تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید چهار فرآورده بیوتکنولوژی در کنار بهره‌برداری از اتاق تمیز

تولید چهار فرآورده بیوتکنولوژی در کنار بهره‌برداری از اتاق تمیزعباس وحید‌ی رییس دانشکده دارو‌سازی دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فعالیت این دانشگاه و پژوهش‌های صورت گرفته اظهار داشت: این دانشکده از چهار سال قبل بر اساس استراتژی‌های برنامه‌ریزی خوبی را برای تبدیل شدن به یک دانشگاه نسل سومی انجام داده است و در این راه مقوله‌های پژوهش و کارآفر‌ینی جزو اولویت‌های اصلی این دانشکده داروسازی شهید بهشتی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم و برنامه‌ریزی‌های مفید در راستای نسل سومی شدن این دانشکده است به طوریکه زیر‌ساخت‌های لازم در زمینه کار‌آفرینی دانشگاه دارو‌سازی بر طبق برنامه در حال انجام است که یکی از آن کار‌ها طراحی و بهره‌برداری از اتاق‌های تمیز است.

وی افزود : با حضور وزیر بهداشت اتاق‌های تمیز افتتاح و به بهره‌برداری رسیده بطوریکه در این اتاق‌های تمیز قرار است چهار فرآورده بیوتکنولوژی تولید و در اختیار بازار داخلی کشور قرار بگیرد که این یک افتخار بزرگی برای پزشکی کشور محسوب می‌شود.

رییس دانشکده دارو‌سازی دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: جهت ساخت داروی بیوتکنولوژی‌های دیگری تمام مدار‌کش در حال آماده‌سازی است تا با تولید اتاق‌های تمیز دیگر مراحل اولیه پیش تولید این نوع دارو‌ها در کشور فراهم شود که البته این کار به وسیله شرکت‌های دانش بنیان مستقر در دانشکده دارو‌سازی در حال انجام است.

وحید‌ی ادامه داد: داروی سیتر‌ولیتیس یک داروی مهم و پر مصرف در بازار است که تولید آن در مرحله آزمایشی شروع شده است و من امیدوارم هر چه سریع‌تر این دارو به تولید انبوه برسد.

وی تصریح کرد : کار‌آزمایی بالینی دارو‌ها به صورت خودکار بر روی داروهای ساخته شده انجام می‌شود تا اثر‌بخشی آن‌ها هر چه سریع‌تر مشخص و مورد آزمایش قرار بگیرد.

وی گفت: دانشکده داروسازی شهید بهشتی مراکز پژوهشی را برای آزمایش اثر بخشی دارو‌ها در حال راه‌اندازی است و من امیدوارم هر چه سریع‌تر این مرکز افتتاح شود.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید چهار فرآورده بیوتکنولوژی در کنار بهره‌برداری از اتاق تمیز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..