تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعتراض فارغ التحصیلان بیکار به نماینده دولت/ برگزاری جلسه ستاد خدمات سفر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد ، زهرا احمدی پور امروز سه شنبه به منظور بازدید از خدمات گردشگری استان وارد کرمانشاه شد.

 

وی در ابتدا از مجموعه تاریخی- گردشگری بیستون شامل نمایشگاه صنایع دستی، محوطه تاریخی و... واقع در این مجموعه  بازدید کرد و سپس با حضور در میدان امام (ره) کرمانشاه از پایگاه ستاد خدمات سفر استان واقع در این نقطه بازدیدی به عمل می آورد.

احمدی پور، در ادامه از مجموعه تاریخی- گردشگری طاقبستان نیز بازدید خواهد کرد و حضور در یادمان مرصاد و بازدید از تکیه معاون الملک کرمانشاه از دیگر برنامه های وی در سفر به استان کرمانشاه خواهد بود.

 

 

اسکان ۲۴ میلیون مسافر در کشور طی هفته اول فروردین ۹۶

 

زهرا احمدی‌پور امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی- گردشگری بیستون کرمانشاه و در جمع خبرنگاران از اسکان حدود ۲۴ میلیون نفر اقامت شب تا ۷ فروردین در استان های کشور خبر داد.

وی افزود:  علی رغم شرایط جوی و اقلیمی ناپایداری را طی هفته اول فروردین  ماه، این شرایط مانع از سفر هم وطنانمان نشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه مقایسه آمار مذکور با سنوات گذشته را طی پایان تعطیلات نوروزی اعلام می کنیم، ادامه داد: در مدت مذکور تمام اقامتگاه هایی را که در کل کشور آماده کرده بودیم با ظرفیت کامل پر شد.

 

وی گفت: سفرهایی که به صورت جاده ای، ریل و هواپیما در این مدت صورت گرفت رشد خوبی داشته است و تا روز گذشته حدود یک میلیون نفر از طریق ریل، حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از طریق سفرهای هوایی سفر کرده و حدود ۴ میلیون نفر نیز از طریق سفرهای جاده ای در این مدت سفر کرده اند.

 

احمدی پور تصریح کرد: با توجه به این حجم از سفرها، امنیت خوبی را برای سفرها در نوروز ۹۶ شاهد بودیم.

 

وی در خصوص گلایه برخی از مسافران نسبت به افزایش بهای اماکن اقامتی گفت: ما افزایشی در این زمینه نداشته ایم و حتی در برخی از استان ها چون سیستان و بلوچستان کاهش ۵۰ درصدی قیمت، استان تهران کاهش ۴۰ درصدی قیمت را داشتیم.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد: ما امسال برای اغلب استان ها کاهش قیمت را داشتیم تا گردشگران ما بتوانند از خدمات بهتری استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه طبیعتا قیمت هتل نسبت به سایر اقامتگاه ها بالاتر است گفت: تاکید ما امسال این بوده که کاهش قیمت داشته باشیم و جایی که نتوانسته ایم قیمت ها را کاهش دهیم آنها را تثبیت کرده ایم و قیمت کنونی، قیمت نوروز ۹۵ است.

 

احمدی پور هم چنین در خصوص مناطق گردشگری و تاریخی استان کرمانشاه نیز گفت: کرمانشاه محور تاریخ است و با توجه به آثار تاریخی که دارد یک امتداد تاریخی را می توانیم در کرمانشاه ببینیم که در یک بازه زمانی طولانی، از تاریخ باستان تا تاریخ معاصر می توان جلوه هایی را در استان کرمانشاه ببینیم و این یک سرمایه فوق العاده خوب برای استان است که می تواند یک مقصد گردشگری تاریخی ایران باشد.

فارغ التحصیلان بیکار به نماینده دولت اعتراض کردند

 

برخی از فارغ التحصیلان بیکار مقطع کارشناشی ارشد در رشته های تحصیلی دامپروری و مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی در جریان سفر معاون رئیس جمهور به کرمانشاه نسبت به اوضاع بحرانی بی شغلی در این استان به وی اعتراض کردند.

 

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در حال بازدید از محوطه تاریخی بیستون بود با اعتراض این فارغ التحصیلان بیکار مواجه شد.

یک دانش آموخته بیکار در مقطع کارشناسی ارشد دامپروری خطاب به زهرا احمدی پور و استاندار کرمانشاه گفت: "بیکارم و حتی برای تامین مایحتاج شب عید هم لنگ بودم. با اینکه علمش را دارم اما هیچ کس حمایت نمی کند که وامی بگیرم و یک واحد پرورش بلدرچین که تخصص من است را راه اندازی کنم. می گویند برو منشی بشو! چرا فارغ از کاغذ بازی نمی گذارند وارد تولید شویم؟ استان کرمانشاه در بیکاری اول است".

