تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطوط مترو تهران تا پایان بهار 96 به 300 کیلومتر افزایش می‌یابد/ ساخت بیش از 50 درصد زیرساخت های شهر تهران طی ده سال اخیر

خطوط مترو تهران تا پایان بهار 96 به 300 کیلومتر افزایش می‌یابد/ ساخت بیش از 50 درصد زیرساخت های شهر تهران طی ده سال اخیربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح پروژه عمرانی(تصفیه خانه) شهر تهران در دریاچه شهدای خلیج فارس که امروز (سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در این دوره مدیریت شهری بیشترین تمرکز بر موضوع حمل و نقل عمومی بود و ما این کار را در اوج بی پولی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در پایان بهار سال 96 خطوط مترو تهران به 300 کیلومتر افزایش می‌یابد و هر 8 خط مترو تمام می شود که این خود یکی از افتخارات شهرداری است، اضافه کرد:  در این مدت با وجود تحریم های داخلی و خارجی، واگن سازی در دو شیفت به کار خود ادامه داد و اکنون برای پیشرفت کار، قصد داریم آن را به سه شیفت برسانیم.

قالیباف تصریح کرد: بیش از 50 درصد زیرساخت های این شهر در تاریخ عمر شهر تهران طی 10 سال اخیر ساخته شده، به طوری که هر فردی چه از استان‌های دیگر و چه خارجی به تهران وارد می شود، نسبت به تغییرات موجود در این شهر دچار شگفتی می شود.

شهردار تهران بیان داشت: البته مدیریت شهر تهران و زیرساخت های آن بی عیب و اشکال نیست اما حرف ما این است که خروجی ما در این دوره زیاد و با کیفیت بوده است و از خداوند خواستار توفیق هستیم تا تمام اشکالات موجود مرتفع شود.

وی خاطر نشان کرد: برای رفع مشکلات باید همه دست به دست هم دهیم که در این مورد مردم وظیفه خود را نسبت به مسئولان انجام  داده اند، هر وقت این نظام و انقلاب به حضور مردم نیاز داشته ما این حضور را در اوج خود دیده ایم، پس دعواهای سیاسی و حرف های جناحی پاسخ این حضور نیست.

قالیباف با اشاره به اینکه برخی مواقع حسادت باعث می شود حرف هایی را بزنیم، اذعان کرد: کینه و حسد برای هیچ جامعه ای به ویژه جامعه اسلامی زیبنده نیست اما متأسفانه برخی ضعف مدیریت و کم کاری خود را با نصیحت بیهوده و دعوای سیاسی رفع می کنند.

شهردار تهران افزود: جوهر انسان و حیات هر جامعه بستگی به میزان کاری دارد که در آن جامعه انجام می شود، پس نمی توان با حرف سیاسی تنبلی را پوشاند، به طوری که حدود 37 درصد جوانان فارغ التحصیل کشور بیکار هستند که نتیجه همان سیاسی کاری و کار نکردن ها است.

وی گفت: برخی اقدامات در حوزه معاونت اجتماعی از جمله ساخت 400 مسجد و حسینیه است. همچنین در حال ساخت تعدادی سالن سینما و تئاتر هستیم که در واقع بخش سخت افزاری هنر را بر عهده گرفتیم.

قالیباف بیان داشت: در ابتدای مدیریت شهری جدید زباله با پلاستیک در کنار درب منازل رها می شد اما هم اکنون کارها سیستماتیک شده است و این در حالی است که نزدیک به 20 درصد تفکیک زباله از مبدأ انجام می شود.

شهردار تهران تأکید کرد: زباله های شهر تهران در 80 هزار مخزن به صورت مستقیم جمع آوری می شوند که دست کم دو مجموعه تبدیل زباله به برق راه اندازی شده و قراردادهایی در ماه های آینده نهایی می شود که  طبق آن دو سوم زباله‌ها تبدیل به برق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کمربند سبز دور تهران در گذشته 18 هزار هکتار بود، گفت: کمربند سبز تهران در حال حاضر به 39 هزار هکتار رسیده است. کار ما بی عیب و نقص نیست اما انصاف این است که اقدامات ما با دوره‌های پیشین یا حتی با کشورهای هم سطح ما مقایسه شود.

