تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پل معلقی میان زمین و آسمان کجای ایران است؟ + تصاویر

به گزارش خبرنگارحوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بابلسر، دیاری سبز در استان مازندران است. این سرزمین و تمام رویاهای کودکانش، سبزی دستان تمام مردان و زنانش و جوشش نهرهایش و در یک کلام، زیبایی هایش سخاوت دیرینه این شهر است.شهرستان بابلسر، در حاشیه بزرگترین دریاچه جهان و سواحل زیبا قرار دارد که یکی از مهم ترین مناطق توریستی و مهمانپذیر کشور به حساب می آید. پل معلقی میان زمین و آسمان کجای ایران است؟ + تصاویر

نام قدیمی بابلسر«مشهد سر»است که بنا به اعتقاد قدما انتخاب این نام بدان جهت است که سر امامزاده ابراهیم، برادر امام رضا«علیه السلام»در آنجا مدفون است.و به واسطه آثار قدیمی موجود می توان به قدمت تاریخی شهر پی برد.از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به:اسکله های ساحلی، جشنواره پیکره های شنی و ورزش های اسکی در رودخانه بابلرود اشاره کرد. 

پل معلقی میان زمین و آسمان کجای ایران است؟ + تصاویر

 
پل معلق بابلسر یکی از پل های قوسی شکلی است که آلمانی ها بیش از 70سال پیش با کسب اجازه از«سید مصطفی صالحی» در ایران ساخته اند و نمونه ی دیگر آن، پل اهواز است.این پل مربوط به دوره پهلوی اول است که در بابلسر، خیابان پاسداران واقع شده است و در تاریخ 9بهمن 1386به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.این پل فلزی معلق، در سال 1313قبل از جنگ جهانی دوم توسط مهندسین و متخصصین آلمانی و سوئدی بر روی بابلرود احداث شد و از مهم ترین جاذبه های شهر می باشد که بر زیبایی بابلرود می افزاید.

پل معلقی میان زمین و آسمان کجای ایران است؟ + تصاویر

این پل اولین پل ماشین رو است که قسمت شرقی و غربی بابلسر را بهم پیوند می دهد و راه ارتباطی بابلسر، فریدونکنار می باشد و بسیار پر تردد است و طول آن 80 متر، عرض آن 8متر و ارتفاع آن 16متر می باشد.

پل معلقی میان زمین و آسمان کجای ایران است؟ + تصاویر    
گزارش از یگانه عرب  


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پل معلقی میان زمین و آسمان کجای ایران است؟ + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..