تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




والیبال نوجوانان آسیا؛ میزبانی مردان دامن پوش/ تضاد زیر ساخت ها با جامعه «نایپیداو»

به گزارش ایرنا، کشور میانمار (برمه) در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این کشور یکی از مستعمره‌های بریتانیا بوده است که در سال 1948 به استقلال رسید. میانمار که بزرگترین شهر آن رانگون نام دارد در قرن بیست‌ و یکم انتقال پایتخت را تجربه کرد.
در سال 2005 حکومت میانمار کارمندان دولتی را موظف به ترک رانگون پایتخت سابق و حرکت به پایتخت جدید این کشور به نام «نایپیداو» (Naypyidaw) کرد.
در ساخت و تجهیز زیرساخت های پایتخت جدید هزینه های زیادی انجام شده است که ایجاد امکانات و سالن های فراوان برای میزبانی رویدادهای ورزشی از جمله این هزینه ها است، پروژه گسترده شهرک ورزشی نایپیداو در سال 2013 و در رقابت های شرق آسیا رسما به بهره برداری رسید. اما جامعه فعلی و سنتی میانمار تفاوت عمده ای با این زیر ساخت های مدرن دارد.
ساخت و راه اندازی هتل های شیک و یک طبقه در سطح، ورزشگاه های بزرگ و متعدد برای رشته های مختلف ورزشی، جاده های پهن و بزرگراه های متعدد برای دسترسی به این زیر ساخت ها و فضای سبز بسیار زیاد از جمله امکانات شهرک ورزشی است.
اگر کسی با پرواز مستقیم از کشور تایلند وارد فرودگاه بین المللی نایپیداو شود، تفاوت های جامعه میانمار با زیر ساخت های پایتخت را متوجه نخواهد شد، اما اگر از فرودگاه رانگون وارد این کشور شده و با اتوبوس مسیر پنج ساعته دو شهر را طی کنید، متوجه می شود که توده اصلی جامعه میانمار مردمانی فقیر و با امکانات حداقلی هستند و فقط شهر نایپیداو پایتخت، نسبت به این کشور چهره ای بسیار متفاوت دارد.
مردمی که در خانه های چوبی یا بسیار فرسوده زندگی کرده و از وانت بار و موتور سیکلت به عنوان تاکسی استفاده می کنند، گاومیش هایی که همچنان در بزرگراه های پایتخت تردد دارند و خیابان ها نیز از مدفوع آنان در امان نیست، با این زیر ساخت های مدرن هماهنگی ندارند.
دلایل زیادی برای انتقال پایتخت از رانگون به نایپیداو با هزینه‌ای حدود پنج میلیارد دلار عنوان می شود که اعمال کنترل بیشتر بر اقلیت‌های قومی واقع در نواحی مرزی از جمله آنان است، بر اساس گزارش‌های موجود در زمان انتقال رسمی پایتخت درآمد سرانه هر فرد در این کشور تنها 280 دلار بوده است.
یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 سال آسیا و انتخابی جهان از 8 فروردین ماه در شهر «نایپیداو» کشور میانمار آغاز شده و تا شانزدهم همین ماه ادامه خواهد داشت ،تیم ایران در دور مقدماتی با تیم های کره جنوبی و بنگلادش همگروه است.
نخستین دیدار نوجوانان والیبالیست ایران ساعت 12 امروز به وقت تهران با تیم کره جنوبی انجام می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی(5)**1379** 1701
خبرنگار: هادی افتخاری، انتشار دهنده: حمید قدیمی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «والیبال نوجوانان آسیا؛ میزبانی مردان دامن پوش/ تضاد زیر ساخت ها با جامعه «نایپیداو»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..