تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توسعه پایدار مستلزم ایجاد نگاه فرا بخشی به محیط‌زیست است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ معصومه ابتکار بعدازظهر سه شنبه در شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: محیط‌زیست مسئله‌ای فرا بخشی است که نه به دولت کنونی و نه به دولت‌های قبل، بلکه منتسب به مجموعه حاکمیت است.
 
ابتکار با تأکید بر اینکه آحاد جامعه و مسئولان نسبت به محیط‌زیست مسئولیت دارند، عنوان کرد: امروزه یکی از مؤلفه‌های کارآمدی نظام، حفاظت از محیط‌زیست در برابر آسیب‌ها و تهدیدات به شمار می‌رود.
 
وی با اشاره به تهدیداتی که محیط‌ زیست با آن روبرو است، تصریح کرد: اگر رویکردهایی که درگذشته در خصوص ایجاد صنایع بدون ملاحظات زیست‌محیطی ادامه یابد، منابع طبیعی و محیط‌ زیست کشور ما با مخاطرات جدی روبرو خواهد شد.
 
معاون رئیس جمهور توجه به ملاحظات زیست‌محیطی در تمام حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره را ضروری دانست و افزود: نگاه دولت یازدهم، ارتقاء شاخص‌های کیفی زندگی و سلامت جامعه است.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بابیان اینکه ابلاغ سیاست‌های کلی که در این حوزه از سوی رهبری انجام گرفت، پشتوانه‌ای قوی برای دولت شد، عنوان کرد: در دوره کوتاه نمی‌توان به نتایج تلاش‌ها دست پیدا کرد، چراکه بسیاری از برنامه‌ها بلندمدت است.
 
ابتکار توسعه پایدار در تمام بخش‌های جامعه را درگرو مأموریت گرایی مدیران در بحث‌های مختلف زیست‌محیطی دانست.
 
وی به استفاده بیش از ظرفیت دام‌های کشور از مراتع اشاره و اظهار کرد: این مسئله یکی از آسیب‌های حوزه محیط‌زیست در مقابله با بیابان‌زدایی است.
 
ابتکار با تأکید بر پیگیری رویکرد اقتصاد سبز عنوان کرد: تولید و اشتغال نباید به قیمت آلودگی و تخریب رخ دهد.
 
معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای هیچ طرح عمرانی در دولت یازدهم بدون انجام ارزیابی زیست‌محیطی، مجوز صادر نشده است.
 
ابتکار اقتصاد سبز را در جهت ایجاد اشتغال حائز اهمیت برشمرد و با تأکید بر مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ، ابراز امیدواری کرد تا سال ۲۰۲۰ استان‌های کشور بتوانند به ۲۵ درصد رشد اقتصادی از محل بازیافت زباله دست پیدا کنند.
 
دعوت معاون رئیس‌جمهور به پیوستن مسئولان به پویش «نوروز بدون زباله»
 
معاون رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تشکیل پویش ملی «نوروز بدون زباله» از مسئولان و استانداران کشور خواست تا با پیوستن به این پویش، گامی در جهت پاک‌سازی و حفظ محیط‌زیست بردارند.
 
ابتکار بابیان اینکه بسیاری از مناظر طبیعی و زیبای کشور با رهاسازی زباله، دچار آلودگی و ایجاد مناظری نازیبا شده است، اظهار کرد: وجود کیسه‌های زباله و پراکنده شدن آن در محیط‌زیست شایسته ایرانیان نیست.
 
وی همچنین مسئله نخاله‌های ساختمانی را نیز بلایی برای طبیعت ایران توصیف و بر توجه جدی به مدیریت پسماند و مدیریت نخاله تأکید کرد.
 
وی عنوان کرد: ارزش اقتصادی نخاله و قابلیت بازیافت و استفاده مجدد از آن در برخی از استان‌ها موردتوجه قرارگرفته که اقدامی ارزشمند است.
 
معاون رئیس‌جمهور گفت: مسئولان با پیوستن به پویش ملی «نوروز بدون زباله» نسبت به فرهنگ‌سازی این مسئله کمک کنند، چراکه باید برای تمام افراد جامعه تبیین شود رهاسازی پسماند در طبیعت جرم است.
 
محیط‌زیست برای سرمایه‌گذاران مجوز قرق اختصاصی صادر می‌کند
 
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست عنوان کرد: در حوزه محیط‌زیست، زمینه‌هایی برای سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی در قالب ضوابط آماده‌شده که در این راستا، پنج قرق اختصاصی در کشور ایجادشده است.
 
ابتکار بیان کرد: محیط‌زیست آمادگی دارد تا در  خراسان شمالی با سرمایه بخش خصوصی، به‌منظور حفاظت از حیات‌وحش، مناطق قرق اختصاصی ایجاد کند.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های خراسان شمالی درزمینهٔ تنوع گونه‌های حیات‌وحش و دارا بودن روستاهای نمونه گردشگری، ابراز امیدواری کرد: با قرار گرفتن روستاهای این استان در پایلوت طرح روستای سبز از جاذبه‌های اکو توریستی این استان بیش‌ازپیش بهره برد.
 
معاون رئیس‌جمهور بابیان اینکه وقوع سیل و تخریب محیط‌زیست نتیجه تغییر اقلیم در کشور است، اظهار کرد: به‌کارگیری راهکارهای علمی و دانش‌بنیان و استفاده از تجربیات بین‌المللی در این زمینه باید انجام بگیرد.
 

ابتکار مسئله حیات‌وحش و منابع طبیعی پارک ملی گلستان که بخشی از آن در منطقه حفاظت‌شده استان خراسان شمالی قرار دارد را نیز مورداشاره قرار دارد و بر ضرورت تکمیل جاده جایگزین این محدوده تأکید کرد.

انتهای پیام/پ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توسعه پایدار مستلزم ایجاد نگاه فرا بخشی به محیط‌زیست است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..