تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از صدور حکم شلاق برای سعید مرتضوی تا ممنوعیت تبلیغ فیلم های سینمایی در شبکه‌های معاند

؛ یکی از حوزه‌هایی که اقشار مختلف جامعه خبرهای آن را پیگیری می‌کنند بخش حقوقی و قضایی است، در این گزارش خلاصه تمامی اخبار مربوط به حوادث، برگزاری دادگاه‌ها و پرونده‌های قضایی را در آبان ماه ماه سال  95 می‌خوانید.

*سیاست قوه قضاییه در برخورد با قاچاقچیان عمده مواد مخدر تغییر نکرده است/ انتقاد شهردار تهران از پروسه معیوب جمع آوری معتادان

جعفری دولت‌آبادی مبارزه جدی با پدیده  مواد مخدر و اثربخشی آن را مستلزم ورود همه جانبه تمام دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط دانست و اظهار داشت: برخورد موثر با این پدیده، مستلزم عزم جدی و اقدامات طولانی مدت و اتخاذ برنامه‌های مدون و منسجم از طرف همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع مواد مخدر است.

از صدور حکم شلاق برای سعید مرتضوی تا ممنوعیت تبلیغ فیلم های سینمایی در شبکه‌های معاند
*دادستان تهران: بازداشت دو متهم مرتبط با بانک سرمایه/ بدهکاران بانکی در برج عاج نشسته و با ادعای «انا مفلس»، از استرداد وجوه خودداری می‌کنندجعفری دولت آبادی با تصریح به این که در تمام پرونده‌های مرتبط با فساد اقتصادی، بانک‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم نقش دارند، به عنوان نمونه، به پرونده‌های مربوط به گروه امیرمنصور آریا، بابک زنجانی، برادران روزچنگ، صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک تجارت کرمان، بانک سرمایه، بانک دی و تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج اشاره کرد و در خصوص نقش بانک‌ها در تشکیل چنین پدیده‌هایی اظهار داشت: در تمامی این پرونده‌ها بخشی از جرایم در بستر بانک‌ها رخ داده یا مدیران بانک‌ها در ارتکاب جرایم دخیل هستند یا تسهیلات اعطایی از سوی بانک‌ها یا مؤسسات پولی زمینه‌ساز فساد بوده و یا فقدان نظارت تسهیل کننده جرایم ارتکابی بوده است.

دادستان تهران از رسیدگی پرونده بانک سرمایه در دادسرای پولی – بانکی و بازداشت دو متهم مرتبط با این بانک خبر داد.

*در نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه:مسئولان دو تابعیتی برکنار می‌شوند/ 8 نفر درخصوص پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شدند/ اعلام نحوه بازپرداخت مطالبات شاکیان پرونده ثامن

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای  در یکصدوسومین نشست خبری خود با  اصحاب رسانه به موارد ذیل اشاره کرد:

*8 نفر درخصوص پرونده فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شدند


*تعیین تکلیف 24هزار نفر در پرونده موسسه ثامن


*مسئولان دوتابعیتی برکنار می‌شوند


*اتهام افسادفی‌الارض برای کلاهبردار کرجی


*صدور حکم جلب برای یکی از متهمین پرونده نگین غرب


*در پرونده طوسی از حیث مسائل خلاف عفت عمومی قرار منع تعقیب صادر شد


*دولت درخصوص مبارزه با قاچاق کاملا جدی است


* آزادی هما هودفر ارتباطی به خاوری نداشته است


*گزارش دادستان از پرونده واگذاری املاک شهرداری تا 10 روز آینده اعلام می‌شود


*حکم مرتضوی به زودی صادر می‌شود


*رحیمی در زندان در حال تحمل کیفر است


*تکذیب بازداشت قاضی معروف


*ممنوع‌الخروج شدن ۱۶ نفر از عوامل مرتبط با فساد بانک ملت


*پرونده بابک زنجانی هنوز به پایان نرسیده است


*تا امروز دولت هیچ گزارشی درباره فیش‌های حقوقی به قوه قضاییه ارسال نکرده  

از صدور حکم شلاق برای سعید مرتضوی تا ممنوعیت تبلیغ فیلم های سینمایی در شبکه‌های معاند
*دادستان تهران خبر داد: تکذیب پذیرش درخواست اعاده دادرسی مهدی هاشمی
دادستان تهران پذیرش درخواست اعاده دادرسی مهدی هاشمی را تکذیب کرد.

*پیرو مذاکره رئیس سازمان سینمایی با مسئولان قوه قضاییه: مشکلات دفاتر تعلیق‌ شده سینمایی برطرف شد/ تبلیغ در شبکه GEM پیگرد قانونی دارد

پیرو مذاکره رئیس سازمان سینمایی با مسئولان قوه قضاییه در تاریخ 4 آبان ماه  تیزرهای تبلیغی فیلم‌های سینمایی که از شبکه GEM پخش شوند، شامل برخورد قانونی خواهد شد.