قالیباف ادامه داد: ما عذرخواه مردم هستیم که در شأن آن‌ها خدمت نکردیم اما این امر منصفانه نیست که افرادی در مقاطع خاص سیاسی هر حرفی را که خواستند بازگو کنند، البته مردم ما باهوش هستند و این حرف ها را باور نمی‌کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: ما در گذشته یک مرکز مقاومت مصالح در شهر تهران داشتیم اما خوشبختانه در حال حاضر تجهیزات به روز شده که نرم افزار مناسبی را برای یکپارچه سازی مصالحی که در شهر تهران در پروژه های عمرانی استفاده می شود، تهیه کرده ایم. همچنین مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران که امروز به طور کامل افتتاح شد برای شهر بسیار حائز اهمیت است، زیرا کیفیت و ایمنی پروژه‌های عمرانی را بالا برده و باعث کاهش هزینه ها می شود.

قالیباف افزود: قطعا این مرکز تأثیر بسزایی در محیط زیست شهری خواهد داشت و با فعالیت هایی که برای بالابردن کیفیت مصالح و آسفالت در شهر تهران انجام شده، می توانیم زمان نگهداشت آن ها را نیز به چندین برابر افزایش دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران جزء مهمترین و کیفی ترین مراکز در کشور است که به نوعی یک منبع ارزشمند برای محققان محسوب می شود، افزود: پروژه احداث تصفیه خانه دریاچه خلیج فارس یکی از مهمترین پروژه های شهر تهران است.

وی با بیان اینکه بهره برداری از تصیفه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس فاز نهایی پروژه احداث این دریاچه است، اضافه کرد: این تصفیه خانه از ظرفیت بسیار مناسبی برای تصفیه آب دریاچه برخوردار است، به طوری که می تواند حدود 6 و نیم میلیون مترمکعب آب را مرتب تصفیه و تمیز کند.

قالیباف تأکید کرد: آبی که وارد دریاچه می شود و هم آبی که داخل دریاچه است توسط تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس تصفیه خواهد شد، از این رو این تصفیه خانه هم برای محیط زیست منطقه و هم دریاچه مهم است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از پروژه های مهم را در سال 96 به بهره برداری می رسانیم که متروی تهران از جمله این پروژه ها است، تصریح کرد: در سال 94 در شهر تهران تنها 70 کیلومتر مترو وجود داشت اما با تمام مشکلات، تحریم ها و کمبود اعتبارات توانسته ایم این رقم را به بیش از 300 کیلومتر برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: در دو سال اخیر 100 کیلومتر خط مترو در تهران ساخته شده و 27 کیلومتر از خط 6 متروی پایتخت که حدود 32 کیلومتر است تنها در کمتر از 17 ماه به سرانجام رسیده است.

قالیباف با اشاره به اینکه پروژه های مهم و تاثیرگذار دیگری از جمله شهدای غزه، ادامه بزرگراه حکیم، آزادگان ، صیاد شیرازی و غیره نیز در ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید، افزود: پروژه باغ کتاب تهران هم زمان با آغاز نمایشگاه کتاب با اولویت توجه به نیازهای کودکان و نوجوانان در حوزه فرهنگی در اراضی عباس آباد به بهره برداری می رسد.

شهردار تهران در پایان گفت: به منظور ساخت بیمارستان هسته ای تهران طی چند ماه گذشته جلسه ای با وزیر بهداشت برگزار شد که در آن جلسه اعلام کردیم که آمادگی کامل را برای ساخت این بیمارستان از طرف شهرداری خواهیم داشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطوط مترو تهران تا پایان بهار 96 به 300 کیلومتر افزایش می‌یابد/ ساخت بیش از 50 درصد زیرساخت های شهر تهران طی ده سال اخیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..