همچنین یکی از دانش آموختگان بیکار رشته مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی خطاب به معاون دولت یازدهم گفت: "چرا باید یک کارخانه در بیستون حاضر به سپردن کار نباشد و من مجبور باشم مسافر کشی کنم؟ بعضی مسئولین می گویند وظیفه ما نیست... باید به چه کسی بگوییم؟ "

معاون رئیس جمهور این اعتراضات را به استاندار کرمانشاه ارجاع داد و استاندار نیز پاسخ داد: به هر حال اگر وام می خواهید باید مراحلش را طی کنید.

به گزارش مرصاد، استان کرمانشاه در آخرین آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران با نرخ ۲۲.۵ درصد جمعیت بیکار در صدر استانهای بدون شغل کشور قرار دارد.

این رقم در سال ۹۲ (آغاز به کار دولت یازدهم) ۱۴.۶ درصد اعلام شده بود.

بازدید از پایگاه خدمات رسانی سفر در میدان امام (ره)

احمدی پور همچنین از پایگاه خدمات رسانی سفر در میدان امام(ره) شهر کرمانشاه بازدید کرد.

 

کاهش حوادث و عملیات‌های اورژانس استان کرمانشاه طی نوروز ۹۶

 

زهرا احمدی پور امروز سه شنبه در سفر به استان کرمانشاه از پایگاه خدمات سفر کرمانشاه واقع در میدان امام خمینی(ره) بازدید کرد.

 

در این بازدید رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران از وجود ۱۳ تخت در اتوبوس های اورژانس واقع در پایگاه های نوروزی خبر داد و گفت:در طرح نوروزی ما  دستور العمل داریم که در ورودی شهر ما هم امکانات تبلیغاتی هم واقعی بگذاریم.

 

صائب مدرسی افزود: بنابر بر دستور العمل فوق ما یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه ۲ تکنسین در هر پایگاه قرار می دهیم و زمانی که این افراد به ماموریت اعزام می شوند یک تکنسین در پایگاه حضور خواهد داشت که جوابگوی نیازهای مراجعین باشد.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این پایگاه در میدان امام (ره) (میدان فرودگاه) ما یک پایگاه نیز در همین نزدیکی و در محل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی داریم که در صورت نیاز یکدیگر را پوشش می دهند.

 

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه در خصوص تعداد ماموریت های اورژانس استان و مقایسه آن با سال گذشته گفت: خوشبختانه تعداد حوادث امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

 

وی افزود: امسال تا کنون ما تنها دو حادثه ویژه داشتیم که پر تلفات بوده اند.

 

مدرسی تصریح کرد: یکی از حوادث ویژه و پرتلفات مربوط به شب گذشته در سه راهی شیان اسلام آباد غرب و دیگری مربوط به روز گذشته و اطراف سراب نیلوفر بوده است و تنها ۲ فوتی نیز طی این مدت داشته ایم.

 

وی از کاهش تلفات طی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: هر ساله نسبت به سال گذشته ما افزایش داشتیم اما امسال خوشبختانه کاهش داشتیم.

 

بازدید از طاق بستان

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین از محوطه تاریخی طاق بستان کرمانشاه بازدید کرد.

 

زهرا احمدی پور در طاقبستان کرمانشاه

 

مجموعه تاریخی طاقبستان امسال هم در لیست جهانی شدن نیست

 

زهرا احمدی پور امروز سه شنبه در سفر به استان کرمانشاه از مجموعه تاریخی طاقبستان کرمانشاه بازدید کرد.

 

وی در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران اشاره ای به وضعیت گردشگری کشور داشت و گفت: خوشبختانه نوروز ۹۶ که با بهار فاطمی آغاز شد، نزولات آسمانی خیلی خوبی را در کشور داشتیم.

 

معاون رئیس جمهور افزود:  فکر می کردیم با توجه به بارندگی هایی که در تمام استانها صورت می گیرد، ممکن است استقبال از بازدیدها در کشور کاهش پیدا کند، اما این اتفاق نیفتاد.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر همزمانی بهار و این باران به اینکه فضای لطیف تری را در کل استان هایمان داشته باشیم کمک کرد و هم موج اول سفرها و هم موج دوم سفرها به استان های مختلف خیلی خوب بود.

 

احمدی پور تصریح کرد: در موج اول سفرها، حدود ۲۴ میلیون نفر شب اقامت را در کشور داشتیم و تنوع خیلی خوبی هم در استان ها بود. هم چنین مقاصد مختلف گردشگری را در هفته اول فروردین ماه در کشور داشتیم.

 

وی اشاره ای نیز به آمار سفرها از نظر شکل سفر اعم از جاده ای، ریلی و هوایی داشت و گفت: خوشبختانه توزیع خیلی خوبی از این نظر وجود داشت و بخشی از طریق ریل، بخشی هوایی و بخشی به صورت  جاده ای سفر کردند.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور،  بار دیگر اشاره ای به وضعیت گردشگری استان داشت و گفت:  کرمانشاه محور تاریخ باستان است و تداوم این تاریخ در استان کرمانشاه، قابل روئیت است.

 

 

وی افزود: همانگونه که در تاریخ ایران نیز آمده است، کرمانشاه همواره مقاوم بوده و در جغرافیای ایران توانسته یک هویت تاریخی را برای  خودش حفظ کند و ایران همواره به این هویت تاریخی در کرمانشاه همیشه ارج نهاده است.

