تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی و بومی سازی شبکه های اجتماعی/ زنگ خطر افزایش ۲۰ درصدی آمار طلاق در سراب/ لزوم ترویج روش تربیتی مادران شهدا

ساعت: 14:35 منتشر شده در مورخ: 1396/01/08 شناسه خبر: 1072245

رئیس دادگستری شهرستان سراب بر لزوم رصد بیش از پیش پلیس بر شبکه های اجتماعی تاکید و خاطرنشان کرد: ضمن مقابله فرهنگی با این شبکه های مستهجن و غیر اخلاقی بایستی هرچه سریعتر پیام رسان های بومی جایگزین خارجی ها شوند تا مدیریت صحیحی بر آنان اعمال شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, مهدی شمسی رییس دادگستری شهرستان سراب ضمن ابراز تاسف از افزایش آمار طلاق در شهرستان سراب به خصوص طلاق توافقی اظهار داشت: آمار طلاق در شهرستان سراب سیر صعودی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه امروزه غرب بنیان خانواده ها را نشانه گرفته گفت: چطور می شود که داروی سرطان در کشور به سختی به دست می آید حال آنکه ابزارآلات دسترسی به شبکه های ماهواره ای, شبکه های اجتماعی و لوازم آرایشی به وفور در بازار هست.

شمسی تحریک جوانان با شبکه های اجتماعی و تخریب بنیان خانواده را از اساسی ترین برنامه های دشمن عنوان کرد.

رشد نگران کننده پیام رسان های خارجی و تاثیر منفی بر جامعه

وی سیر صعودی طلاق را بزرگترین زنگ خطر در شهرستان سراب عنوان کره و ابراز داشت: افزایش ۲۰ درصدی آمار طلاق در سراب نگران کننده است.

رییس دادگستری شهرستان سراب بر لزوم رصد بیش از پیش پلیس بر شبکه های اجتماعی تاکید و خاطرنشان کرد: ضمن مقابله فرهنگی با این شبکه های مستهجن و غیر اخلاقی بایستی هرچه سریعتر پیام رسان های بومی جایگزین خارجی ها شوند تا مدیریت صحیحی بر آنان اعمال شود.

وی ادامه داد: دادستان کل کشور باید به عنوان مدعی العموم وارد مسئله شده و علاوه بر فیلترینگ پیام رسان های خارجی از ترویج برنامه های دسترسی به این شبکه ها نیز ممانعت به عمل آید.

شمسی ادامه داد: این شبکه های اجتماعی شدیدا  بنیان خانواده را تخریب می کنند و نهایتا طلاق را رقم می زنند.

این مقام مسئول مواد مخدر, ازدواج در سنین پایین و زندگی های خارج از چهار چوب اسلام و تفاوت های فرهنگی را از دیگر عوامل طلاق در شهرستان عنوان کرد.

وی با تاکید بر یک همت جمعی در امر جلوگیری از طلاق تصریح کرد: طلاق یعنی یک مرد بی خانمانع طلاق یعنی یک زن بی سرپرست و طلاق یعنی یک یا چند کودک بی سرپرست و نهایتا افزایش بزهکاری در جامعه.

وی با بیان اینکه وازه مادر وازه ای مقدس هست بپگفت:امروز مادران خانواده ها در معرض تهدید جدی هستند و باید تمام امورات فرهنگی در پاسداشت مقام مادر تلاش کنند تا خانواده حفظ شود.

وی بر لزوم ترویج مصاحبه مادران شهدا و روش تربیتی آنان تاکید کرد.

راه اندازی سیستم ابلاغ الکترونیکی ثنا در دادگستری سراب  و گام موثر در رفع اطاله دادرسی

مهدی شمسی راه اندازی سیستم ابلاغ الکترونیکی (ثنا) در سال ۹۵ در شهرستان سراب را از اقدامات شایسته دادگستری عنوان و از این سیستم به عنوان یک سیستم حیاتی یاد کرد.

وی افزود:مهمترین مزایای این سیستم آن است که اگر دادخواستی در کل کشور بر علیه فردی مطرح شود می تواند قبل از اینکه منجر به صدور حکم شود پیگیر آن باشد.

وی ادامه داد: در این سیستم به آبرو و حیثیت افراد بیش از پیش توجه شده است و ماموران ابلاغ دادگستری به محل زندگی افراد مراجعه نمی کنند و همه این مراحل از طریق سیستم الکترونیکی انجام می گیرد.

رئیس دادگستری سراب تصریح کرد: در قالب این طرح ، اوراق قضایی مانند اخطاریه و احضاریه ، به صورت الکترونیکی به ۲ طرف پرونده ابلاغ می شود و به منظور دریافت الکترونیک اوراق قضایی برای طرفین پرونده، حساب کاربری قضایی تعریف و در اختیار آنان قرار می گیرد .

