تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جاده چشم‌نواز شاهرود زیباترین جاده کشور منتظر مسافران نوروزی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،چهار گوشه شهرستان خلخال غنی از مناظر گردشگری و طبیعی بکر و زیبا است و یکی از زیباترین جاده‌های شهرستان خلخال برای گذر گردشگران از خلخال به بخش شاهرود‌، جاده خلخال به شاهرود است که با چشم انداز رودخانه و کوهستان و عبور از زیر درختان گردو در روستای اسبو و اسکستان زیبایی سفر را به کام مسافران شیرین می کند.

در مسیر خلخال به شاهرود می‌توان لحظاتی را در جوار بارگاه امامزاده ابراهیم (ع) خمس، سید حمزه درو و امامزاده اسبو و امامزاده عبدالله در شهر کلور با آرامش سپری کرد و بعد از عبور از شهر تاریخی کلور و مهد زبان تاتی ایران به دهستان شال بخش شاهرود خلخال رسید که یکی از زیباترین روستاها با باغات انبوه میوه های سردرختی است.

روستاهای بخش شاهرود هر کدام دارای چشم اندازی خاص برای گردشگران هستند بعد از عبور از روستاهای شال و دیز وقشلاق دیز به روستای تیل می‌رسیم که یک روستای کوهپایه‌ای با چشم اندازهای طبیعی و چشمه‌های آب سرد گوارا است.

در روستای تیل در جاده جدیدالاحداث خلخال به درام آبگرم طبیعی و درمانی تیل در جاده جعفرآباد قرار گرفته و این آبگرم در کنار خواص درمانی خود رودخانه شاهرود چایی را در آغوش گرفته که با کمتر از فاصله 5 متر از هم می توان دمای 45 درجه بالای صفر آبگرم تیل و و دمای زیر 15درجه زیر صفر رودخانه شاهرود چایی را تجربه کرد.

جاده چشم‌نواز شاهرود زیباترین جاده کشور منتظر مسافران نوروزی است

بعد از روستا تیل روستاهای میان رودان که روستایی در بین دو رودخانه عبوری استچشم‌اندازی کوهستانی در جوار منطقه حفاظت شده آق داغ قرار دارد و آخرین روستای این مسیر روستای لرد که جمعیت بالای 4 هزار نفر داشته و مردمانی خونگرم و مهماندوست دارد که زنان آن ها با لباس‌های محلی " تومان کوینک " در معابر روستا رفت و آمد می کنند.

روستاهای خلخال هر کدام علاوه بر زیبایی بی‌نظیر آنها مردمانی با گویش های و زبان های مختلف را در خود جای داده و در بیش از 30 روستای خلخال زبان تاتی، در بیش از 18 روستا زبان کردی کرمانجی و در بیش از 50 روستا زبان ترکی تکلم شده و به لحاظ نزدیک بودن به استان گیلان بیشتر گویش روستاهای مسیر به استان گیلان زبان فارسی است.

سوغات شاهرود خلخال‌ گردوی ناب و میوه‌های خشک است که در پخت انواع غذاها یکی از ضروریات است انواع ترشیجات و شیرینی‌ها هم در بین مردم رایج بوده که در سفره های هفت سین و پذیرایی اهالی شاهرود جایگاه ویژه ای دارد.

انتهای پیام/ع




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جاده چشم‌نواز شاهرود زیباترین جاده کشور منتظر مسافران نوروزی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..