تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر عیدی "رؤسا" را به "همسرا&

گفت و گوی عیدانه با رئیس علوم پزشکی دانشگاه تهران؛

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علوم پزشکی تهران، برترین و قدیمی ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور است و دانشجویان برتر و نخبه کشور در  حوزه پزشکی در این دانشگاه تحصیل می کنند و بسیاری از پرفسورها و چهره های ماندگار این حوزه  از علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شده و در بیمارستان ها این دانشگاه به مردم خدمت می کنند، از این گذشته این دانشگاه در مجامع علمی بین المللی شناخته شده بوده و بیشترین دانشجویان بین الملل کشور در آن تحصیل می کنند.
 
در روز‌های پایانی سال به گپ و گفتی صمیمانه با علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی نشستیم .
علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوران پزشکی عمومی و  جراحی عمومی را در علوم پزشکی تهران و  دوره های پیوند کبد و جزایر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پانکراس را در آمریکا و کانادا گذرانده است، وی عضو گروه های اضطراری دانشجویی دوران دفاع مقدس بوده و دو سال در  لشگر 27 محمد رسول الله (ص) خدمت کرده است.
 
مسئولیت آموزش دانشجویی و دستیاری گروه جراحی عمومی،  مدیر برنامه پیوند کبد و ریاست دانشکده پزشکی علوم پزشکی تهران، عضو حقیقی کمیسیون دائمی معین شورای آموزش پزشکی  تخصصی برخی از سوابق اجرایی گذشته جعفریان است، وی  از سال 87 تاکنون عضو انجمن امریکایی پیوند اعضا بوده و در کنار ریاست علوم پزشکی تهران، ریاست بخش جراحی کبد و مجاری صفراوی و پیوند کبد بیمارستان امام خمینی را نیز به عهده دارد. --------------  در ادامه مشروح این گفت و گو را بخوانید.

باشگاه خبرنگاران: در چند ماه باقی مانده از دولت یازدهم چه اقداماتی را در دستور کار دارید؟

جعفریان: مهمترین کار در سال 96 این است که قسمت‌هایی از برنامه 4 ساله دانشگاه را که هنوز عملیاتی نشده، عملیاتی کنیم و این کار با جدیت پیگیری می‌شود، همچنین به موازات آن برنامه عملیاتی وزارت بهداشت که برای اولین بار در سال 95 طراحی شده و بسیار به برنامه علوم پزشکی تهران نزدیک است، در سال 96 اجرا می شود. 

در دو بخش درمان و بهداشت مسیر طرح تحول را با حداکثر توان ادامه می‌دهیم، خوشبختانه پوشش شبکه بهداشت‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران در اواخر اسفند ماه کامل شد و سال آینده سعی می‌کنیم تا برنامه مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر و استفاده از شبکه بهداشت را به حداکثر برسانیم. 

در بخش تحول آموزشی بسته‌هایی که مربوط به علوم پزشکی تهران است پیگیری می‌شود و عمده هدف ما به طور کلی در سال 96 تکمیل برنامه 4 ساله علوم پزشکی تهران است.
 
باشگاه خبرنگاران: شیرین‌ترین و تلخ‌ترین روزهای کاری شما به عنوان رئیس علوم پزشکی تهران را بفرمایید؟

جعفریان: تلخ‌ترین روزهای کاری من روزهایی است که خدمات ارائه شده از سوی همکارانم در مجموعه دانشگاه مورد بی‌مهری قرار گرفته و در برخی رسانه‌ها به صورت وارونه نشان داده شد و اخیرا نیز شاهد آن بودیم؛ در واقع این غیر از آن است که همه زحماتی که یک مجموعه از افراد می‌کشند، نادیده گرفته و طوری نشان داده شود که انگار کسی به مردم توجه ندارد و رسیدگی خوب به آنها انجام نمی‌شود، این زمان‌ها تلخ‌ترین روزهای کاری من محسوب می‌شود.

