تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برقراری بیش از ۲۲ هزار تماس تلفنی با سامانه بهداشت ۱۹۰

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت، محراب آقازاده رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ اظهار داشت: هفت هزار و ۶۳۲ تماس مربوط به مسائل بهداشتی منجر به ثبت شکایت در سامانه بهداشت ۱۹۰ گردیده است و بیش از ۱۴ هزار و ۵۷۲ تماس به مبادی ذیربط و سازمان‌های برون بخشی و درون بخشی ارجاع و راهنمایی شده است.

رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ ادامه داد: تاکنون به ۹۳ درصد از کل شکایات رسیدگی شده و هفت درصد در دست اقدام و پیگیری است.

آقازاده افزود: از مجموع شکایات رسیدگی شده، ۱۸ درصد با نتیجه رفع نقص، ۱۵ درصد با نتیجه معرفی متخلفین به مراجع قضایی، ۲۵ درصد با صدور اخطار کتبی و پنج درصد منجر به معدوم سازی چهار هزار و ۲۷۲ کیلوگرم کالای آسیب رسان و مواد غذایی غیر بهداشتی مختومه شده است.

وی گفت: بیشترین شکایات ثبت شده به ترتیب در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد ۱۴ درصد، شهید بهشتی ۱۱ درصد، ایران ۱۰ درصد و شیراز و اصفهان ۹ درصد بوده است.

رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ اضافه کرد: کثرت شکایات در اصناف مختلف به ترتیب امکنه مسکونی ۱۱ درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا ۱۰ درصد، سلف سرویس و رستوران ۱۰ درصد و نانوایی ۹ درصد بوده و از نظر جنسیت تماس گیرندگان نیز ۷۶ درصد مرد و ۲۴ درصد زن بوده اند.

آقازاده افزود: بیشترین نوع درخواست و مشکلات بهداشتی عبارت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاسد و فاقد تاریخ معتبر، دفع غیر بهداشتی فاضلاب، انجام فعالیت غیر مجاز (مانند تهیه و بسته بندی مواد غذایی، تاتو و غیره) استفاده از مواد اولیه فاقد کیفیت مناسب، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی، عدم رعایت بهداشت دست ها، عدم رعایت شرایط بهداشتی نگهداری مواد غذایی و عرضه قلیان در مراکز فاقد مجوز بوده است.

وی تصریح کرد: از اطلاعاتی که از نظرسنجی مردمی به صورت تلفنی از تماس گیرندگان با سامانه بهداشت ۱۹۰ بدست آمده تاکنون مشخص گردیده ۹۷ درصد تماس گیرندگان از نحوه رسیدگی به شکایات رضایت دارند و سه درصد ناراضی بودند که شکایات آنان جهت رسیدگی مجدد به دانشگاه‌های ذیربط ارجاع گردید.

رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ یادآور شد: این سامانه ضمن قدردانی از بازرسان دانشگاههای علوم پزشکی کشور که به صورت شبانه روزی در حال بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی هستند، از عموم هموطنان تقاضا دارد به محض رویت هر گونه تخلف بهداشتی، مورد را بلافاصله به سامانه شبانه روزی بهداشت ۱۹۰ اطلاع دهند و مطمئن باشند به شکایات آنان در اسرع وقت و با حساسیت خاص رسیدگی و نتیجه به صورت تلفنی به آنان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برقراری بیش از ۲۲ هزار تماس تلفنی با سامانه بهداشت ۱۹۰»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..