تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باردار هستید اما تست منفی نشان میدهد علت چیست؟

باردار باشید اما نتیجه تست منفی باشد به معنی تست منفی کاذب بارداری است.

باردار هستید اما تست منفی نشان میدهد علت چیست

بارداری

اگر تصمیم دارید باردار شوید یا اخیرا نزدیکی بدون محافظت داشته اید سعی می کنید تست بارداری انجام دهید. شاید اخیرا نزدیکی داشته اید و پریود شما نیز قطع شده است در این حالت نیز تست بارداری انجام می دهید.
اگر تست انجام دهید و نتیجه آن منفی باشد اما پریودی شما قطع شما باشد چه می شود؟ سردرگم نباشید. در این مقاله به سوالات شما پاسخ داده شده است.

آیا نتیجه تست بارداری منفی بوده اما پریودی شما قطع شده است؟

اگر می خواهید باردار شوید اما نتیجه تست بارداری چند بار منفی شده است ناراحت می شوید. اگر پریودی شما قطع شود نگران می شود. البته قطع شدن پریودی در هنگام تلاش برای بارداری به شما امید می دهد اما نتیجه منفی تست امید شما را از بین می برد.
اولین نکته این است که تمام نتایج تست بارداری در منزل دقیق نیست و گاهی نیز نتیجه اشتباه می شود. نکته دیگر این است که شاید کیت تست بارداری با مارکی خاص دقت کمتری داشته باشد.

معنی نتیجه منفی چیست و دلیل آن چیست؟

زمان انجام تست بارداری بر روی نتیجه آزمایش تاثیر دارد. اگرچه بیشتر کیت ها ادعا دارند که می توانند پیش از قطع شدن پریودی، بارداری را تشخیص دهند اما همه این کیت ها این دقت را ندارند. نتیجه تست به مقدار هورمون موجود در بدن شما بستگی دارد. کیت بارداری مقدار این هورمون ها را اندازه گیری می کند. در بیشتر موارد کیت بارداری نمی تواند نتیجه مثبت را تشخیص دهد تا زمانی که پریودی شما قطع شود.

باردار هستید اما تست منفی نشان میدهد علت چیست

تست منفی کاذب بارداری چیست و چرا اتفاق می افتد؟

اگر باردار باشید اما نتیجه تست منفی باشد به معنی تست منفی کاذب بارداری است.
دلایل زیادی برای تست منفی کاذب بارداری وجود دارد. در ادامه دلایل رایج ذکر شده است.

ممکن است تست را خیلی زود انجام داده باشید

اگر سعی می کنید باردار شوید یا می ترسید به طور اتفاقی باردار شوید احتمالا تست بارداری را خیلی زود انجام می دهید.
گاهی اوقات وقتی تست را خیلی زود انجام می دهید یا به درستی انجام نمی دهید نتیجه تست منفی می شود.
هنگامی که تست بارداری در منزل انجام می دهید، کیت ها براساس تشخیص هورمون گنادوتروپین یا هورمون بارداری، مثبت یا منفی بودن نتیجه را نشان می دهند. هنگامی که تخمک گذاری شما شروع می شود تخمک ها بارور می شود و به از طریق لوله رحم یک هفته بعد از لقاح وارد رحم می شوند. هنگامی که تخمک بارور به رحم می چسبد، بدن شما شروع به تولید هورمون گنادوتروپین می کند. کیت ها این هورمون را تشخیص می دهند و در صورت تشخیص نتیجه تست مثبت می شود.
اگر تست را خیلی زود انجام دهید تخمک بارور هنوز به رحم نرسیده است و کاشته نشده است بنابراین نتیجه آزمایش منفی می شود.
برخی کیت های تست بارداری خانگی بسیار حساس هستند و نیاز به زمان بیشتری دارند. بنابراین باید زمان بیشتری از لقاح تخمک گذشته باشد تا بتوانند بارداری را تشخیص دهند.
نکته دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که وقتی نزدیکی جنسی دارید اسپرم می تواند در بدن شما پنج تا هشت روز زنده بماند. بنابراین حتی اگر روز بعد از نزدیکی باردار نشده باشید هنوز برای باردار شدن زمان دارید.
بهتر است یک هفته پس از قطع شدن پریودی منتظر بمانید و سپس تست بارداری خانگی را انجام دهید. در این حالت کیت ها می توانند مقدار هورمون را تشخیص دهند و نتیجه ای دقیق تر اعلام می شود.
اگر مقدار هورمون گنادوتروپین در بدن شما پایین باشد بیشتر کیت های تست بارداری خانگی نمی توانند مقدار آن ها را تشخیص دهند بنابراین نتیجه منفی نشان می دهند.
برای اطمینان از درستی تست از ادرار صبحگاهی استفاده کنید. ادراری که بلافاصله پس از بیدار شدن شما تولید شده است غلیظ تر می باشد و مقدار بیشتری هورمون گنادوتروپین دارد. اگر تست را با ادرار صبح انجام دهید بهتر می توانید باردار بودن یا نبودن را تشخیص دهید.
مقدار هورمون گنادوتروپین بسیار کم است

خانم های مختلف مقدار هورمون متفاوتی در بدن دارند و ممکن است کیتی که استفاده می کنید مقدار هورمون های شما را تشخیص ندهد.

