تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهمیت تنظیم ساعات خواب در پیری

اگر جزو افراد میانسال هستید سعی کنید از زیاد خوابیدن پرهیز کنید خوابیدن برای ساعات طولانی می تواند خطرات جبران ناپذیری برای هوش و حافظه این افراد در بر داشته باشد خطر آلزایمر این افراد را تهدید میکند کنترل و تنظیم ساعات خواب برای این افراد بسیار حائز اهمیت است .

خوابیدن برای بیش از 9 ساعت در شب می‌تواند نشانی زودهنگام برای بیماری آلزایمر باشد.

دانشمندان بر این باورند که ناتوانی در بیدار شدن می‌تواند نشانی از تغییراتی در مغز باشد که منجر به زوال عقل می‌شود. به باور آنها، زیاد خوابیدن باعث زوال عقل نمی‌شود، بلکه نشانه‌ای از آن است. به این ترتیب، کم کردن ساعات خواب در شبانه‌روز باعث نمی‌شود فرد از آسیب‌های مغزی در امان باشد.
محققان در آمریکا دریافته‌اند که افرادی که بیش از 9 ساعت در هر شب می‌خوابند دو برابر دیگرانی که 9 ساعت یا کمتر می‌خوابند، در مدت ده سال آینده به آلزایمر یا دیگر انواع زوال عقل مبتلا می‌شوند.
همچنین خطر آلزایمر در افرادی که بیش از 9 ساعت می‌خوابند و تحصیلات دبیرستانی هم ندارند، شش برابر دیگر افراد است. این نشان می‌دهد که تحصیلات روی مغز اثر مثبتی می‌گذارد.
متیو پیس، محقق اصلی این پژوهش از مرکز پزشکی دانشگاه بوستون گفته است: «این که افراد ساعت خوابشان را اعلام کنند می‌تواند در تشخیص این که در ده سال آینده مبتلا به زوال عقل می‌شوند یا نه مفید باشد.»

روزنامه «ایندیپندنت»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهمیت تنظیم ساعات خواب در پیری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..