تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اقتصاد مقاومتی، تولیدو اشتغال از منظر مدیریت جهادی در سال ۹۶

ساعت: 10:58 منتشر شده در مورخ: 1396/01/08 شناسه خبر: 1071866

اگر در طول چندین سال که شعار راهبردی سال توسط ولی امر مسلمین نام‌گذاری می‌شود و آن‌چنان‌که باید، موفق نمی‌شود و حتی گامی فراتر از آن موجب گلایه و اظهار تألم خاص توسط معظم له می‌شود؛ چیزی غیر مدیریت ناکارآمد و انتصاب کارکنان و کارشناسان غیر واجدالشرایط در پست‌های مدیریتی نمی‌تواند باشد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محرم غفاری در اساتید خبر نوشت : امسال نیز همانند چندین سال گذشته، مقام معظم رهبری شعار سال را بر مبنای اقتصاد مقاومتی و با عنوان اقتصاد مقاومتی: تولید اشتغال نام‌گذاری فرمودند و ضمن اشاره به فرازوفرودهای سال ۹۵، به تلخی‌های سال گذشته نیز اشاره فرمودند و با تأکید بر شاخص‌ترین تلخی‌ها که ناشی از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و بیکاری بود، اهمیت موضوع را برای چند دهمین بار به مسئولین و متصدیان کشورمان گوشزد فرمودند .

اگر نگاهی منصفانه و جهادگرانه و ناشی از وجدان بیدارّ به فرازهای بیانات معظم له بیندازیم، هر بند و حتی کلمه‌ای از بیانات ناشی از رنج و تألم خاطری است که به دلیل رنج و مشقت مردم به‌ویژه قشر مستضعف و جوانان بیکار در کشورمان ملموس می‌باشد و  قطعاً بیان نویسنده از رنج و تألم ولی امر مسلمین نشان دادن قطره‌ای از اقیانوس پهناور است و قصد داستان‌سرایی و بیان خاطرات حزن‌انگیز نداریم بلکه، اشاره‌ای کوتاه بر مدیریت اجرایی کشور داریم که بدون برنامه و تلاش جدی مدیران و به‌صورت جزیره‌ای در کشورمان ،که می‌خواهد الگوی استقلال و خودکفایی و اعتمادبه‌نفس برای جهانیان باشد، اجرا می‌گردد.

البته ناگفته نماند که در زمینه‌های کلان و راهبردی همچنان که معظم له در فرازهای بیانات خویش تأکید فرموده‌اند پیشرفت‌های خوبی داشتیم ازجمله: توسعه زیرساخت‌های راهبردی کشور؛ افزایش ۶ برابری راه‌های کشور، افزایش ۲۰ برابری ظرفیت بنادر، افزایش ۳۰ برابری ساخت و بهره‌برداری از سدهای مخزنی و ..... مهم‌تر این‌که، افزایش قدرت بازدارندگی کلان در برابر سلطه گران و جنایت‌کاران که از هیچ جنایتی نسبت به مسلمانان و حتی غیرمسلمانان بی‌پناه مضایقه نمی‌کنند. اگر به‌صورت منصفانه و بدون حب بغض به گسترش تروریسم در نقشه جهان و به‌ویژه در منطقه غرب آسیا نگاهی بیندازیم صحت ادعای نویسنده تأیید خواهد شد. که به دلیل توانمندی و فداکاری فرزندان غیور این مرزوبوم، جرات نگاه چپ به استقلال و تمامیت ارضی ما را ندارد. منظور از این گریز به توانمندی بازدارندگی این است که می‌توان با تکیه‌بر مدیریت جهادی موفق شد ولیکن به عمل کار برآید.. به .... نیست و اگر در بازدارندگی موفق شده‌ایم، حاصل چند دهه زحمت همراه با فداکاری بوده و همگان به این امر اذعان دارند که قدرت و توانایی کشورمان در بازدارندگی نیازمند مدیریت با احساس مسئولیت و با نیت جهاد درراه خدا بوده است.