وی افزود: پس از ارسال اوراق قضایی ، پیامکی نیز برای ۲ طرف پرونده فرستاده می شود تا با مراجعه به حساب کاربری قضایی خود ، اوراق قضایی را دریافت کنند و با باز نمودن فایل مربوطه از سوی هریک از کاربران این سامانه اقدام یاد شده به منزله ابلاغ واقعی محسوب می گردد و در صورت باز نکردن فایل مربوطه ابلاغ قانونی متصور می باشد و براساس قانون حضور نداشتن هریک از ۲ طرف پرونده مانع از گرفتن تصمیم قضایی نمی باشد.

این مسئول  قضایی اظهار داشت: الکترونیکی شدن روند ابلاغ ها، علاوه بر صرفه جویی در وقت، در کاهش هزینه ها ونیز تاثیر بسزایی دارد به نحوی که حذف کاغذ، ارسال پستی و استفاده از نیروی انسانی برای ابلاغ اوراق، کمک شایانی در شیوه نوین دادرسی ها و ارائه خدمات به مردم خواهد بود.

شمسی خاطرنشان کرد: ابلاغ الکترونیک فرصتی استثنایی برای قوه قضاییه است تا گام های اساسی را در توسعه این روند بردارد، ضمن اینکه با ابلاغ الکترونیک دیگر در بسیاری از موارد نیازی به بهره گیری از توان و ظرفیت انسانی نیروی انتظامی نداریم.

رییس دادگستری سراب از راه اندازی نسخه موبایل این سیستم در سال آتی خبر داد.

صدور رای برای بیش از ۱۸۰۰۰  پرونده در دادگستری سراب در سال۹۵

شمسی اظهار داشت: علی رغم افزایش ورودی پرونده ها به دادگستری سراب بیش از ۱۸۰۰۰پرونده در سال ۹۵ رسیدگی و رای صادر شده است.

وی افزود: به طور متوسط هر قاضی در این شهرستان به بیش از ۱۸۰۰ پرونده رسیدگی کرده و با توجه به کمبود نیروی انسانی تلاش قضات شهرستان جهادگرانه بود.

شمسی از برنامه ریزی برای کاهش پرونده های شعبه ۲ در سال آتی خبر داد.

رییس دادگستری شهرستان سراب قول مساعد داد تا در سال آتی  دادرسی پرونده ها به کمتر از یک ماه کاهش یابد مگر اینکه ماهیت پرونده شرایط دیگری را رقم بزند.

عدم اغماض در پرونده های مواد مخدر و مشروب

رییس دادگستری شهرستان سراب با بیان اینکه پرونده های قاچاق مواد مخدر و مشروب از پرونده های وِیژه هستند اظهار داشت: کوچکترین اغماض در پرونده های سوداگران مرگ و مشروب در نظر گرفته نمی شود.

وی افزود: قوانین , توبیخ های سنگینی را برای افرادی که در مورد مواد مخدر و مشروب مرتکب تکرار در جرم  می شوند در نظر گرفته اظهار داشت: گاه برای این افراد حکم حبس طولانی مدت و حتی اعدام نیز صادر می شود.

اقدامات پیشگیرانه از جرایم انتخاباتی از اولویت های دادگستری سراب در سال جدید

مهدی شمسی با اشاره به نزدکی انتخابات از برگزاری جلسات پیشگیری از جرایم انتخاباتی و همچنین جلسات توجیهی برای دست اندرکاران انتخابات و هیئات اجرایی خبر داد.

وی افزود: دادگستری به عنوان یکی از مراجع بررسی صلاحیت نامزدهای شوراها را دارد و در صورتی که فردی به یکی از محکومیت های موثر کیفری که منجر به اجرای حد شود به طور دائم از شرکت در انتخابات منع خواهد شد.

این مقام مسئول از راه اندازی شعبه ویژه جرایم انتخاباتی در ابتدای سال جدید به منظور صیانت از ارای مردم خبر داد.

لزوم آگاه سازی در حوزه جرایم سایبری

شمسی از کاهش پرونده های مواد مخدر در سالجاری و افزایش پرونده های مربوط به مشروبات الکلی خبر داد.

وی افزود: جرایم مربوط به مواد مخدر, ضرب و جرح, مشروب, جرایم ملکی و خانواده در صدر از نظر تعداد هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پرونده ها در حوزه جرایم سایبر در شهرستان سراب کم هستند اظهار داشت: احتمالا مردم به حقوق خود در این حوزه واقف نیستند و بایستی در مطبوعات به این حقوق به جد پرداخته شود.

شمسی سرقت رایانه ای و ورود غیر مجاز و به عبارتی هک را  از جرایم مبتلا به عنوان و افزود: موارد هک باید برای کاربران اینترنتی تبیین شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی و بومی سازی شبکه های اجتماعی/ زنگ خطر افزایش ۲۰ درصدی آمار طلاق در سراب/ لزوم ترویج روش تربیتی مادران شهدا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..