 

احمدی پور گفت: در استان کرمانشاه به نظر می آید خیلی خوب برنامه ریزی شده که گردشگرانی که به کرمانشاه می آیند بتوانند از نوروز  استفاده کنند.

 

وی افزود: در همین ۲ تا ۳ ساعت بازدیدی که من داشته ام، در هر جا حضور پیدا می کردیم و گردشگران می آمدند، نظرشان این بود که استان خیلی آماده است که خدمات خیلی خوبی را در اختیار گردشگران قرار دهد.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور،  در خصوص جهانی شدن اثر تاریخی طاقبستان و اینکه جزو برنامه های امسال میراث برای ثبت جهانی قرار دارد یا نه؟ گفت: پرونده آن در دست بررسی است اما اینکه امسال ارسال شود، نه.

 

وی تصریح کرد: ما محدودیت ارسال داریم و پرونده های قبلی که هم اکنون در حال آماده شدن هستند،  برای یونسکو ارسال شده اند و در دست بررسی است.

 

احمدی پور خاطرنشان کرد: ثبت جهانی طاقبستان در  لیست موقت و بررسی های ما قرار دارد.

لزوم بازتولید اطلاعات در مورد یادمان‌های دفاع مقدس

زهرا احمدی پور امروز سه شنبه در ادامه سفر به استان کرمانشاه از یادمان مرصاد نیز بازدید کرد و در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: سازمان میراث فرهنگی در دولت تدبیر و امید تلاش کرد که محوری را برای ثبت یادمان های جنگ و دفاع مقدس داشته باشد.

 

وی افزود: بر همین اساس 21 اثر را در استان خوزستان و 5 اثر را در استان کرمانشاه ثبت ملی کردیم که می توانند محور گردشگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: اینها زیرساخت هایی است که در سطح استان های ما وجود دارد و ما باید بتوانیم اینها را معرفی کنیم که به جاذبه های گردشگری برای بازدیدهایی که توسط گردشگران ما صورت می گیرد، تبدیل شود.

 

وی تاکید کرد: ثبت شدن و قرار گرفتن این یادمان ها در لیست آثار ملی این کمک را می کند که گردشگران بیشتری به سمت آنها بیایند.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور بر بازتولید اطلاعات در مورد این یادمان ها تاکید کرد و افزود: این موضوع می تواند باعث شود که همچنان حافظه تاریخی  ایران در مورد جنگ زنده بماند.

 

بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از تکیه معاون‌الملک

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، امروز سه‌شنبه 8 فروردین، در ادامه سفر یک‌روزه خود به استان کرمانشاه، از محوطه تاریخی‌مذهبی تکیه معاون‌الملک بازدید کرد.

به گزارش مرصاد، زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، در این بازدید از نقاط مختلف این مجموعه تاریخی‌مذهبی شامل زینبیه، عباسیه، حسینیه و موزه مردم‌شناسی بازدید کرد.

در این بنا کاشی‌کاری‌های زیبایی وجود دارد، از جمله 18 تابلو کاشی‌کاری‌شده از وقایع کربلا در این بخش در معرض دید عموم است.

توسعه صنعت‌گردشگری در استان کرمانشاه مستلزم اعتبارات بیشتر است

اسدالله رازانی عصر امروز سه شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه که با حضور زهرا احمدی پور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: استان کرمانشاه در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارای پتانسیل های خیلی برجسته ای است.

 

وی افزود: در حوزه میراث فرهنگی، در زمره چند استان با پتانسیل بالا در کشور قرار داریم و برای همه تاریخ ایران- آنچه که تاریخ نام دارد- آثار باشکوه تمدنی و گذشته باستانی ایران در استان کرمانشاه وجود دارد.

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: کتیبه باشکوه و جهانی بیستون، معبد آناهیتا و طاقبستان از جمله این آثار است.

 

وی افزود: کتیبه بیستون مشخصا به عنوان میراث فرهنگی از روز اول نوشته شده و بخشی از سرگذشت این کشور را به خط میخی و سه زبان نوشتند که برای آیندگان بماند و بزرگترین کتیبه خط میخی جهان است. این کتیبه مربوط به دوره ساسانیان است.

 

رازانی گفت: همه این آثار هم در امتداد جاده شاهی معروف و جاده ابریشم که از مسیر موجود می گذشته واقع شده است.

 

وی از وجود آثار دوره اسلامی چون کاروانسراها، تکایا و... نیز در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تکیه معاون الملک از جمله این آثار است.

 

استاندار کرمانشاه، هم چنین بارش های استان کرمانشاه را نیز مطلوب دانست و گفت: استان کرمانشاه از بارندگی تقریبا دوبرابری نسبت به میانگین کشور در میانگین استان خبر داد و غالبا بالای ۱۰۰۰ میلیمتر بارندگی باران داریم و امسال که جزو سال های پر باران هم نیست، آمار بارندگی ما در پاوه به بالای ۱۰۰۰ میلیمتر رسیده و این در حالی است که میزان بارندگی ما در خیلی از شهرهای شمال به ۱۰۰۰ میلیمتر هم نمی رسد.