*در زندان تهران بزرگ کلید خورد:اجرای پایلوت طرح پابند الکترونیکی برای 52 نفر


طرح آزمایشی استفاده از پابند الکترونیکی در روز 7 برای 52 نفر از مددجویان مجتمع به صورت پایلوت در زندان تهران بزرگ کلید خورد.

*دادستان تهران:علت بازداشت یاشار سلطانی/صدور قرار مجرمیت برای 40 متهم پرونده ریخته گران/تتلو و حسن عباسی یکشنبه محاکمه شدند

دادستان تهران به برگزاری دو محاکمه طی روز یکشنبه (2/8/1395) اشاره کرد و در خصوص متهم تتلو اظهار داشت: محاکمه نامبرده به لحاظ اعلام شکایت بازپرس دادسرا و برخی اتهامات دیگر روز یکشنبه (2/8/1395) برگزار شد که حسب گزارش نماینده دادستان، متهم عذرخواهی کرده است.


*معاون اول قوه قضاییه: اختلاف 10برابری بین کار کارشناسان قابل قبول نیستحجت السلام و المسلمین محسنی اژه ای گفت: اختلاف فاحش بین کار کارشناسان قابل قبول نیست.

*دادستان تهران : انتقاد از اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی مسئولان/ دستگیری دو متهم مروج فساد و ابتذال جنسی/ شناسایی 285 واحد صنفی فاقد مجوزِ دارای برند

دادستان تهران روز 8آبان ماه از دستگیری یک متهم سابقه‌دار و فعال در ماساژ غیرمجاز و مختلط و هم چنین از دستگیری یک متهم مروج فساد خبر داد، متهمان با صدور قرار تامین مناسب به زندان معرفی شده اند، هر دو متهم سابقه فعالیت‌های غیرقانونی در زمینه ترویج فساد و ابتذال جنسی داشته‌اند.


*دادستان تبریز:نظریه پزشکی قانونی در رابطه با فوت دو عضو خانواده پزشک تبریزی صادر شدموسی خلیل الهی دادستان تبریز از صدور نظریه پزشکی قانونی در رابطه پرونده فوت دو عضو خانواده پزشک تبریزی خبر داد و اظهار داشت: مطابق نظریه پزشکی قانونی علت فوت دو نفر از اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم فسفین (قرص برنج) بوده است.

*ترک‌همدانی: محکومیت «سعید مرتضوی» به شلاق
مصطفی ترک‌همدانی وکیل‌مدافع تعدادی از کارگران شاکی در پرونده تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛از ابلاغ رای پرونده مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: سعید مرتضوی  به اتهامات تصرف غیرقانونی و اهمال در انجام وظیفه به تحمل 70 و 65 ضربه شلاق محکوم شده است.

*دادستان تهران: محکومیت یکی از خوانندگان زیرزمینی به ده سال حبس و 74 ضربه شلاق/ پرونده‌ی واگذاری املاک شهرداری به دادسرای کارکنان دولت ارجاع شد

جعفری دولت‌آبادی اعلام کرد به موجب حکم صادره از محاکم تهران، یکی از خوانندگان زیرزمینی به ده سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شده است که با توجه به اعلام گذشت یکی از شکات، یک دوم مجازات حبس تعلیق شده است.

*وزیردادگستری: امروز هیچ خبری پنهان نمی‌ماند/ نقاط کور نظام بانکی باعث معوقات 100 هزار میلیاردی شده است

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز 18 آبان ماه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، اشاره به اینکه نظام بانکی کشورمان سابقه‌ای 90 ساله دارد، افزود: در جاهای مختلفی از نظام بانکی نقطه ابهام وجود دارد که تا این ابهامات حل نشود فساد تولید خواهد شد، چرا که در نظام بانکی بدون اخذ وثیقه، اعتبارات هنگفتی به افراد تعلق می‌گیرد. پس از آنکه موعد پرداخت اقساط فرا می‌رسد شخص از پرداخت آن سر باز می‌زند و نتیجه این اتفاق این می‌شود که ما امروز 100هزار میلیارد معوقه بانکی داریم البته 2 تا 3 درصدی کاهش یافته است اما عدد مطلق همچنان رقم بالایی است.

