده امتحان کرده‌اند. مهم‌ترین این روش‌ها، بهره‌گیری از فناوری چاپ سه‌بعدی است که حداقل در این زمینه چندان موفق ظاهر نشده است. شرایط پیچیده‌ی سلولی و ساختار خاص رگ‌های خونی، کار را برای این فناوری دشوار کرده است؛ با این حال، برگ‌ بخشی از یک موجود زنده‌ است که از وجود رگبرگ‌ها بهره می‌برد و می‌توان با استفاده از آن‌، محدودیت‌های چاپ سه‌بعدی را از سر راه برداشت. همچنین به دلیل استفاده از یک میزبان ارگانیک و قابلیت زیست‌سازگار بودن آن، عوارض ناشی از عدم تطابق سلول با شرایط محیطی از بین می‌رود.

برگ اسفناج

با این حال ایده‌ی اصلی این تحقیق چندان جدید به نظر نمی‌رسد و قبلا نیز تلاش‌های زیادی برای استفاده از ساختار ارگانیک به عنوان محلی برای رشد سلول‌های بدن انسان شده بود. به عنوان مثال این روش روی گیاهانی مثل جعفری، ریشه‌های مویین بادام زمینی و گَندِواش آزمایش شده است. در همین راستا، دانشمندان احتمال می‌دهند که ساختار چوب برای ساخت سلول‌های استخوانی بسیار مناسب خواهد بود؛ بنابراین بیشتر از آن که خود فرآیند محل پرسش باشد، انتخاب سلول‌های گیاهی و انسانی مناسب اهمیت دارد.

با این حال اگر دانشمندان بتوانند آزمایش برگ اسفناج خود را به مرحله‌ی کاربردی‌تری برسانند، می‌توان به روشی طبیعی و ارزان رسید که امید به زندگی را در بیماران قلبی افزایش می‌دهد.  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشمندان موفق به پرورش بافت قلب روی برگ اسفناج شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..