 

وی افزود: وجود بارش های فوق در استان کرمانشاه باعث شده که منطقه بسیار زیبا و چشم نوازی به لحاظ جاذبه های طبیعی ایجاد شود و پیشنهاد است که به عنوان یک منطقه طبیعی گردشگری ثبت جهانی شود و هم اکنون در سازمان میراث فرهنگی در دست اقدام است.

 

رازانی اشاره ای نیز به صنایع دستی استان داشت و گفت: صنایع دستی استان کرمانشاه در رشته های گوناگون از فرش تا گلیم، جاجیم، سازآلات سنتی و...تنوع دارد و این باعث شده که ما جرات کنیم و یکی از محورهای پایه توسعه در استان را میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بدانیم و به صورت ویژه در دوره دولت یازدهم و یک سال و نیم اخیر که من در خدمت مردم این استان هستم، به آن پرداخته شود.

 

وی اشاره ای نیز به طرح کریدور گردشگری در استان داشت و گفت: فکر می کنیم با مدیریت صحیح که بر کار اعمال کنیم و با تزریق امکانات و اعتبارات هم دولتی و هم غیر دولتی بتوانیم از این نظر به موفقیت دست یابیم.

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه صنعت هتلداری در استان کرمانشاه رو به رونق است، گفت: گزارشی که همکاران شما در سازمان در استان داشتند، همه هتل های استان رو به توسعه است و در همین ایام یک مورد را - که فاز دوم هتل آپارتمانی بود و ظرفیت هتل را دو برابر کردند- افتتاح کردیم.

 

وی مرز استان کرمانشاه را دیگر پتانسیل موجود در زمینه رونق صنعت گردشگری دانست و گفت: هم دوره ای که استان درگیر جنگ بوده و امروز آثار جنگ یکی از زمینه هایی است که مردم نقاط مختلف کشور در قالب راهیان نور از آن بازدید می کنند و حتی گردشگری های موردی نیز برای دیدن آثار جنگ در استان صورت می گیرد.

 

رازانی افزود: تجارت تحت تاثیر مرز از دیگر ظرفیت ها است و ما به عنوان یک استان مرزی کالاهایی در استانمان بر اثر مبادلات مرزی پیدا می شود که هم قیمت و هم تنوع آن این صرفه را برای مردم ایجاد می کند که مردم استان های دیگر مراجعه کنند و ما از حیث توریست تجاری هم استان دارای قابلیتی باشیم. هم چنین به لحاظ هم جواری با استان های اقلیم کردستان عراق، بحث توریسم سلامت زمینه هایی وجود دارد و هم بحش دولتی و هم خصوصی در حال سرمایه گذاری هستند.

 

وی ادامه داد: در مجموع استان کرمانشاه، استانی است که می تواند در زمینه گردشگری گام های بلندی را بردارد و در یکی دوسال گذشته به طور ویژه با این موضوع برخورد کردیم و هم اکنون آثار آن هم دارد خود را نشان می دهد.

 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: کار اساسی در این زمینه مستلزم اعتبارات بیشتر و بهتری است و امیدواریم با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی کشور رو به کاهش است در سال‌های آتی بتوانیم منابع بهتر و بیشتری داشته باشیم و قابلیت هایی که در این بخش است را شکوفا کنیم و گام های بهتر و بلندتری برداریم.

 

استان کرمانشاه در حال تبدیل شدن به مقصد گردشگری است

 

مجتبی نیک کردار معاون استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد خدمات سفر که امروز سه شنبه با حضور احمدی پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، خطاب به احمدی پور با بیان اینکه استان کرمانشاه در حال تبدیل شدن به مقصد گردشگری است، گفت: روز گذشته که من به میان مردم رفتم و با آن ها صحبت می کردم، از نقاط مختلف کشور به استان ما تشریف آورده بودند و رضایت داشتند.

 

وی با اشاره به تفاوت تصور برخی با آنچه که مشاهده کرده بودند، افزود: بعضی ها می گفتند که ما باور نمی کردیم که کرمانشاه این باشد.

 

نیک کردار در ادامه تصریح کرد: ما کمک شما را برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری و همه زمینه ها می خواهیم.

 

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به کاهش خسارات جانی در تصادفات جاده ای در استان کرمانشاه گفت: دوستان امسال برسرکار بودند تا شعار یک سفر ایمن انجام شود.

 

نیک کردار در ادامه در خصوص بحث محدوده تاریخی کرمانشاه گفت: مشاور این هم به تازگی انتخاب شده است و خواهش داریم که دستور بفرمایید که در تجدید نظر و بازنگری در محدوده تاریخی شهر کرمانشاه و ضوابط آن در حضور جنابعالی تسریع صورت بگیرد.

 

وی گفت: ما میراث را دوست داریم ولی باید با واقعیات امروز هم تطبیق پیدا کنیم.

 

وی با اشاره به محوطه طاق بستان که مطالعه آن انجام شده است و محدوده بافت تاریخی کرمانشاه، بر لزوم بروزرسانی ضوابط حاکم بر آن تاکید کرد تا مشکلات مردم حل شود.