شیرین‌ترین روزهای کاری من زمان‌هایی است که با دانشجویان سپری می‌شود به خاطر اینکه آن زمان مشغول کاری هستم که برای آن در سمت رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت‌ می‌کنم و افرادی را در مجموعه دانشگاه می‌بینم که دارای پتانسیل‌های بسیار بالایی هستند و اخیرا یکی از شیرین‌ترین روزها کاری ام، حضور در جمع مجمع دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران بود.
 
باشگاه خبرنگاران:در زندگی کاری و شخصی چه کسی روی شما بیشترین تاثیر را گذاشته است؟
جعفریان: در زندگی شخصی مدیر دوران دبیرستانم بیشترین تاثیر را بر روی من گذاشت، در جنبه‌های کاری نمی‌توانم یک نفر را نام ببرم زیرا افرادی بودند که هر کدام از یک جهت بر روی من تاثیر گذاشتند، اما یکی از تاثیرگذارترین اشخاص، یکی از بستگان من بود که باعث شد تا من به طرف رشته پزشکی بروم، همچنین یکی از اساتیدم به خاطر روحیه و بزرگ‌منشی اش و یک جراح خارجی به نام توماس استارزل که پیوند کبد را ابداع کرد و ماه گذشته در 90 سالگی از دنیا رفت، به خاطر اینکه رشته من نیز جراحی پیوند کبد است از نظر پشتکار و تلاش روی من بسیار تاثیر گذار بود.
 
باشگاه خبرنگاران: آخرین عیدی که از پدرتان گرفتید کی بود و به چه میزان؟
جعفریان:هرچه دارم از برکت دعای پدرم است، هر سال از ایشان عیدی می‌گرفتم البته ایشان را 19 سال پیش از دست دادم و یادم نیست که آخرین عیدی چقدر بود.  
باشگاه خبرنگاران: سال گذشته از وزیر بهداشت عیدی گرفتید؟
جعفریان: آقای وزیر هر سال در نوروز به نحوی مانند یک نامه مکتوب یا یک چیز این چنینی از ما تقدیر کردند، امسال دکتر هاشمی به همسر روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی عیدی و به خاطر همراهیشان از آنها تقدیر کردند و لوح بسیار زیبایی را به ما دادند که من نیز آن را تقدیم همسرم کردم. 
 
باشگاه خبرنگاران:به عنوان یک پزشک جراح پیوند کبد یکی از خاطرات خوش خود را برای ما تعریف کنید؟

جعفریان: به عنوان یک پزشک بسیاری روزها برای من خاطره خوش است، من در کنار ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران درگیر کار بالینی نیز هستم و هفته‌ای یک روز در مطب بیمار می‌بینم، علاوه بر این یک روز نیز در بیمارستان امام خمینی همه بیماران بخش را به طور جمعی ویزیت می‌کنیم و هر هفته با آن ها در بخش دیدار دارم.

آنچه که احساسم رضایت همیشگی برای من ایجاد می‌کند وقتی است که بیمار با لبخند از من خداحافظی و ابراز رضایت می کند، به خصوص این مورد در مطب بسیار ملموس‌تر است، خاطره خوش و احساس رضایت برای من است البته گاهی نیز بیمارانی به ما مراجعه می‌کنند که ما نمی‌توانیم کاری برای آن‌ها انجام دهیم اما در بیمارانی که لبخند بر روی لبشان می‌بینم معلوم است آن ارتباطی که باید با بیمار برقرار کنم به خوبی برقرار کرده‌ام.

در همین ماه گذشته بیماری از خارج از کشور به ایران آمده بود و به دلیل اینکه بیماری وی در کشورش خیلی شایع نبود و پزشکان از جراحی وی امتناع کرده بودند برای جراحی ایران آمد، مدتی بعد از جراحی و بهبودی، دیدم که این بیمار به مطب آمده و هدیه‌ای برایم آورده و ابراز رضایت کرد، احساس رضایت وی برای من مهم‌تر از کاری بود که انجام دادم البته ناگفته نماند درمان سختی برای او انجام شد.
 
