تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اقتصاد مقاومتی صنایع بزرگ استان قم را احیا کرد

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،اقتصاد مقاومتی به مانند پنجره ای است که آینده ای روشن را در مقابل دیدگان فعالان حوزه اقتصاد به خصوص صنعتگران و تولید کنندگان داخلی قرار می دهد.


صنعتگران استان قم نیز به مانند همه ایرانیان، نسبت به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی چشم امید دارند و همواره آن را به عنوان طرحی مثبت در مسیر رشد و توسعه کشور قلمداد می کنند که می تواند مشکل های بخش اقتصادی کشور را در حوزه های مختلف و از جمله صنعت، حل کند.


در همین رابطه مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان قم نیز تمام توان خود را برای اجرای دقیق این سیاست ها به کار گرفته اند چرا که می دانند در صورت توجه به مساله مهم اقتصاد مقاومتی، چه تحول شگرفی در بخش های تولیدی و صنعتی استان به وجود می آید و راه رسیدن به رونق اقتصادی و پیشرفت تا حد زیادی امکان پذیر می شود.


حمایت از تولید داخلی از رکن های اساسی اقتصاد مقاومتی است که بهترین محل برای اجرای این سیاست ها بخش صنعت است، در همین رابطه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: در دولت یازدهم پس از 2 سال کار کارشناسی شده، سیاست های اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل همراه شد و بخش صنعت هم با تمام توان اقدام های خود را در راستای پیاده سازی این سیاست ها آغاز کرد.


وی با بیان اینکه 10بند از 24 بند سیاستهای اقتصاد مقاومتی در ارتباط مستقیم با بخش صنعت، معدن و تجارت است، ادامه داد:حمایت از تولید ملی، افزایش کیفیت محصول های داخلی، افزایش ارزش افزوده، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و بهره وری بیشتر از معادن از جمله هدف هایی است که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برای تحقق آن تلاش می کند.


وی بیان کرد: احیای واحد صنعتی فولاد غرب که از بزرگترین صنایع استان به حساب می آید از مهمترین دستاورد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت قم بود.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: واحد صنعتی فولاد غرب آسیا با مسائل متعددی مواجه بود که این مشکل ها با همکاری دستگاه های اجرایی استان با بخش خصوصی برطرف شد و این واحد صنعتی جان تازه ای گرفت.


وی افزود: از جمله اتفاق های مهمی که در بخش صنعت استان رخ داد، حمایت از واحد صنعتی فولاد غرب آسیا برای حفظ آن بود؛ وضعیت تولید این واحد در ماه های گذشته به زیر چهار هزار تُن رسیده بود اما امروز این کارخانه می تواند 20 هزار تُن محصول تولید کند و حتی در حال افزایش خط های تولید برای بالا بردن این میزان است.


وی بیان کرد: مجموعه مدیریتی استان قم در چارچوب اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تلاش کرد با حل مشکل مالیاتی و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز این واحد صنعتی، جایگاه آن را حفظ کند؛ این پیگیری ها با حضور موثر بخش خصوصی متولی کارخانه، باعث شد این واحد صنعتی بتواند با قدرت به حیات خود ادامه دهد و حتی بتوانند برای 120 تن در بخش های مهندسی و فنی فرصت شغلی ایجاد کند.


شرکت فولاد غرب آسیا به اهتمام سرمایه‌گذاران خصوصی و با تکیه بر تجربه‌ مدیران ارشد فولاد مبارکه در سال 1383 برای اجرای پروژه نورد ورق سرد به ظرفیت 550،000 تن در سال با ضخامت نهایی 0,18 تا 3 میلیمتر، عرض 600 تا 1700 میلیمتر و وزن هر کلاف 6 تا 30 تن با استانداردهای بین‌المللی، در زمینی به مساحت 53 هکتار و زیربنای 40000 متر مربع در استان قم، 30 کیلومتری شهرستان دلیجان تاسیس شد.


بیشتر محصول های این واحد صنعتی در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، پوشش ساختمان‌ها، ورق‌های رنگی، ورق‌های گالوانیزه، قوطی سازی برای صنایع بسته‌بندی مانند رنگ روغن‌های صنعتی، کنسروسازی و غیره مصرف می‌شود.


وی همچنین با اشاره به اقدام حمایتی دولت از واحدهای صنعتی در چارچوب اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، به موضوع پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح ارائه تسهیلات رونق تولید به واحدهای متقاضی در بخش صنعت، تا ابتدای اسفندماه سال گذشته، بیش از یک هزار و 955 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی استان قم پرداخت شده است.


ذاکری گفت: این مبلغ تسهیلات به 130 واحد صنعتی اختصاص یافته است و در جریان آن 121 واحد صنعتی مبلغ یک هزار و 833 میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش خود و 9 واحد نیز 122 میلیارد ریال تسهیلات برای تامین سرمایه ثابت خود دریافت کردند.


وی بیان کرد: همکاری بانک های دولتی در اجرای طرح ارائه تسهیلات رونق تولید مناسب است و از بانک های خصوصی نیز انتظار می رود مشارکت فعال تری در این موضوع داشته باشند، چراکه پرداخت تسهیلات رونق تولید در راستای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه، چرخ کارخانه های صنعتی را به حرکت درآورده و با ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان قمی، موجب رونق اقتصادی بیشتر استان می شود.


بیش از 95 درصد واحدهای صنعتی قم را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد.


طرح ارائه تسهیلات رونق تولید از تیرماه سال گذشته دراستان قم به اجرا درآمده است.


در این استان یک هزار و 998 واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد 498 واحد با رکود مواجه هستند، یک هزار و 221 واحد به صورت فعال و نیمه فعال و سایر واحدها با تمام ظرفیت خط های تولید به فعالیت خود ادامه می دهند.


استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.


رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در گفت و گو با ایرنا پیرامون ظرفیت های موجود در حوزه معادن استان در راستای شکوفایی اقتصاد مقاومتی، افزود: به دلیل موقعیت خوبی که استان قم در پذیرش گردشگران مذهبی دارد، می توان از ظرفیت موجود در بخش معدنی سنگ عقیق برای ایجاد کارگاه های کوچک انگشترسازی و اشتغالزایی برای جوانان استان استفاده کرد؛ با توجه به اهمیت این موضوع، حمایت از فعالیت های صورت گرفته در بخش سنگ عقیق از طرح های اقتصاد مقاومتی استان قم است.


محمد تقی کاظم زاده بیان کرد: در قم 900 میلیون تن ذخایر کشف شده از مواد معدنی وجود دارد و بیش از یکهزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش معادن استان انجام شده که با افزایش این میزان که همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی است می توان برای بسیاری از جوانان استان، فرصت های شغلی پایدار ایجاد کرد.


وی با اشاره به ظرفیت های عظیم بخش معدن قم برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در این استان، ادامه داد: معدن منگنز ونارچ با بیش از هشت و نیم میلیون تن ذخیره، بزرگترین معدن منگنز ایران است که بالاترین حجم ذخیره این ماده معدنی را در کل منطقه غرب آسیا و خاورمیانه دارد.

معدن منگنز ونارچ در جنوب غربی شهر قم و در محدوده بخش کهک واقع شده و راه ارتباطی از قم به آن 30 کیلومتر است.

انتهای پیام/ت 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اقتصاد مقاومتی صنایع بزرگ استان قم را احیا کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..