 

نیک کردار تاکید کرد: دوست داریم که جلسه نهایی آن نیز در حضور شما برگزار شود تا به یک جمع بندی مناسب برای کرمانشاه برسیم.

 

 

ایران سالیانه ۲ سهمیه ثبت جهانی دارد

 

فرهاد نظری مدیر کل ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی کشور در جلسه ستاد خدمات سفر که امروز سه شنبه با حضور احمدی پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه کرمانشاه به معرفی ویژه نیاز دارد گفت: کرمانشاه استان محدود الوسعت ولی وسیع الجنبه ای است. اگر میزان آثاری که در کرمانشاه است را به تنهایی در سراسر کشور توزیع کنیم و کشور ایران منهای مابقی آثارش تنها آثار کرمانشاه را داشته باشد، برای اینکه به عنوان یکی از کشورهای غنی تاریخی جهان باشد این کفایت می کند.

 

نظری افزود: پیشنهاد من این است که مجموعه استان به دیگر آثار استانی هم توجه کنند زیرا دارای ارزش های منحصر به فرد جهانی است.

 

وی با اشاره به گودین تپه در شرق استان کرمانشاه که مربوط به هزاره پنجم پیش از میلاد است و دارای ۵ لایه تاریخی است، خطاب به استاندار کرمانشاه گفت: لایه های تاریخی آن شاخص باستان شناسی است. این به خاطر اهمیت تسلط بر تجارت لاجورد و اقشار کریمه از بدخشان تا بین النهرین داشته است.

 

نظری افزود: آنقدر این محوطه مهم است که اگر به عنوان مثال در نزدیک کاشان اثری از هزاره چهارم و پنجم پیش از میلاد پیدا کنند، آن را با گودین می سنجند. مثلا می گویند این لایه گودین ۲ است. در بین النهرین هم همینطور است ولی الان چندان به آن توجه نشده است که می طلبد با همت بلند شما و حمایت خانم دکتر احمدی پور این مسئله دیده شود.

 

نظری تاکید کرد: قطعا این ارزش منحصر به فرد جهانی دارد و به تنهایی در فهرست جهانی قابل ثبت است و نظایر این در دنیا در سال های آغازین فعالیت یونسکو به وفور ثبت شده اند.

 

نظری همچنین با اشاره به منظر فرهنگی اورامانات گفت: اگر این در دستور کار قرار بگیرد، همانطور که آقای بالایی هم این عزم را کرده اند، هم استان کرمانشاه و هم کردستان بهره مند می شوند.

 

وی با اشاره به محدودیت سهمیه ها گفت: جمهوری اسلامی ایران سالی ۲ سهمیه برای ثبت جهانی دارد، بنابراین در اینجا اولویت بندی اهمیت پیدا می کند اما منظر فرهنگی اورامانات مصداق بارز و واقعی یک منظر فرهنگی است و شانس آن برای ثبت بسیار بالاست. اگر توجه کنید خیلی خیلی زودتر از آن چیزی که برای طاق بستان و کنگاور و قصرشیرین تصور می کنید، این به نتیجه خواهد رسید.

 

 مدیر کل ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی کشور با تاکید بر لزوم توجه خاص به گور دخمه های موجود در کرمانشاه گفت: گوردخمه های کرمانشاه از صحنه تا سرپلذهاب، در سراسر فلات ایران و دنیا منحصر به فرد است. از یک دوره تاریخی و یک گونه خاص است. این می تواند جزو جاذبه های ویژه گردشگری باشد.

 

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قدم اول را برای ثبت جهانی این آثار برداشته است، گفت: قدم اول درج این آثار در فهرست موقت ثبت جهانی است.

 

نظری همچنین به تکیه معاون الملک اشاره کرد و گفت: تکیه معاون الملک یکی از نمونه های نادر مجموعه های شیعه در سراسر جهان است. اگر بخواهید نظیر کنگاور، طاق بستان و ... را در ایران پیدا کنید، با اندکی تفاوت می توانید اما نظیر تکیه معاون الملک جزو محالات است که مثل آن را پیدا کنید.

 

وی در ادامه گفت: در همین شهر کرمانشاه تپه سراب وجود دارد که مجسمه ونوس سراب در همه کتاب های تاریخ هنر جهان تدریس می شود. خیلی ها علاقه مند هستند که بیایند خاستگاه و محل کشف اینجا را ببینند.

 

نظری تاکید کرد: کتیبه بیستون همه در اهمیت آن گفته اند من فقط به نقل قول یکی از دانشمندان بزرگ آلمانی که در دنیا شهره است اکتفا می کند. اینجا مهم ترین نقطه ایران است و به قول هرتسفلد دروازه آسیاست، اگر نبود داریوش کتیبه خودش را در پایتختش در شوش و یا در تخت جمشید نقل می کرد ولی آمده است در مهم ترین نقطه این کار را کرده است.

 

وی در پایان گفت: کرمانشاه استان پرجاذبه ای است و هر چقدر وقت بگذاریم فکر می کنم که باز هم جای کار دارد.