حال اگر در طول چندین سال که شعار راهبردی سال توسط ولی امر مسلمین نام‌گذاری می‌شود و آن‌چنان‌که باید، موفق نمی‌شود و حتی گامی فراتر از آن موجب گلایه و اظهار تألم خاص توسط معظم له می‌شود؛ چیزی غیر مدیریت ناکارآمد و انتصاب کارکنان و کارشناسان غیر واجدالشرایط در پست‌های مدیریتی نمی‌تواند باشد و نکته جالب‌توجه اینکه: سناریونویسی و بیان شفافیت در امور کلان کشور در طول چند سال که شعارها توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری می‌شوند، به چشم نمی‌خورد زیرا که تدوین‌نشده است و به بهانه‌های واهی، از مسئولیت و عملکرد شفاف شانه خالی می‌کنیم

و چنانچه این روند ادامه داشته باشد قطعاً چوب عدم انجام‌وظیفه و خدمت در مقابل مردم فداکار و فهیم را خواهیم خورد و هرکس نیز به‌اندازه همان مجازات خواهد شد که در مقابل مردم باید خدمت می‌کرد و هرسال دم از رفع مشکل بیکاری جوانان می‌زنیم ولی مشکل سرجای خود هست .

راستی چرا آمار بیکاران را به‌صورت شفاف اعلام نمی‌کنیم و در یک کفه ترازو در مقابل امکانات کشور را در کفه دیگر مشخص نمی‌کنیم که حداقل برای جوانان این امید ایجاد شود که تعداد بیکاران و شرایط امکانات کشور نیز برای آن‌ها مشخص شود و مایه امید و دلگرمی آنان شویم و یقین بدانیم تا زمانی که قدم اول را به‌صورت صحیح و اصولی و ناشی از سناریوی تدوین‌شده برنداریم، وضع از این‌که هست بدتر خواهد و تفکر خبیثانه دشمن را که مشکلات اقتصادی و بیکاری را به‌نظام اسلامی گره می‌زنند؛ جامه عمل خواهیم پوشاند.

ولیکن؛ اگر گام اول که همان خشت اول بنای مدیریت می‌باشد را به‌صورت اصولی برداریم، قطعاً در اقتصاد مقاومتی و رفع مشکل بیکاری و حتی بهبود معیشت مردم گامی مؤثر بر خواهیم داشت و این نیاز به تبلیغات آن‌چنانی (آن جناح و این جناحی) ندارد و به بیان ساده‌تر مردم ما از تبلیغاتی که پشتوانه عمل نداشته باشد خسته شده‌اند و به دنبال مدیرانی هستند که به دنبال خدمت صادقانه و جهادی باشند و یقین بدانیم هر قدم مثبت ما از دیدگان حساس و تحلیل‌گر مردم‌به‌دور نخواهد ماند و بازهم با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری «این ضعف‌ها مربوط به مدیریت‌ها و کمبودها و ناتوانی‌های برخی مدیران است، نه حرکت عمومی نظام».

در سخن آخر و نتیجه‌گیری امر این‌که برای اقدام جهادی و لبیک‌گویی به منویات مقام معظم رهبری نیاز به تدوین برنامه (شرط لازم مدیریت راهبردی) به همراه سناریوی راهبردی که ناشی از برنامه‌ریزی راهبردی-اجرای راهبرد-بازخوردگیری و کنترل می‌باشد- دارد و این امر ما را در ادامه عملکرد کلان و تصمیم‌گیری در سطح مدیریت کشور یاری خواهد نمود و «شرط کافی» برای اجرای این مدیریت، انتخاب و انتصاب مدیران، کارشناسان و کارکنان اجرایی لایق می‌باشد و این امر همچنان که قبلاً نیز در مدیریت‌های جهادی به اثبات رسیده؛ شدنی است. و بر ماست که این بار و در سال ۹۶ یک گام اثربخش را به همراه شروط لازم و کافی برداریم

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اقتصاد مقاومتی، تولیدو اشتغال از منظر مدیریت جهادی در سال ۹۶»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..