تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتشار نقشه مناطق تحت کنترل طالبان در افغانستان

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «کمیسیون امور فرهنگی امارت اسلامی» مربوط به طالبان با انتشار نقشه‌ای مناطق تحت کنترل و نفوذ و مناطقی که در آنها با نیروهای دولتی درگیر است را در افغانستان مشخص کرد.

کارشناسان می گویند این گزارش طالبان تبلیغاتی از سوی این گروه است.

بر اساس گفته های کارشناسان افغانستان، گزارش طالبان محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد اما یک تصویر واقعی از وضعیت امنیتی افغانستان را نشان می‌دهد که در بسیاری از مناطق آن، جنگجویان گروه طالبان حضور دارند.

 انتشار نقشه مناطق تحت کنترل طالبان در افغانستان بر اساس ادعای طالبان، ۳۴۹ ولسوالی تحت کنترل و یا نفوذ این گروه قرار دارد.

در این گزارش آمده است که ۳۴ ولسوالی تحت کنترل طالبان قرار دارد و ۱۶۷ ولسوالی دیگر را از ۴۰ تا ۹۹ درصد در اختیار دارند.

در آبان ماه سال گذشته، اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارش سه ماهه خود اعلام کرده بود که دولت افغانستان در جنگ‌های سال جاری میلادی ۲٫۲ درصد بیشتر نسبت به گذشته، حاکمیت خود را از دست داده است.

گزارش سیگار گفته بود که از مجموع ۴۰۷ ولسوالی افغانستان، ۲۵۸ شهرستان تحت کنترل دولت افغانستان، ۳۳ ولسوالی تحت کنترل مخالفان مسلح و در ۱۱۶ ولسوالی نیز درگیری در جریان است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتشار نقشه مناطق تحت کنترل طالبان در افغانستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..