تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از خانه دار شدن 20 هزار مددجو تا ایمن سازی صندوق‌های صدقات در سال 95

از خانه دار شدن 20 هزار مددجو تا ایمن سازی صندوق‌های صدقات در سال 95به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق گفته پرویز فتاح رئیس کمیته امداد، رسیدگی به امور نیازمندان و مددجویان و رفع مشکلات آن‌ها اقدامی فراجناحی، فرا قومی و فرا مذهبی است و نگاه شرعی و انسانی در همه امور باید سرلوحه کار کمیته امداد برای خدمت رسانی به یک میلیون و 623 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد قرار گیرد.

در سال 95 در نگاه کلی یک هزار و 400 میلیارد تومان کمک معیشت، 350 میلیارد تومان کمک درمان، 400 میلیارد تومان کمک به تأمین مسکن، 200 میلیارد تومان کمک به امر ازدواج، 100 میلیارد تومان به منظور تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان، 80 میلیارد تومان برای تغذیه کودکان، 100 میلیارد تومان به جهت بیمه تأمین اجتماعی، 500 میلیارد تومان برای پراخت وام ضروری هزینه شده است. همچنین 20 هزار منزل مسکونی احداث و توزیع 100 هزار جهیزیه از ابتدای امسال برای مددجویان انجام شد.

*20 هزار مددجو در سال 95 خانه دار شدند

با توجه به اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد زیر خط فقر هستند، از این رو تأمین مسکن از بزرگ ترین دغدغه‌های فکری این افراد به شمار می‌رود و بر همین اساس یکی از اهداف بزرگ کمیته امداد نیز ایجاد مسکن برای مددجویان است.

سید پرویز فتاح در این باره گفت: امسال 20 هزار خانوار مددجو صاحب خانه شدند، همچنین 150 هزار خانوار فاقد مسکن و 350 هزار خانواده مددجو نیازمند تسهیلات تعمیرات و بهسازی مسکن هستند که در صورت اختصاص زمین ارزان قیمت از سوی استانداری‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت استان‌ها مشکلات مسکن مددجویان رفع می‌شود و تقاضای ما از مسئولان بانک مسکن این است که چون اقشار ضعیف جامعه نمی‌توانند آورده‌ای از خود داشته باشند، با این نگاه برای تأمین مسکن نیازمندان با کمیته امداد همکاری کند.

کمک خیران و اعطای زمین از سوی دولت راهکارهای دیگر برای خانه‌دار شدن مددجویان است که در حال حاضر بیش از 20 درصد صدقات پرداختی مردم برای تأمین مسکن نیازمندان هزینه می‌شود.    

*اختصاص بیش از 3 میلیارد تومان برای بیمه تأمین اجتماعی مددجویان 

در سال 95 مبلغ 3 هزار و 250 میلیارد تومان برای بیمه تأمین اجتماعی تعداد 350 هزار خانواده مددجو توسط کمیته امداد اختصاص یافت.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بیمه تأمین اجتماعی باید فراگیر شود، بیان داشت: ماهانه برای 350 هزار خانواده مبلغ 120 هزار تومان به عنوان حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود که این کار به نوعی سرمایه‌گذاری برای آن‌ها محسوب شده و امسال نیز 5 هزار خانواده با یک سوم حقوق بازنشسته شده و از پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند. 

*سرانه پرداختی کمک هزینه ازدواج برای هر نوعروس مددجو 3 میلیون تومان است  

تأمین مخارج ازدواج و جهیزیه از دیگر دغدغه‌های نیازمندان در شرف ازدواج است که از محل اعتبار منابع دولتی و محلی تأمین می‌شود . همچنین سرانه پرداختی کمک هزینه ازدواج برای هر نوعروس مددجو مبلغ 3 میلیون تومان به صورت بلاعوض است و تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج با سرانه 2 میلیون تومان نیز به عنوان کمک مکمل از سوی این نهاد به آنان پرداخت شد.

آذر اسماعیلی سرپرست اداره کل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد اظهار داشت: برای تأمین مقدمات اولیه ازدواج فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت مبلغ یک میلیون تومان به صورت بلاعوض به این افراد پرداخت می‌شود.

وی افزود: امسال پس از گذشت 5 سال برای نخستین بار به تمامی نوعروسان مددجوی کمیته امداد، کمک هزینه ازدواج پرداخت شد و صف پشت نوبتی‌ها به صفر رسید. 