 

اجرای طرح ایجاد هتل‌های ارزان‌قیمت برای گردشگران به جای مدارس

 

زهرا احمدی پور امروز سه شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه که در محل سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به وضعیت گردشگری استان گفت: تلاشی که در این زمینه در استان کرمانشاه صورت گرفته، تلاش در خور توجهی بوده و سعی شده براساس نوع جاذبه هایی که وجود دارد، تنوع بخشی به انواع گردشگری هایی که در سطح استان می تواند اتفاق بیفتد، بدهد.

 

وی اشاره ای به مناطق تاریخی- گردشگری استان از جمله بناهای تاریخی، جاذبه های طبیعی، گردشگری مذهبی، یادمان های شهدا و... داشت و ادامه داد: همه اینها با طیفی از تنوع در سطح استان کرمانشاه در حال اجرا و جلوه های آن قابل روئیت است.

 

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: با توجه به موارد فوق شاید خیلی درخواست زیادی نباشد که استان بخواهد بیشتر معرفی شود که مردم ایران این فرصت ها و ظرفیت هایی که در استان وجود دارد را بشناسند.

 

وی از برگزاری یک تور رسانه ای طی هفته سوم یا چهارم فروردین برای استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام به عنوان اقدامات سازمان میراث فرهنگی برای معرفی بیشتر استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این کار را برای استان سیستان و بلوچستان هم انجام دادیم و آن را برای گردشگری سال 96 معرفی کردیم که ذم استاندار و مدیران استان، رشد 20 درصدی گردشگران به استان سیستان و بلوچستان را طی نوروز امسال به همراه داشته است.

 

احمدی پور افزود: این اقدام را برای استان کرمانشاه نیز خواهیم داشت که اجرا می شود و ادامه پیدا می کند.

 

وی تصریح کرد:  این اقدام یک اقدام خوب و فوری است که برای استان انجام می دهیم و پیگیری های آن نیز در استان در حال انجام است.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  از تهیه تقویم هایی با موضوع نشست های ملی و منطقه ای توسط معاونت ها در کشور خبر داد که طی آن توزیع جغرافیایی برای نشست های ملی و منطقه ای صورت خواهد گرفت.

 

وی افزود: اگر برای نشست ها به صورت غیر متمرکز عمل کنیم، برای اینکه بگوییم ایران مقصد متنوع گردشگری می تواند باشد، موفق عمل کرده ایم وحتما مد نظر ما است که کرماتشاه را به عنوان یکی از محل های برگزاری در نظر بگیریم.

 

احمدی پور در مورد افزایش اعتبارات استان هم، هم به رازانی و هم معاونت عمرانی عرض کردم، اولویت برای ما این است که ببینیم که واقعا برای استان بحث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اولویت است.

 

وی ادامه داد: سازمان چه چیزی بهتر از این می خواهد که استان در این زمینه دغدغه مند باشد و به همان میزان که استان ورود کند و  اعتبارات بگذارد، ما نیز اعتبارات خواهیم گذاشت و غیر از این اگر باشد، ما نمیتوانیم این ارکان را در کشور توسعه دهیم.

 

معاون رئیس جمهور گفت: این نگاه که شما دارید برای اینکه استان بتواند برای توسعه خودش روی بخش گردشگری،صنایع دستی و میراث فرهنگی حساب کند، با استقبال سازمان روبرو می شود و من همه تلاشم را می کنم که اعتبارات رو به صورت ویژه بتوانیم برای استان در نظر بگیریم که هم بتوانیم دغدغه های شما رو برطرف کنیم ضمن اینکه بخش اعظم آن دغدغه های ملی است و فقط مخصوص استانی یا یک برش استانی است.

 

وی در خصوص ثبت جهانی مجموعه تاریخی طاقبستان نیز افزود: جزو اولین نکاتی که در شورای ثبت مطرح کردم این است که یک تنوعی در ثبت ها، خصوصا ثبت های جهانی داشته باشیم و یک پوشش ملی به این ثبت ها بدهیم و همه مردم ما خودشان را سهیم بدانند و بعد بتوانیم  بتوانیم ایران را جهانی معرفی کنیم.

 

احمدی پور افزود: اینکه شما می فرمایید کرمانشاه جهانی معرفی شود، اکنون با یک اثر جهانی معرفی شده است، اما گام های بعدی  باید صورت گیرد و خوشبختانه این دیدگاه در استان وجود دارد و ما نیز تلاشمان را در این زمینه می کنیم.

 

وی ادامه داد: در ثبت ملی نیز ما نگاه ویژه ای به استان داریم و سعیمان بر این است آن آثاری را که می شود برای استان ثبت کرد، حتما با اولویت در دستور کار ثبت قرار خواهیم داد.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در خصوص بازنگری محدوده تاریخی هم باید موضوع در دستور کار معاونت میراث قرار گیرد، که ضمن اینکه بناهایمان را حفظ می کنیم  و حریم محدودهایمان را مبتنی بر آن بناها حفظ می کنیم بازنگری صورت گیرد که خدای ناکرده به بافت تاریخی ما آسیب وارد نشود.

