تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«انتظار عروسکی»؛ کتاب مناسب خردسالان

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  انتظار عروسکی، داستان مصوری از روزهای مختلف زندگی پنج عروسک است. پنج عروسک که منتظر پشت پنجره ایستاده‌اند و هر کدام نگاه به بیرون دوخته‌اند. جغد در انتظار آمدن ماه است. خانوم خوکه در انتظار آمدن باران و خرس پشمالو در انتظار وزیدن باد که بادبادکش را به هوا بفرستد. 


فقط خرگوش است که در انتظار چیزی نیست. همین‌طور به بیرون نگاه دوخته و در حال و هوای خودش است. او فقط دوست دارد بیرون را دید بزند. سرانجام ماه در می‌آید و جغد به آن‌چه خواسته می‌رسد. خانم خوکه و آقا خرسه و هاپو هم به ترتیب به آن‌چه منتظرش بوده‌اند می‌رسند. عروسک‌ها روزهای بیشتری پشت پنجره منتظر می‌مانند. گاهی در انتظار چرت می‌زنند. گاهی درازکش می‌شوند، گاهی در آسمان اشکال عجیب و غریب می‌بینند و تخیل‌شان به کار می‌افتد. 


یک‌بار هم مهمانی از راه دور برای‌شان می‌رسد. یک فیل عروسکی که ظاهرا از هند آمده. خب اولش از دیدنش تعجب می‌کنند. چند وقت بعد فیل از پنجره می‌افتد پایین و می‌شکند. آن‌ها هم غصه می‌خورند. تا این‌که یک روز یک گربه به جمع آن‌ها اضافه می‌شود. گربه‌ای که رازی در درون خود مخفی کرده. اگر می‌خواهید بدانید راز گربه چیست توصیه می‌کنم کتاب راز عروسکی را که بردلی هنِکس نوشته و به زیبایی آن را تصویر کرده بخوانید. 


 این کتاب که مناسب کودکان چهار سال به بالاست، می‌تواند تخیل کودک را همراه با تخیلی که عروسک‌های پشت پنجره در ذهن خود می‌پرورانند به چالش بکشد و نه تنها آن‌ها را نسبت به اسباب‌بازی‌ها و خصوصا عروسک‌هاشان مسئول‌تر کند و مسئولیت‌پذیری را به آنها بیاموزد، بلکه در تخیل این عروسک‌ها نیز شریک شود. زیرا تخیل عروسک‌های داستان ما بسیار شباهت به تخیل خود کودکان دارد. مثل دیدن اشکال در آسمان و حرکت این اشکال از مقابل چشم‌های عروسک‌ها. یا مثلا علاقه‌شان به نگاه کردن به آسمان. آن‌ها هم کودکانی هستند که تمام روز در خانه‌اند و فقط می‌توانند از پشت پنجره آسمان را تماشا کنند.  


تصویرگری ساده و بی‌نظیر کتاب هم کمک زیادی در فهم داستان به کودکانی می‌کند که هنوز نمی‌توانند بخوانند. این کتاب چه توسط والدین برای کودکان خوانده شود چه خود کودک بتواند آن را بخواند، با کمک تصویرهایی که فرصت تخیل را از کودک دریغ نکرده می‌تواند اثر مناسبی برای پرورش ذهنی کودکان باشد.  


انتظار عروسکی که مناسب برای مخاطبان چهارسال به بالاست را نشر پرتقال به تازگی منتشر کرده و با قیمت 19 هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.  
 


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««انتظار عروسکی»؛ کتاب مناسب خردسالان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..