تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از گره زدن فرش صلح در اصفهان تا ثبت ملی ایستگاه راه‌آهن تبریز

بنابراین گزارش، همزمان با برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی «کافه؛مقصد گردشگری تهران» در کاخ موزه قصر،«کافه لقانطه» اولین کافه تهران در موزه قصر احیا شد.

شایان ذکر است از رخدادهای دیگری که در شش ماهه دوم سال گذشته در حوزه میراث فرهنگی دیده شد می‌توان به ثبت ملی ایستگاه راه‌آهن تبریز و (چشمه تروارتن) یکی از ژئوسایت‌های ارس اشاره کرد.

گفتنی‌است؛ سرود «خمینی،ای امام»، شیر سنگی، حمام امامزاده قاسم، آوای دریایی ملوانان بوشهری، آسیاب آبی طبس، محوطه تاریخی زیرکوه، بنای تاریخی «خسرو خان» شهرستان سامان و آبشار آلاشور مازندران نیز در سال1395به ثبت ملی رسیدند. 

در اینجا باید گفت اولین موزه خصوصی فسیل‌شناسی خاورمیانه در سال گذشته در بیرجند افتتاح شد.همچنین نخستین اکوموزه عشایر و موزه آثار سنگی نیز در همین بازه زمانی به ترتیب در استان فارس و قلعه سردار اسعد بختیاری راه‌اندازی شدند.

یادآور می‌شود؛ از وقایع دیگر مرتبط با حوزه میراث فرهنگی که در سال1395رخ داده می‌توان به راهیابی ایران به هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری و برگزاری نخستین جشنواره فجر صنایع دستی اشاره کرد.

همچنین؛ یگان حفاظت میراث فرهنگی نیز در همین بازه زمانی با در اولویت قرار دادن «صحت عمل و تقویت باورهای دینی و اسلامی»، «اخلاق‌مداری مبتنی بر آموزه‌های دینی» نظیر وجدان کاری و امانت‌داری، «تکریم ارباب رجوع»، «رعایت حقوقی شهروندی»، «قانون‌گرایی» و «پرهیز از اقدامات سلیقه‌ای در انجام وظایف» منشور دار شد.

از اتفاقات دیگر حوزه میراث فرهنگی در سال گذشته می‌توان به افتتاح موزه دائمی گوهرسنگ‌ها در مشهد،تغییر رئیس سازمان حج و زیارت،احداث موزه باستان‌شناسی در مشگین‌شهر ،ثبت ملی بیمارستان «شفا»در چهارمحال و بختیاری ،استعفای معاون صنایع دستی تهران و گره زدن فرش صلح در اصفهان اشاره کرد.

گفتنی‌است؛ در سال 1395شاهد ابلاغ آیین‌نامه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی بودیم و در همین سال کمپین حمایت از صنایع دستی ایرانی در کرمانشاه راه‌اندازی شد.

در اینجا باید گفت اجازه ماجراجویی روی راه‌آهن ایران در سال گذشته صادر شد و شهر لالجین نیز در همین سال به عنوان شهر جهانی سفال شناخته شد.

خاطرنشان  می‌شود؛ اسکار صنایع دستی تحت عنوان دست خلاق  در مهرماه سال جاری به 10صنعتگر کشورمان داده شد و در همین سال شهر اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی به جهانیان معرفی شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از گره زدن فرش صلح در اصفهان تا ثبت ملی ایستگاه راه‌آهن تبریز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..