 

وی وجود مرز در استان رو یک ظرفیت خوب گردشگری دانست و گفت: این ظرفیت مرز خیلی کمک می کند که هم گردشگر را وارد استان کنید و علی رغم روال آن که همواره گردشگر از ایران به عراق برای عتبات می رفته، عمل کنیم.

 

احمدی پور بر توسعه گردشگری تجاری، سلامت و...  از طریق مرز ها تاکید کرد و گفت: خوشبختانه هم اکنون شرایط پسا برجام  را داریم و صنایع دستی ما می تواند بازار خودش را پیدا کند و کافی است بتوانیم این فرصت ها را پیدا کنیم و بازار را برای فروش صنایع دستی شناسایی کنیم.

 

وی با اشاره به شعار سال های 95 و 96 که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، گفت: این اعتقاد را داریم که اقدامات ما در بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند پیش ران های ما در بحث اقتصاد مقاومتی باشد.

 

معاون رئیس جمهو افزود:  کسب و کارهایی که در این 3 عرصه راه افتاده می افتد، ضمن اینکه کسب و کار سبز هستند و هزینه کمی را می برند، می توانند فرصت اشتغال پایدار را فراهم کنند و نباید از این 3 عرصه غافل شویم.

 

وی افزود: به نظر می آید با این عنوان که برای سال انتخاب شده و رویکردی که در استان و مدیریت استان وجود دارد برای اینکه بتواند مقصد گردشگر بودن استان را تثبیت کند، شاید بشود از این منظر هم کمک گرفت و سعی کنیم در راستای اقتصاد مقاومتی این ظرفیت را بیشتر برای استان فراهم کنیم.

 

احمدی پور خاطرنشان کرد: سال گذشته ما از استان ها خواستیم یک شعار برای خود انتخاب و مبتنی بر آن شعار اقدامات خود را برنامه ریزی کنند، لذا  انتظار از  استان این است وقتی  که یک استان بتواند به عنوان محور تمدن شعار خود را انتخاب کند نیاز است که این  کریدور به یک محور تبدیل شود که سرمایه گذاری ملی را به همراه داشته باشد و اعتبارات ملی را بگیرد و معرفی شود که بخشی از تاریخ ایران در این استان ساری و جاری است و بدون انقطاع بتوانیم جلوه های ان را در این استان ببینیم.

 

وی تصریح کرد: بنابر این استان کرمانشاه باید به عنوان یک سرمایه ملی حساب شود و سازمان نیز تمام تلاشش را می کند که این اعتبار ایجاد شود و علاوه بر این هماهنگی بین دستگاهی خود استان نیز نیاز است، که ظاهرا هماهنگی خوبی نیز در استان وجود دارد.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: هماهنگی بین دستگاهی موجود در استان یک سرمایه خیلی خوب است و می تواند کمک کند به اقدام موثرتر و پایدارتری را در  استان انجام دهیم.

 

وی افزود: بحث حفاظت از بناها، جلوه های فرهنگی در این کشور، اساسا تنها وظیفه سازمان میراث فرهنگی نیست و تکلیفی است که بر عهده همه دستگاه های کشور قرار دارد.

 

احمدی پور تاکید و خاطرنشان کرد: می طلبد که دستگاه های مختلف برای مباحث عمرانی و توسعه ای خود، حتما یک پیوست فرهنگی تهیه کنند، که خوشبختانه ما این تکلیف را ایجاد کردیم و همه دستگاه ها در برنامه ریزی هایشان به این موضوع توجه کنند.

 

وی ادامه داد: پشتوانه های علمی خیلی خوبی نیز در این زمینه داریم و خوب است که استان های ما ضمن اینکه از ظرفیت و دانشگاهی خود استفاده می کنند از ظرفیت پژوهشگاه میراث فرهنگی هم کمک بگیرند و  این ظرفیت می تواند در این زمینه به استان کمک کند.

 

معاون رئیس جمهور یادآور شد: من معتقدم که کرمانشاه خیلی خوب توانسته خود را در عرصه گردشگری پیدا کند و در این زمینه محور تاریخی را برای خودش انتخاب کرده است و محور توسعه خودش را در این زمینه مشخص کرده است که  کمک می کند که در آینده نه چندان دور ظرفیت گردشگری استان افزایش پیدا کند و ما نیز باز هم ما تلاش خواهیم کرد که هم در بخش روستایی، هم شهری و هم عشایری و در بخش شهری بتوانیم این فرصت گردشگری را برای استان تقویت کنیم و زیر ساخت های آن افزایش یابد.

 

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از این ظرفیت ها برای تحول پایداراستان استفاده کنیم.

 

احمدی پور با بیان اینکه از 16 هزار اقامت صورت گرفته، 10 هزار آن در مدارس استان بود گفت:  وزیر آموزش و پرورش اخیرا اعلام کرد که نمی خواهیم سال 97 مدارس ما محور گردشگری باشد، لذا باید یک تغییر رویه اتفاق بیفتد و اینکه از ظرفیت مدارس برای سفر استفاده کنیم تغییر رویکرد بدهیم.