*ارایه مشاوره شغلی به مددجویان گامی در جهت توانمندسازی آنان

با توجه به اینکه دانش فنی و مهارت‌های حرفه‌ای کلید اصلی موفقیت در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، از این رو محور فعالیت این نهاد در حوزه اشتغال، توانمندسازی اقتصادی مددجویان است که بر همین اساس با برنامه ‌ریزی‌های متعددی که در حوزه اشتغال کمیته امداد صورت گرفته تمامی مددجویان واجد شرایط شناسایی و پس از حضور در کلاس‌های آموزشی می‌توانند با ایجاد کسب و کار نیز مشغول به کار شوند، به طوری که در سال 95 حدود 56 هزار فرصت شغلی توسط طرح های اشتغال زایی در کمیته امداد ایجاد شده است.

منوچهر رزمجو دستیار معاون حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در این باره تصریح کرد: طی 9 ماهه سال 95 بیش از 180 هزار نفر از دانش‌آموزان مددجو تحت آموزش‌های مختلف شامل آموزش‌های مهارتی، آموزش پایدارسازی برای 136 هزار نفر و همچنین 15 هزار نفر تحت آموزش کارآفرینی و دوره حرفه آموزی قرار گرفتند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال 94، 5 درصد رشد یافته است.

وی افزود: جذب تمامی اعتبارات تخصیص یافته کمیته امداد در بخش ایجاد کسب و کار خرد برای مددجویان از سوی بانک‌های عامل انجام شد که بیش از 52 هزار طرح با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان در 9 ماهه سال 95 ایجاد شد که 80 درصد آن ازمنابع بانکی و 20 درصد از منابع مالی امداد است.

*اجرای 12 گام اساسی برای ساماندهی صندوق‌های صدقات

 

در سال 95، 12 گام اساسی برای ساماندهی صندوق‌های صدقات از جمله مواردی مانند استقرار مناسب صندوق‌ها، طبقه بندی مشترکان صدقات، نحوه ارتباط گیری و تجهیز امکانات صندوق‌ها به صورت الکترونیکی صورت گرفته که تا اوایل اسفندماه 95، 10 گام آن اجرایی شده است.

*خودکفایی 160 هزار خانوار مددجو و خروج ار چرخه کمیته امداد

با توجه به اینکه طبق برنامه توسعه پنجم باید سالانه 10 درصد مددجویان تحت پوشش به خودکفایی رسیده و 5 درصد به چرخه حمایتی کمیته امداد وارد شوند، بر این اساس طی ده ماهه سال 95، تعداد 160 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد به خودکفایی رسیده و از چرخه این نهاد خارج شدند و تا پایان سال 95 نیز از محل توانمندسازی مددجویان 87 میلیارد تومان صرفه جویی شد که این مبالغ در بخش‌هایی مانند تأمین جهیزیه، وام‌های ضروری، درمان و کمک هزینه بهداشتی خانوارهای نیازمند در همان استان هزینه شده است.

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در این خصوص معتقد است، کمیته امداد محل دائمی برای پرداخت حقوق به مددجویان نیست بلکه یک درمانگاه و اورژانس اجتماعی برای توقف، تسکین و خروج فقرا است که خوشبختانه در سال 95 به 100 هزار نفر وام اشتغال در جهت خودکفایی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: سال 95، نخستین سالی است که تعداد خروجی‌های کمیته امداد بیشتر از ورودی‌های آن بوده است.

*پرداخت ماهانه 140 هزار تومان علاوه بر مستمری به ایتام

 

با توجه به اینکه 190 هزار یتیم در سراسر کشور تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، در سال 95 به هر یتیم تحت حمایت مبلغی حدود 140 هزار تومان به صورت ماهانه(جدا از مستمری کمیته امداد) توسط حامیان پرداخت شد. همچنین با توجه به حمایت این نهاد از حدود 88 هزار کودک زیر 6 سال دارای سوء تغذیه، ماهانه مبلغ 75 هزار تومان به هر یک از این کودکان اختصاص می‌یابد که از محل منابع کمک‌های مردمی انجام می‌شود.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از خانه دار شدن 20 هزار مددجو تا ایمن سازی صندوق‌های صدقات در سال 95»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..