تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحریم شرکت های اسلحه سازی چه سودی برای ما دارد؟

گروه سیاسی- نقض برجام توسط آمریکایی ها دیگر به موضوعی عادی تبدیل شده است، هر چند وقت یکبار آمریکایی ها تحریم های جدیدی علیه ملت ایران اعمال می کنند تا نشان دهند ذره ای از عناد و دشمنی شان نسبت به کشورمان کم نشده است.

به گزارش افکارنیوز، در آخرین اقدام دولتمردان آمریکا از تصمیم خود برای وضع تحریم‌های جدید علیه آن دسته از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که با ایران در زمینه پیشبرد برنامه‌های این کشور همکاری می‌کنند خبر داده بود اعلام کرد ۱۱ شرکت و فرد از چین، کره شمالی و امارات متحده عربی به خاطر انتقال فناوری که ممکن است برنامه موشکی بالستیک ایران را تقویت کند، تحریم شده‌اند.

 در فهرست ارائه شده توسط آمریکایی ها، ۹ شخص حقیقی و حقوقی چینی، یک شرکت از کره شمالی و یک شرکت نیز از امارات متحده عربی وجود دارد  که به جرم معامله با آمریکا نه تنها تحریم میشوند که جریمه نیز باید بپردازند.

این در حالی است که وزارت خارجه با بیانیه ای فهرستی از شرکت هایی را اعلام کرد و بیان داشت برای اقدام متقابل علیه امریکایی ها این شرکت ها تحریم شده اند.

در بین اسامی شرکت هایی که وزارت خارجه ایران آنها را تحریم کرده فقط اسامی تعداد زیادی شرکت مربوط به اسلحه سازی دیده میشود که بعد از انقلاب تا به حال به دلایل متعدد هیچ گونه ارتباطی بین جمهوری اسلامی ایران و آنها وجود نداشته است.

در این بیانیه که اسامی این شرکت ها آمده است عنوان شده که: این شرکت‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم در ارتکاب جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی مشارکت یا معاونت داشته، یا از اقدامات ترویستی این رژیم پشتیبانی کرده و یا با نقض قطعنامه 2334 شورای امنیت اقدام به گسترش شهرک سازی غیرقانونی در فلسطین اشغالی کرده‌اند.

 سوالی که مطرح می شود این است که تحریم شرکت های اسلحه سازی آمریکایی چه سودی برای ملت ایران دارد؟ آیا دولت نمی تواند منافع آمریکایی ها در شرکت هایی که با واسطه و بی واسطه از بازار ایران سود می برند را تحریم کند؟

این تحریم متقابل ایران چه تاثیر اجرایی برای ملزم کردن آمریکایی ها به اجرای برجام دارد.

به نظر می رسد باز هم وزارت خارجه در موضعی منفعلانه در مقابل آمریکایی ها قرار دارد و اقدام اخیر نیز تاثیر چندانی نخواهد داشت.

از سوی دیگر با نگاهی به نامه پذیرش مشروط برجام توسط مقام معظم رهبری می بینیم معظم له به صورت شفاف بیان داشته اند که " در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند."

به نظر می رسد دولتی ها به جای اقدام متقابل بی اثر در واکنشی جدی و در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری برجام را لغو کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحریم شرکت های اسلحه سازی چه سودی برای ما دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..