تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا سوءاستفاده‎های کلان اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی است؟/ رئیس‌جمهور پاسخگوی 446 وعده‎ای که به مردم داده است، باشد/ ساده‎ترین کار انداختن مشکلات به گردن دولت قبل است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدمهدی زاهدی سه‌شنبه شب در جمع اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در استان گلستان با اشاره به نارضایتی رهبر معظم انقلاب در خصوص عملکرد دولت پیرامون اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اثری از مباحث مربوط به رونق اقتصادی در کشور ندیدیم، نباید وعده‎های بدون عمل به مردم داده شود.

 

* رئیس‌جمهور پاسخگوی 446 وعده‎ای که به مردم داده است باشد

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی پیرامون درج عکس آقای روحانی با تعدادی بانوی بدحجاب در صفحه اینستاگرام این حرکات را ماکولیستی و پوپولیستی خواند و افزود: آقای روحانی به جای آنکه گزارش عملکرد دولت خود را ارائه بدهد و پاسخگوی 446 وعده‎ای که به مردم داده باشد با این اقدامات درصدد انحراف افکار عمومی است.

زاهدی با بیان اینکه حرکات دولت یازدهم زیبنده ملت و نظام اسلامی نیست، گفت: برخی می‎خواهند اینگونه قلمداد کنند که عکس گرفتن رئیس‎دولت با بانوان بدحجاب نوعی ارتباط با نسل جوان است آیا ایشان نمی‎توانستند با دو فرد باحجاب اسلامی عکس بگیرند این کارها در آستانه انتخابات ماکولیستی و پوپولیستی است، مردم ما هم نسبت به این رفتارها بی‎بصیرت نیستند.

وی عدم پاسخگویی روحانی از کارنامه دولت یازدهم را نوعی ناکارآمدی و فرار رو به جلو دانست و گفت: ما این را به هیچ عنوان زیبنده ملت خود نمی‎دانیم، مردم حتما بافهم، باشعور و بابصیرت هستند و اینگونه حرکات نمی‎تواند از تصمیم انقلابی آنها در 29 اردیبهشت منحرف کند.

 

* شفافیت در این دولت وجود ندارد

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی در خصوص علل ناکامی دولت در وعده‎هایش و نسبت دادن آن به دولت گذشته تصریح کرد: وقتی کسی می‎خواهد رئیس‎جمهور شود از اوضاع کشور تاحدودی مطلع است وعده‎های انتخاباتی که کاندیداها می‎دهند چهار ساله است مگر آقای روحانی در سال 1392 به مردم وعده هشت ساله داده بود که بخشی را در چهار سال نخست و بخشی را در چهارسال دوم عملیاتی کند؟

زاهدی با اشاره به اینکه شفافیت در این دولت وجود ندارد، ابراز کرد: دولت چقدر در زمینه فساد بزرگ بانکی توانسته اطلاع‎رسانی کند آیا سوءاستفاده‎کنندگان به دستگاه قضایی معرفی شدند و یا  در زمینه حقوق‎های نجومی شفاف‎سازی شد؟ ما که شفافیتی در عملکرد دولت ندیدیم.

وی با بیان اینکه دولت در مذاکرات برجام تمامی هم‌وغم خود را بر آن گذاشت، گفت: در برجام معلوم نشد که مردم محرم هستند یا نامحرم؟ وعده‎هایی که قرار بود ماحصل برجام باشد کام مردم را شیرین نکرد.

 

* جمنا به کاندیدای واحد می‎رسد

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساده‎ترین کار این است که مشکلات را بر گردن دولت قبل بیاندازیم آیا ایشان نمی‎دانستند زمانی که کاندیدا می‎شوند این مشکلات وجود دارد؟ اگر نمی‎دانست که لایق ریاست‎جمهوری نبود و اگر می‎دانست وعده خام به مردم دادن از لحاظ شرعی درست نبود، اینکه توپ را در زمین دیگران بیندازیم اصلا درست نیست.

زاهدی افزود: انتظار داریم دولت از عملکرد چهارساله خود در راستای 446 وعده‎ای که داده گزارش بدهد نه اینکه با فراموش کردن وعده‎های خود فرافکنی کند.

وی در خصوص وضعیت جبهه مردمی انقلاب اسلامی تصریح کرد: جمنا بر اساس خرد جمعی تصمیم می‎گیرد تک‎روی در جمنا، معنایی ندارد و بر اساس مهندسی که در انتخابات صورت می‎گیرد در نهایت به یک کاندیدا خواهیم رسید که در شرایط رقابت قرار بگیرد.

 

* نیازی به چشم دوختن به بیگانگان نداریم

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در توجه به درون‎زایی و برون‎گرایی معنا پیدا می‎کند، گفت: اقتصاد مقاومتی باید در چارچوب دانش و اقتصاد دانش‎بنیان اتفاق بیفتد تا به موفقیت برسد.

زاهدی استفاده از ظرفیت‎های کشور را مهمترین راهبرد موفقیت اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: باید از منابع انسانی ماهر، خلاق، مومن و متعهد کشور بهره گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه نیاز به چشم دوختن به بیگانگان نداریم، تاکید کرد: اگر در درون‎زایی بتوانیم به نحو مطلوب استفاده کنیم و محور تولید کشور را بر اساس دانش‎بنیان قرار دهیم می‎توانیم نیازهای داخل را پاسخگو بوده و بخش زیادی از تولیدات را صادرات کنیم ما می‎توانیم به جای صادرات نفت خام فرآورده‎های نفتی مانند محصولات پتروشیمی و فرآورده‎های نفتی را صادر کنیم و شاهد ارزش افزوده هزاربرابری باشیم.

 

* وزارت خارجه از حالت انفعال حوزه اقتصادی بیرون بیاید/ ایران هزینه‎های برجام را پیشاپیش پرداخت کرد

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به علم و فناوری گفت: باید از دانش و فناوری به نحو مطلوب استفاده کرد تا ایده را به محصول تبدیل کرده و برای محصول بازاریابی و بازارسازی کنیم در این راستا باید وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، بانک‎ها و سازمان برنامه و بودجه به این مهم کمک کنند.

زاهدی با تاکید بر اینکه وزارت خارجه باید از حالت انفعال از حوزه اقتصادی بیرون بیاید، تصریح کرد: باید سفارتخانه‎ها و کنسول‎گری‎های ما در سراسر جهان به عنوان مرکز و قطب صادرات محصولات کشورمان را بازاریابی و بازارسازی کنند این کارها با عملکرد مجاهدانه با دیپلماسی معمولی امکان‎پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران هزینه‎های برجام را پیشاپیش پرداخت کرده است، گفت: با روی کار آمدن یک دولت انقلابی می‎توان مطالبات را از آمریکا گرفت ما باید به عنوان طلبکار وارد شویم نه اینکه دست خود را دراز کرده و با خواهش و التماس بخواهیم که به ما کمک کنند این رویکرد را اقتصاد مقاومتی به ما آموخته است.

انتهای پیام/ج/

http://fna.ir/GSBER0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا سوءاستفاده‎های کلان اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی است؟/ رئیس‌جمهور پاسخگوی 446 وعده‎ای که به مردم داده است، باشد/ ساده‎ترین کار انداختن مشکلات به گردن دولت قبل است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..