تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجتمع های خدماتی جاده های کشور همچنان در وضعیت بحرانی/ خدمات رسانی در محورهای فرعی به فراموشی سپرده شد؟


در این میان،جاذبه های گردشگری متنوع ایران زمین،لزوم ارتقای زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز سفر را بیش از پیش الزام آور و ضروری می سازد.

بدون تردید، نقش مجتمع های خدماتی بین راهی در ارائه خدمات مورد نیاز مسافران، بسیار حائز اهمیت و برجسته به شمار می رود.

با در نظر گرفتن آمار تکان دهنده تصادفات بین جاده ای،اهمیت وجود چنین مراکزی، ملموس و برجسته می شود.

کارشناسان و صاحب نظران معتقدند، یکی از عوامل مؤثر در ظهور و بروز خطای انسانی،سرعت غیر مجاز، خواب آلودگی و تعجیل در حرکت با وسایل نقلیه به آرامش روحی و روانی افراد و رانندگان در حین رانندگی باز می گردد.

بطور یقین در صورت ارائه خدمات مطلوب به مسافران و ایجاد زیرساخت های رفاهی  مقتضی و به تبع،بهره گیری مسافران از چنین خدماتی،ضریب بروز خطای انسانی در حمل و نقل برون شهری با کاهش هر چه بیشتری همراه خواهد شد.

فرزاد نظام آبادی،کارشناس حوزه حمل و نقل،در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی با  اشاره به حادث شدن برخی از تصادفات به دلیل خستگی و خواب آلودگی،اظهار داشت:بررسی ها و تحقیقات میدانی،نشان دهنده این واقعیت است که در مواردی،رانندگان برای رسیدن به مقصد،سرعت مجاز را نادیده می گیرند و قطعا در صورت وجود مراکز و مجتمع های بین راهی مناسب و استاندارد،بخشی از این تعجیل برای رسیدن به مقصد کاهش خواهد یافت.

نظام آبادی عنوان کرد:تلاش برای رسیدن به نقطه مورد نظر مسافران،پیش از تاریکی شب،گرسنگی،خستگی و خواب آلودگی،ضریب تعجیل در رانندگی را تشدید می کند و همین امر می تواند بصورت بالقوه،مسبب حادث شدن وقایع و  اتفاقات ناگواری در سطح جاده های کشور شود.

افزایش مجتمع های خدماتی بین راهی،ضرورتی اجتناب ناپذیر است


محمود ریاحی،کارشناس گردشگری،در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی با اشاره به ضرورت افزایش تعداد مراکز و مجتمع های بین راهی در سطح جاده های کشور عنوان کرد:علیرغم تلاش راهداری برای ارائه مشوق های لازم به منظور افزایش چنین مراکز و اماکنی،اما همچنان خلاء وجود ایستگاه های اقامتی اشاره شده در بسیاری از محورهای مواصلاتی و جاده ای احساس می شود.

وی افزود:آنچه که در تحقق و حصول این امر تاثیرگذار و حائز اهمیت به نظر می رسد،به مشارکت و نقش آفرینی بخش خصوصی د رعرصه اشاره شده باز می گردد.

ریاحی عنوان کرد:بر اساس آمار و ارقام منتشر شده در رسانه ها و جراید،در حال حاضر،قریب به 620 مرکز و مجتمع خدماتی در جاده های کشور مشغول به فعالیت هستند که البته با در نظر گرفتن بُعد مسافت،گستردگی و پهنه جغرافیایی ایران زمین،افزایش هر چه بیشتر مراکز اینچنینی،ضرورتی است که باید نسبت به حصول و تامین آن توجه مضاعفی لحاظ شود.

کارشناس گردشگری گفت:طبیعتا اصلی ترین عامل در ایجاد انگیزه برای سرمایه گذارن و فعالان بخش خصوصی در توسعه و افزایش چنین مراکز و اماکنی،به مقوله سود آوری معطوف می شود.

وی افزود:بدون شک،در شرایطی که احتمال موفقیت سرمایه گذاری در چنین عرصه هایی کمرنگ شود،تمایل بخش خصوصی برای مشارکت در طرح ها و پروژه های مذکور اُفت خواهد کرد.

از وضعیت مطلوب مجمتع های خدماتی بزرگراه ها تا کاستی ها در محورهای فرعی

مسعود علیخانی،کارشناس حوزه حمل و نقل،در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی در تشریح وضعیت مراکز و مجتمع های خدماتی بین راهی در کشور گفت:وضعیت بزرگراه ها از این حیث مطلوب است و به واقع تکثر و تنوع چنین اماکنی با استانداردها و سرانه های مورد نیاز همخوانی دارد.

وی افزود: در جاده های فرعی،کاستی های بسیاری در عرصه مذکور احساس می شود و این در شرایطی است که قریب به 44 هزار کیلومتر از جاده های موجود کشور،مشمول محورهای مواصلاتی فرعی می شود.

کارشناس بخش حمل و نقل عنوان کرد:در برخی جاده ها،بعد از گذشت صدها کیلومتر،همچنان خلاء وجود مجتمع های خدماتی به چشم می خورد و به نظر بنده برای رفع چنین محدودیت هایی باید با پشتیبانی هر چه بیشتر از فعالان سرمایه گذاری نسبت به افزایش اماکن مذکور،اقدامات  و تدابیر لازم مد نظر قرار گیرد.

وی در خاتمه یادآور شد:تسریع بروکراسی اداری برای صدور مجوزها،کاهش عوارض و مالیات ها و قائل شدن برخی از امتیازات دیگر برای سرمایه گذاران از عوامل مهمی است که می تواند،نقش آفرینی فعالان بخش خصوصی را در عرصه اشاره شده تقویت کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجتمع های خدماتی جاده های کشور همچنان در وضعیت بحرانی/ خدمات رسانی در محورهای فرعی به فراموشی سپرده شد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..