تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




7 چیز که باید در زمان گلو درد شدید، انجام دهید

غرغره با آب نمک درمان درد گلو چای زردچوبه تسکین گلودرد پاکسازی گلو

بزاق شما مانند کاغذ سنباده پایین می رود و هر سرفه باعث می شود شما بلرزید  و تکان بخورید. گلودرد می تواند خشک باشد. اما برخی از داروهای خانگی مورد علاقه فقط ممکن است درد را پوشش دهد. برت وارد یک جراح سر و گردن در دانشکده پزشکی دانشگاه کنتاکی می گوید: البته، اگر شما دچار درد و رنج می شوید، هیچ مشکلی برای استفاده از مسکن ضعیف وجود ندارد.

عسل و چای گرم باعث کاهش سوزش گلو و التهاب آن می شود. اما اگر شما واقعاً می خواهید ازگلو درد خود راحت شوید، در اینجا بهترین راه حل ها برای شما بیان شده است.

1- غرغره با آب نمک:

آب نمک می تواند باعث کاهش التهاب شود با ضربه زدن به نوع اسیدی که منجر به سوزش گلو می شود. همچنین ممکن است به کاهش جذب عفونت یا مواد محرک به سطح گلو که بدن قادر به مقابله با آن نیست کمک کند. پس غرغره آب نمک هر یک یا دو ساعت یکبار توصیه می شود.

مصرف زیاد مایعات سرد:

مایعات سرد باعث جلوگیری از تورم، بی حسی گلو وکاهش التهاب می شوند.

3- حذف غذاهای اسیدی:

رفلکس اسید یک علت شایع گلودرد است. این بدان معناست که هر چیزی که باعث رفلکس اسیدی شود  می تواند باعث طولانی تر و یا بدتر شدن درد گلو شود. به همین دلیل از خوردن نوشابه، غذاهای سرخ شده و میوه های خانواده مرکبات مانند پرتقال و لیمو اجتناب کنید. همچنین یک ساعت قبل از خواب از غذا خوردن دست بکشید.

خوردن آنتی اسیدها:

اگر شما فکر می کنید ریفلاکس باعث گلو درد شما می شود از  مصرف آنتی اسیدها یا سایر داروها  که موجب ریفلاکس می شود خودداری کنید.

5- چای زردچوبه:

زردچوبه مکمل مرسوم است، شما قطعاً باید به رژیم غذایی خود آن را اضافه کنید. در حالی که برخی از آن منافعی از جمله برای پتانسیل جلوگیری از سرطان مفید است و همچنین از  قدرت های ضد التهابی خوبی برخوردار است و می تواند به باعث تسکین گلو درد شما کمک کند.

خوردن قرص:

ایبوپروفن می تواند تورم و سوزش را کاهش دهد، همچنین باعث بهبود سرفه و پاکسازی گلو شود. فقط مطمئن شوید ایبوپروفن خود را با مواد غذایی و براساس دوز تجویز شده مصرف نمایید تا دچار دردسر نشوید.

7- استراحت کردن:

استراحت کافی روند بهبود بیماری را تسریع می بخشد.

اگر این راه ها کار ساز نبود و اگر گلو درد شما بیش از 48 ساعت طول کشید، شما ممکن است یک عفونت باکتریایی مانند استرپتوکوک داشته باشید. اگر چنین باشد شما ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک و یا استروئید برای از بین بردن گلو درد خود داشته باشید تا درد و علائم آن گسترش پیدا نکند.

دکتر سلام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «7 چیز که باید در زمان گلو درد شدید، انجام دهید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..