 

وی تصریح کرد: به نظر می آید خوب است در این استان که حجم بیشتر افامتش در مدارس بود، فکر کند که الان نوروز 97 است و دیگر نمی تواند از ظرفیت مدارس استفاده کند و تدبیری در این زمینه داشته باشد.

 

معاون رئیس جمهور افزود: رویکردی در کشور وجود دارد که واحدهایی که دیگر کار آموزشی در آن انجام نمی شود به مراکز اقامتی پایدار تبدیل شود و به صورت پایدار در طول سال بتوانند پذیرای مهمانان شوند و امیدواریم در استان کرمانشاه نیز این کار بتواند صورت گیرد که با آمادگی بالاتری برای نوروز 97 اقدام کنیم.

 

وی تاکید کرد: به صورت جد آموزش و پرورش دنبال این است که سال 97 به عنوان میزبان گردشگران نوروزی معرفی نشود لذا میراث فرهنگی باید به عنوان متولی گردشگری ظرفیت های اقامتی را شناسایی و ساماندهی کند.

 

احمدی پور گفت: با توجه به موارد ذکر شده یک پیشنهاد را آماده کرده ایم که طی آن کار مشترک را با چند وزارت خانه چون راه و شهرسازی انجام دهیم و یک سری مراکز و هتل های 3 ستاره را آماده می کنیم و براساس  مصوبه ای که برای آن می گیریم بتوانیم آن را در سال 96 بتوانیم اجرایی کنیم اما تا به نتیجه رسیدن آن اقدامات خاص در استان ها باید انجام شود.

 

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی استقبال خوبی از این موضوع کرده که می تواند هم اشتغال خوبی در حوزه مسکن ایجاد و هم در بخش گردشگری یک سری هتل های ارزان ایجاد و در اختیار گردشگران قرار گیرند.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید و خاطرنشان کرد: بحث اعتبارات استان نیز مد نظر ما است و آن را نیز به صورت کلی پیگیری می کنیم.

 

درخواست ثبت جهانی محور ساسانی- کرمانشاه/تهیه کتاب گردشگری

 

احمد صفری امروز سه شنبه در ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه که با حضور معاون رئیس جمهور که در محل سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، درخواست ثبت جهانی محور ساسانی به کرمانشاه را - که از شهرستان کرمانشاه شروع و تا قصر شیرین ادامه دارد- کرد.

 

وی، بهره برداری از موزه غرب کشور در کرمانشاه و جذب توریست را به عنوان دیگر درخواست خود مطرح کرد و گفت: طی آماری که در دست است میزان توریست استان کرمانشاه نسبت به استان های همجوار بسیار کم است و این امر سبب شده هتل داران از وضع موجود بسیار ناراضی باشند.

 

صفری خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه با توجه به اینکه از نظر تنوع اقلیمی و فرهنگی استانی چهارفصل است می تواند یکی از استانهای جذاب و دیدنی باشد.

 

وی گفت: با توجه به حوزه کاری شما در میراث فرهنگی، پیشنهاد می شود دستورالعملی صادر کنید کتابی از مکانهای تاریخی و آثار تاریخی کل کشور تهیه و از هر استان ۲ صفحه در آن گنجانده شود و کتابی کمتر از ۱۰۰ صفحه از آثار تاریخی کشور تهیه شود.

 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با توجه به راه اندازی کاروانسرای ماهیدشت تاکید کرد: در این راستا درخواست تامین اعتبار برای آزاد سازی خانه های حریم کاروانسرای ماهیدشت را در دستور کار قرار دهید.

 

در ادامه فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز  گفت: امسال با حمایت های استاندار که همزمان با بدو ورود به همراه معاونت عمرانی از کاروانسرای ماهیدشت بازدید بعمل آوردند، توانستیم کاروانسرای ماهیدشت را دوباره احیاء کنیم.

 

وی افزود: این کاروانسرا در حال حاضر هم محل اقامت تعداد متعددی از مسافران و هم محلی برای بازدید مسافران است.

 

رنجبر در ادامه خاطر نشان کرد: این کاروانسرا پس از ۳۷ سال از عمر انقلاب برای اولین بار احیاء شده و این حرکت بسیار خوبی است چرا که ماهیدشت در مسیر زائران کربلای معلی قرار دارد.

 

فرماندار شهرستان کرمانشاه ابراز داشت: امسال با حمایت های معاون عمرانی استانداری تعدادی خودرو برای تامین امنیت مسافران در پارکها و تفرجگاهها در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت که این حرکت آثار مثبتی را بدنبال داشت.

 

وی همچنین به تمهیدات لازم برای مسافران در روزهای بارانی و سرد اشاره کرد و افزود: در این راستا دستگاههایی همچون جمعیت هلال احمر و مدارسی تحت عنوان رزرو در نظر گرفته شده بود که بتوانند در این روزها به مسافران خدمات رسانی لازم را داشته باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعتراض فارغ التحصیلان بیکار به نماینده دولت/ برگزاری جلسه ستاد خدمات سفر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..