از صدور حکم شلاق برای سعید مرتضوی تا ممنوعیت تبلیغ فیلم های سینمایی در شبکه‌های معاند
*آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی: برادر بزرگوار؛ خودتان شفاها، کتبا،‌ با واسطه، بی‌واسطه خواستار برخورد با سایت‌‌ها شده‌ایدرئیس قوه قضاییه با انتقاد از برخی اظهارات خاطرنشان کرد: برخی می گویند قلم ها را به بهانه های واهی نشکنیم یا دهان ها را به بهانه‌ای غیر اساسی نبندیم؛ واضح است خطاب آنان به دستگاه قضایی است. این نوعی افترا به قوه قضاییه است و بلکه توهین و عجیب است کسانی که چنین افتراها و اهانت هایی را به قوه قضاییه روا می دارند، مدام هم دم از اخلاق و اسلام می زنند. اینگونه افتراها و توهین‌ها با کدام اخلاق و اسلام، سازگار است؟! اینگونه افتراها به قوه قضاییه و تضعیف دستگاه قضایی به سود چه کسی است؟

آیت الله آملی لاریجانی خطاب به گوینده چنین سخنانی تصریح کرد: برادر بزرگوار شما خودتان شفاهاً یا کتباً با واسطه یا بی‌واسطه بارها گفته اید که چرا با فلان روزنامه یا فلان سایت برخورد نمی کنید یا نزد مقام معظم رهبری گلایه می کنید که چرا دستگاه قضایی با فلان روزنامه برخورد نکرده است. اما وقتی در بین اهالی مطبوعات و رسانه حضور می یابید ندای آزادی مطبوعات سر می دهید و اینکه قلم‌ها را نشکنید و دهان‌ها را نبندید! البته ما به هیچ کدام از این سخنان کاری نداریم و راه قانونی خود را می رویم.

*دادستان تهران مطرح کرد: حکیمی پور پذیرفته که نامه بازرسی را به مشاور رئیس جمهور داده است/ دستگیری 11 نفر به اتهام فروش ویزای جعلی/ آخرین وضعیت پرونده یاشار سلطانی

دادستان تهران در مورد سیاست دادستانی در قبال رسانه‌ها، با نادرست خواندن برخی اظهارنظرها مبنی بر بازداشت یاشار سلطانی و برخورد متفاوت با این پرونده و موضوع فیش های نجومی، اظهار داشت: طی چند روز اخیر و در نتیجه تحقیقات صورت گرفته، فرد افشا کننده فیش های نجومی شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفته است.

دادستان تهران با اشاره به این که عده‌ای شائبه برخورد دو گانه با رسانه‌ها را مطرح کردند تا شاید دادستانی در مورد پرونده یاشار سلطانی عقب نشینی کند، افزود: دادستانی ضمن حمایت از آزادی رسانه ها در چارچوب قانون، به خبرنگاران توصیه می کند که ابزار جریانات سیاسی نشوند.

*در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه: دولت تا امروز هیچ پرونده‌ای در رابطه با حقوق‌های نجومی به قوه قضاییه ارسال نکرده است/ وثیقه زنجانی به میزان کافی ارایه نشده

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که روز 23 آبان ماه برگزار شد، به موارد ذیل اشاره کرد:

*پرونده مربوط به شهرداری در دادستانی تهران در حال بررسی است/ نفس انتشار سند محرمانه جرم است


*صدور دادخواست 41 متهم در پرونده ریخته‌گران


*دستگیری کارمندان اداره جمع‌آوری اموال توقیفی


*دستگیری قاضی و کارمند تأمین اجتماعی


* کشف 10تن و نیم مواد مخدر


* 68هزار تماس تلفنی با قوه قضاییه


* پزشک تبریزی با تفهیم اتهام به قتل بازداشت شده است


*ارجاع پرونده شهرداری تبریز به دادگاه


* استنباط غلط نمایندگان درنامه ارسالی به رئیس قوه قضاییه

*دادستان تهران خبر داد: یاشار سلطانی آزاد شد/ لزوم تشکیل پليس اطفال/ تبليغ کالا و فیلم در شبكه‌های معاند ممنوع است

جعفری دولت‌آبادی مساله مهم دیگری كه در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد، تمرکز روی امور جوانان و نوجوانان دانست و با اشاره به گزارش یكی از بازپرسان دادسرای اطفال مبنی بر این كه معضل جوانان و جرایم ارتكابی توسط آن‌ها پیرامون سه محور اعتیاد، ترک تحصیل و مشروبات الكلی است، از پلیس و دستگاه‌های فرهنگی درخواست کرد با تمركز بر روی مسایل نوجوانان و جوانان، مانع از بازگشت مجدد نوجوانان بزهكار به چرخه ارتکاب جرم شوند. 

وی خواستار تشکیل پلیس اطفال و آموزش مأموران پلیس در مورد پرونده‌های مرتبط با این دادسرا شد.

*ترک همدانی: بازگشت پرونده علی مطهری به شعبه 4 بازپرسی دادسرای نظامی

مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع علی مطهری در گفتگو با خبرنگارحوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در در روز 26 آبان ماه رابطه با آخرین وضعیت پرونده موکلش اظهار داشت: این پرونده بعد از اختلاف نظری که بین دادسرای انقلاب و دادسرای نظامی شیراز وجود داشت به دیوان عالی کشور ارجاع شد.


انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از صدور حکم شلاق برای سعید مرتضوی تا ممنوعیت تبلیغ فیلم های سینمایی در شبکه‌های معاند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..