تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عقب نشینی کوهنوردان فرانسوی از علم کوه به خاطر بارش سنگین برف

نماینده فدراسیون کوهنوردی در کلاردشت روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : طبق گفته یکی از لیدرهای این گروه کوهنوردی ، ارتفاع برف در منطقه سه هزار و 850 متری هزارچال علم کوه به حدود 2 متر رسیده است.
مهرزاد فرضی افزود : این گروه روز گذشته از این قله باز گشتند و امروز راهی کشورشان فرانسه شدند.
وی اظهار داشت : اگرچه همه ساله از ماه خرداد قله های علم کوه و تخت سلیمان پذیرای افراد کوهنورد خارجی و داخلی است ، اما این روزها به علت وجود برف در این قله ها ، شرایط برای انجام فعالیت های ورزشی رشته اسکی مناسب است که مورد استقبال این دسته از کوهنوردان خارجی قرار می گیرد .
قله علم کوه به ارتفاع حدود چهار هزار و 850 متر در قسمت جنوب غربی شهر کلاردشت واقع است.
این قله که پس ازدماوند دومین قله مرتفع ایران محسوب می شود ، دارای مسیرهای سخت سنگ نوردی و دیواره نوردی در کشور است.
قله علم کوه از 15خرداد تا پایان شهریور هرسال میزبان شمار زیادی از کوهنوردان خارجی از کشورهای آلمان ، اتریش ، فرانسه ، چک ، آمریکا ، اسپانیا و در فصول دیگر از استان های آذربایجان غربی ، یزد ، خراسان رضوی و فارس است.
طبق آمار در سال گذشته دستکم 9 هزار کوهنورد که از این شمار دستکم 400 نفرشان خارجی بودند به قله علم کوه و تخت سلیمان در شهرستان کلاردشت صعود کردند.
شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی حدود 50 هزار نفر درغرب مازندران واقع است.
خبرنگار : مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078/1602/1654

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عقب نشینی کوهنوردان فرانسوی از علم کوه به خاطر بارش سنگین برف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..