باشگاه خبرنگاران: رئیس قدیمی ترین و برترین دانشگاه علوم پزشکی کشور اوقات فراغتش را چگونه می گذارد؟ 
جعفریان: به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اوقات فراغت من بسیار محدود است، ورزش را هر وقت فرصت کنم انجام می‌دهم و به سفر بسیار علاقه‌مندم، هر زمان که فرصت فراهم شود حتی 2 روز حتما به سفر می‌روم. متاسفانه در شرایط فعلی کمتر کتاب می‌خوانم و گاهی اوقات برخی مجموعه‌های تلویزیونی را نگاه می‌کنم. 
 
باشگاه خبرنگاران: یک خبر خوش برای مردم و دانشجویان علوم پزشکی تهران بفرمایید.

جعفریان: با همه ظرفیتی که داریم بهترین خدمت را به آن‌ها ارائه می‌کنیم، ما در ایران تقریبا از خدمات پزشکی سایر کشورها و اعزام بیمار به خارج بی‌نیاز هستیم و این در منطقه‌ای که زندگی می‌کنیم امتیاز بسیار بزرگی محسوب می‌شود وشاید کسی که کشورهای اطراف ما را ندیده این موضوع را حس نکند. 

ما در کشورمان همه نیروی انسانی مورد نیاز در گروه پزشکی را داریم و امکان ارائه همه درمان‌های پیشرفته را در ایران داریم. با توجه به شرایط منطقه‌ای کشور به نظرم، ارائه پیشرفته ترین خدمات پزشکی دنیا و جلب رضایت بیماران جزو مهمترین وظیفه روسا دانشگاههای علوم پزشکی در سال جدید است که به نوعی خبر خوش برای مردم محسوب می شود.

کشورهایی که در منطقه ما از نظر اقتصادی وضعیت خیلی بهتری دارند هیچ کدام نیروی انسانی ما را ندارند، نیروی انسانی ما از کیفیت خوبی برخوردار است و این نعمت بزرگی بوده و اینجا فرصتی است تا از همه همکارانم که در این مسیر تلاش می‌کنند اعم از گروهان پزشکی، پیراپزشکی و پرستاران تشکر می‌کنم زیرا به علت وجود این عزیزان است که ما می‌توانیم بهترین و با کیفیت ترین خدمات کرا ارائه کنیم.

 کشوری که سالانه چندین میلیون دلار خرج اعزام بیماران برای درمان به خارج از کشور می‌کرد اکنون تقریبا چنین مواردی در آن به چشم دیده نمی‌شود که بیماری نیاز به اعزام به خارج از کشور داشته باشد. 

برای دانشجویان خبر خوشی که داریم این است، در دانشگاهی درس می‌خوانند که هم در منطقه رتبه قابل قبول و قابل توجهی دارد و هم در دنیا شناخته شده است و محیطی در آن حاکم شده که دانشجویان می توانند به بالاترین قله ها موفقیت برسند.

ما اکنون در حال رقابت با دانشگاه‌های درجه یک دنیا هستیم هرچند که با آن‌ها فاصله داریم اما اگر در منطقه خودمان مقایسه کنیم با توجه به همه زیرساخت‌ها، شرایط و امکانات دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاهی است که دانشجویان می‌توانند هر آنچه را که می‌خواهند در آن بدست آورند و امیدوارم دانشجویان از این فرصت به خوبی استفاده کنند.
 
باشگاه خبرنگاران:در خصوص دغدغه جوانان ما در زمینه آینده و شغل نظرتان چیست؟ 

جعفریان: مهمترین چیزی که جوانان ما احتیاج دارند، در قدم اول «خود باوری و همت» است که باید جوانان در خودشان آن را ایجاد کنند، در نسل هزاره سوم یکی از مشکلاتی که وجود دارد راحت طلبی است بنابراین تحقق شعار اقتصادی مقاومتی-تولید و اشتغال  مستلزم کنار گذاشتن راحت طلبی است تا جوانان بتواند با ایده هایشان آینده‌ای موفق در هر زمینه‌ای داشته باشند.

