تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جذب توریسم سلامت با راه اندازی مراکز جامع کاردرمانی و توانبخشی بیماران سکته مغزی

فرهاد عصارزادگان متخصص مغز و اعصاب و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهمیت توانبخشی، کاردرمانی و فیزیوتراپی پس از ترخیص بیماران دچارسکته مغزی گفت: کار درمانی و توانبخشی علمی، دقیق و تخصصی به همان میزان که درمان طلایی سکته مغزی اهمیت دارد، حائز اهمیت بوده و با راه اندازی مراکز این چنینی بار مالی بیماران تا حد زیادی کم می‌شود.

وی اظهار کرد: مراکز توانبخشی و کار درمانی علمی و تخصصی برای بیماران سکته مغزی باید شامل آب‌درمانی، کار درمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی بوده و افزون بر این‌ها مجهز به دستگاه‌های تخصصی باشد که به این تجهیزات به بیمار متصل شده و به حرکت وی کمک کنند تا عضلات از کار افتاده فعال شوند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وجود مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی متعدد در سطح شهر‌ها بیان کرد: در سطح شهر مراکز متعددی در فیزیوتراپی و توانبخشی وجود دارند، اما این مراکز کامل دقیق و علمی نیستند و حتی در مواقعی موجب هدر رفت هزینه و وقت بیماران نیز می‌شوند. 

وی عنوان کرد: مراکز جامع علمی توانبخشی، فیزیوتواپی و کار درمانی می‌توانند صنعت توریسم سلامت را تقویت کنند و کشورهای زیادی از این مراکز برای جذب توریسم سلامت و رونق اقتصاد استفاده می‌کنندو در بسیاری کشورهای خاورمیانه مراکز این چنین زیادی وجود ندارد که ما با راه اندازی مراکز این چنینی و استفاده از این فرصت می‌توانیم به اقتصاد و رونق توریسم سلامت کمک می‌کنیم.

عصارزادگان یادآور شد: در منطقه ما ترکیه سرمایه زیادی را بر روی مراکز توانبخشی و کار درمانی انجام داده و بسیاری از بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند از کشورهای منطقه خاورمیانه به ترکیه سفر می‌کنند تا از مراکز پیشرفته و مجهز کاردرمانی و توانبخشی سکته مغزی که جای آن‌ها در کشور ما خالی است، استفاده کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جذب توریسم سلامت با راه اندازی مراکز جامع کاردرمانی و توانبخشی بیماران سکته مغزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..