ممکن است نتیجه را خیلی زود خوانده باشید

گاهی اوقات زمان کافی برای خواندن نتیجه صرف نمی کنید.
بیشتر کیت های تست بارداری خانگی زمان بیشتری نیاز دارند تا بتوانید نتیجه درست را مطالعه کنید.
ممکن است نمونه ادرار را افزوده باشید اما خیلی زود به نتیجه نگاه کنید و بدون صبر کیت را بیرون بیندازید بدون این که توجه کنید نتیجه مثبت شده است.
بنابراین پیش از انجام آزمایش، دستورالعمل کیت را به دقت بخوانید و به مقدار زمانی که گفته شده است صبر کنید سپس نتیجه را بخوانید.
امکان دارد تست را به درستی انجام داده باشید اما نتیجه تست باز هم منفی باشد؟

در برخی موارد بعد از نزدیکی جنسی به قدر کافی صبر کرده اید و آزمایش را با ادرار صبح انجام داده اید اما باز هم نتیجه منفی شده است. دلایل این نتیجه منفی در ادامه ذکر شده است

اگر تمام نکات را به درستی رعایت کرده اید نتیجه منفی به معنی باردار نبودن شما است.
ممکن است دلایل دیگر باعث قطع شدن پریودی شما شده باشند. فاکتورهای زیادی باعث توقف پریودی می شوند مانند استرس، عادات غذایی نامناسب، ورزش سنگین، مشکل تیروئید و مشکلات دیگر.
چرا پریودی شما قطع شده است و چه کاری می توان برای آن انجام داد:

اگر باردار نیستید اما پریودی شما قطع شده است ممکن است به دلایل گفته شده باشد. در ادامه نکاتی برای برگشت پریودی ذکر شده است.

سابقه پریودی نامنظم

اگر قبلا پریودی شما نامنظم بوده است قطعی پریودی به معنی بی نظمی آن است و پریودی شما به زودی برمی گردد.

استرس و نگرانی

اگر در چند هفته اخیر تحت استرس بوده اید به خصوص اگر به بارداری خیلی فکر می کنید و بارداری نمی شوید این نگرانی بر پریودی شما تاثیر منفی گذاشته شده است.
هنگامی که خیلی استرس دارید یا خیلی نگران هستید هورمون های کورتیزول یا آدرنالین در بدن ترشح می شود.

به هم خوردن تعادل هورمونی

هنگامی که به مدت طولانی استرس دارید یا نگران هستید تعادل هورمونی به خصوص هورمون های تولید مثل به هم می خورد. این به هم خوردن هورمون ها باعث می شود در چرخه تخمک گذاری شما تاخیر ایجاد شود و پریودی شما نیز بی نظم شود.
در برخی موارد، ممکن است سه یا چهار ماه پریودی شما قطع شود اما باردار نباشید. در واقع هر قدر نگرانی شما بیشتر شود پریودی شما بیشتر به تاخیر می افتد. از طرف دیگر هنگامی که پریود نمی شوید بیشتر نگران می شوید و تاخیر بیشتر می شود.

چاقی یا لاغری بیش از حد

وزن شما نقشی مهم در پریودی شما ایفا می کند. اگر بیش از حد لاغر یا چاق هستید احتمال به هم خوردن تعادل هورمونی وجود دارد.
در واقع با به هم خوردن تعادل هورمونی، تخمک گذاری به تعویق می افتد و بر پریودی تاثیر می گذارد.

ورزش سنگین یا فعالیت فیزیکی استرس زا

اگر در فعالیت های فیزیکی زیادی شرکت می کنید یا به طور منظم می دوید پریودی شما به تعویق می افتد. این مسئله نه تنها باعث به تعویق افتادن پریودی می شود در بعضی موارد باعث می شود به مدت چند ماه پریودی شما قطع شود.
تا زمانی که مشکلی ندارید به تعویق افتادن پریودی نگران کننده نیست. هنگامی که فعالیت های فیزیکی استرس زا انجام می دهید بدن به این فعالیت ها واکنش نشان می دهد و باعث تغییر مقدار هورمون ها می شود.
سفر

هنگامی که سفر می کنید بدن شما تغییرات زیادی را تحمل می کند که برخی از این تغییرات بر تعادل هورمونی تاثیر می گذارد. در برخی موارد زودتر پریود می شوید و در برخی موارد دیرتر پریود می شوید.
همچنین تغییر منطقه نیز باعث تغییر بدن می شود. همچنین فاکتورهای مختلف محیطی نیز بر تعادل هورمونی تاثیر می گذارد. هنگامی که ساعت خواب، بیداری و غذا خوردن شما تغییر می کند ساعت بدن نیز تغییر می کند بنابراین تعادل هورمونی به هم می خورد. این به هم خوردن تعادل باعث تاخیر در پریودی می شود.

سندرم پلی کیستیک تخمدان

دلیل دیگر قطع شدن پریودی سندرم پلی کیستیک تخمدان است. در این شرایط برخی هورمون ها در بدن بیش از حد هستند بنابراین تخمدان شروع به تولید مقدار زیادی فولیکول می کند.
از آن جایی که فولیکول ها تخمک تولید نمی کنند پریودی شما نیز قطع می شود.
تولید بیش از حد پرولاکتین

گاهی اوقات تولید هورمون پرولاکتین به حد زیادی افزایش می یابد. این افزایش بیش از حد باعث قطع شدن پریودی می شود.
نشانه بارز افزایش بیش از حد هورمون گفته شده، ترشح ماده ای شیری از نوک سینه ها می باشد.
تست منفی کاذب بارداری بعد از قطع شدن پریودی شما را گیج می کند و باعث استرس و نگرانی می شود. بهتر است با پزشک صحبت کنید تا مشکل را پیدا کنید.

اوما

اخبار مرتبط :

زنان باردار و استفاده از اپلیکیشن موبایل/ خطر سقط جنین در راه است

سنجد چه فوایدی برای زنان باردار دارد ؟

توت فرنگی در بارداری / چرا خانم های باردار باید توت فرنگی بخورند؟

آیا قهوه برای خانم های باردار ضرر دارد!

آیا امواج وای فای برای خانم های باردار ضرر دارد ؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باردار هستید اما تست منفی نشان میدهد علت چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..