در هیچ کجای دنیا هیچ کس با تفریح و استراحت پیشرفت نمی‌کند، شرایط پیشرفت در ایران از بسیاری کشورهای دنیا مساعدتر است و جوانان ما برای آنکه به زندگی خوبی برسند باید زحمت بکشند و بدانند که اگر مشکلی در کشور داشته باشیم تنها خود این جوانان هستند که می‌توانند در حل آن نقش داشته باشند و بدانند که با توکل به خدا و همت می‌توان همه مشکلات را حل کرد.
 
باشگاه خبرنگاران:به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و یک پزشک موفق که الگو جوانان است، چند ساعت فعالیت و روزتان را چگونه سپری می کنید؟

جعفریان: از نظر فعالیت روزانه، من به طور متوسط 15 ساعت کار می‌کنم که مربوط به مسئولیتم به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و این جدا از وقت‌هایی است که در روزهای تعطیل یا شب ها صرف پیوند کبد می کنم.

تقریبا همیشه از ساعت 7:30 و برخی روزها از ساعت 6:30 تا 8 شب در دانشگاه هستم که برخی شب‌ها نیز مانند یکشنبه ها تا ساعت 11 شب در دفتر به کار مشغولم و در منزل هم حداقل 2 الی 3 ساعت مشغول کار هستم و تقریبا ساعت 1 شب می‌خوابم و 6 تا 6:30 از خواب بیدار می شوم، معمولا در طول هفته هر شب کمتر از 6 می خوابم و صبحانه را تحت هر شرایطی می‌خورم. 

تنها وعده‌ای که کنار خانواده هستم وعده شام است و همه تلاشم را می کنم که سر سفره شام کنار آن ها باشم، روزهای پنجشنبه بعد از ظهر به هر قیمتی که شده ورزش می‌کنم روزهای جمعه نیز حداقل 10 ساعت مشغول کار هستم.

باشگاه خبرنگاران: حرف آخر و یک دعا برای مردم ایران در آغاز سال 96 بفرمایید.

جعفریان: ضمن تبریک حلول سال 1396 هجری شمسی، میلاد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، روز مادر و روز زن به تمام دانشگاهیان عزیز، برای مردم شریف ایران سال خوشی را آرزو می‌کنم و از درگاه حق‌تعالی خاضعانه و با تمام وجود مسئلت می‌کنیم که این سال را سال فرج مولا و سید ما و جهانیان، حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار دهد. 

امیدوارم سال 96 برای همه مردم ایران سال پربار و خوبی باشد و آینده بهتری نسبت به گذشته داشته باشند که با همت، پشتکار و توکل به خدا می‌توان آن را بدست آورد. برای همه هموطنان عزیزم آرزوی سلامتی و سربلندی می کنم و تاکید دارم که باید قدر نعمت هایمان را بدانیم ما در منطقه ای هستیم که خیلی مشکلات عجیب و غریبی در آن وجود دارد و چون اخیرا من به مناسبتی برخی کشورهای منطقه را دیدم ما در منطقه بحرانی شرایطی هستیم که امنیت و آسایش بسیاری خوبی در ایران وجود دارد و باید شکرگذار آن باشیم.

نام بهار طراوت و نو شدن را با خود به همراه دارد و این به‌خودی‌خود شادی‌آفرین است. اینک که پس از یک سال کار و تلاش مداوم، با وقفه‌ای کوتاه خود را برای سال جدید آماده می‌کنیم نگاهی به آنچه گذشت مصداقی است از این کلام که «حاسبوا قبل ان تحاسبوا». دمی تفکر و خلوت با خود در زمان تحویل سال و قبل از برگزاری مراسم پرهیجان دیدوبازدید نوروز، شاید موضوعیت داشته باشد.
 
باشگاه خبرنگاران: از اینکه با وجود مشغله کاری وقتتان را در اختیار ما قرار دادید، بسیار سپاسگزاریم.
 
انتهای پیام/ 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر عیدی "رؤسا" را به "همسرا&»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..