تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تهیه‌کنندگان فیلم‌فارسی از کدام کارگردان‌ها بدشان می‌آمد؟/ مثلثی که تنها یک ضلع آن باقی مانده است

تهیه‌کنندگان فیلم‌فارسی از کدام کارگردان‌ها بدشان می‌آمد؟/ مثلثی که تنها یک ضلع آن باقی مانده است

فرهنگ > سینما - ایلنا نوشت: تهیه‌کنندگان فیلم‌فارسی مخالف جدی فعالیت برخی کارگردان‌ها بودند؛ از جمله سهراب شهیدثالث، عباس کیارستمی و پرویز کیمیاوی.

جریانِ غالب سینمای ایران در قبل از انقلاب متعلق به فیلم‌هایی بود که اصطلاحا به فیلم‌فارسی مشهور بودند. این جریان از فعالیت برخی کارگردان‌ها به‌شدت بیمناک بود. پرویز کیمیاوی، کارگردان سینمای ایران به تازگی با نقل یکی از خاطرات خود از تقابل این دو جریان در صفحه اجتماعی‌اش در اینترنت نوشته است:

«یک روز رفتم دفتر کار مهدی میثاقیه (تهیه‌کننده، پخش‌کننده، و صاحب سینما کاپری) برای برنامه‌ریزی پخش فیلم «مغول‌ها» در سینما کاپری. میثاقیه به من گفت: تهیه‌کنندگان فیلم‌فارسی از شما سه نفرخوش‌شان نمیاد و هر بار که می‌خواهند درباره شماها حرف بزنند می‌گویند «اون مثلثی‌ها...»

آن مثلث، شامل عباس کیارستمی که در کانون پرورش فکری فیلم می‌ساخت، سهراب شهید ثالث که در وزارت فرهنگ و هنر کار می‌کرد و من که در تلویزیون فیلم می‌ساختم، بود.»

تهیه‌کنندگان فیلم‌فارسی معتقد بودند فیلم‌های این «مثلث» خطری برای آینده فیلم‌فارسی است. حال، دو ضلع این مثلث شکسته و فقط یک ضلع باقی مانده است.

57242




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تهیه‌کنندگان فیلم‌فارسی از کدام کارگردان‌ها بدشان می‌آمد؟/ مثلثی که تنها یک ضلع آن باقی مانده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..