تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سخت‌گیری در مصرف بیت‌المال

سخت‌گیری در مصرف بیت‌المالبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امام علی (ع)در نامه 43 کتاب شریف نهج البلاغه به یکی از فرمانداران خود در سرزمین فارس در مورد استفاده نابجا از بیت المال می فرماید: از تو خبرى به من رسيده كه اگر چنان كرده باشى ، خداى خود را به خشم آورده‌اى و امام خود را غضبناك كرده اى . تو غنايم جنگى مسلمانان را كه به نيروى نيزه ها و اسبانشان گرد آمده است و بر سر آنها خون‌ها ريخته شده به جماعتى از عربهاى قوم خود ، كه تو را برگزیده‌اند ، بخشيده‌اى . 

امام در ادامه می‌فرماید:سوگند به كسى كه دانه را شكافته و جانداران را آفريده ، اگر اين سخن راست باشد ، از ارج خود در نزد من فرو كاسته اى و كفه اعتبار خود را سبك كرده اى . پس حقيقت پروردگارت را سهل نظاره نکن و خوار مدان و دنيايت را به نابودى دينت آباد مگردان . كه در زمره زيانكارترين مردم در روز رستاخيز خواهى بود . 

 همچنین امام در کلامی نصیحت‎گونه به فرماندار خود می فرماید:بدان ، كه مسلمانانى كه در نزد تو هستند ، يا در نزد ما هستند ، سهمشان از اين غنيمت برابر است . براى گرفتن سهم خود نزد من مى آيند و چون بگيرند ، باز مى‌گردند.

بارها امام علی (ع)در خطبه‌ها و نامه‌های گوناگون نهج البلاغه محافظت از بیت المال را یکی از اصلی ترین کارهای مسئولان حکومتی دانسته اند و حتی نزدیکان امام نیز حق برداشت از اموال عمومی را نداشتند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سخت‌گیری در مصرف بیت‌المال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..