تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پویش 'نه به ریختن زباله' به و&#

حیدر علی کامیاب کلانتری سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتظار است که اهالی جامعه ورزش و تماشاگران در سال 96 نبست به پاک سازی محیط ورزشگاه ها و اماکن ورزشی اقدام کنند و نشان دهند که از فرهنگ بالایی برخوردار هستند.
وی همچنین گفت : نباید نسبت به ریختن زباله در محیطی که زندگی می کنیم بی تفاوت باشیم چرا که محیط زیست خانه دوم ماست .
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس اظهار کرد: اقدام خبرگزاری ایرنا در فرهنگ سازی نریختن زباله در سطح شهر و طبیعت بسیار تاثیرگذار است و باید این فرهنگ سازی را در خانواده ها به ویژه در نزد کودکان نهادینه کنیم.
کامیاب کلانتری اضافه کرد : رعایت نظافت از آموزهای دینی ماست که در دین مبین اسلام به آن تاکید شده است که نظافت ناشی از ایمان است و هر عضوی از جامعه باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ادامه داد: آموزش و پرورش نقش زیادی می تواند در فرهنگ سازی نریختن زباله در محیط زندگی ایفا نماید و باید دانش آموزان را تشویق به این امر کنیم تا آنها نیز آن را به جامعه منتقل نمایند.
کامیاب کلانتری با اشاره به بسیاری از کشورها که در امر سالم سازی محیط زیست فرهنگ سازی کرده اند ، افزود : فرهنگ و قدمت تاریخی کشورمان از بسیاری از کشورها بیشتر است و انها باید از ما در رابطه با حفظ محیط زیست الگو برداری کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها به مسایل دینی محدود باشد، اظهار کرد : در مورد نریختن زباله هم باید این فریضه در جامعه اسلامی ما اجرا شود .
کامیاب کلانتری تاکید کرد: الودگی محیط زیست نه تنها به مردم ضرر می رساند بلکه به درختان هم که موجودات زنده هستند آسیب زیادی می رساند و طبیعت بکرکشور مان تبدیل به فضای ناخوشایندی می شود که در زمینه گردشگری هم تاثیر بدی می گذارد .
وی گفت : نریختن زباله نه تنها در سطح شهر بلکه در کنارجاده ها هم باید رعایت شود و متاسفانه شاهد هستیم که برخی افراد پس از اسکان در کنار جاده ها زباله های خود را جا می گذارند ضمن اینکه در حاشیه جاده ها هم باید سطل های مخصوص زباله گذاشته شود تا مردم نیز تشویق به جمع آوری زباله شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس بیان کرد : خوشبختانه در ایام نوروز در شهر شیراز کمتر شاهد ریختن زباله در سطح شهر بودیم و این امر بیانگر فرهنگ غنی مردم ایران به ویژه مسافران نوروزی است که اموخته اند که محیط را باید برای سلامتی خود پاگیزه نگه دارند .
کامیاب کلانتری به سیزدهمین روز از ماه فروردین به عنوان روز طبیعت اشاره کرد و افزود : در این روزکه مردم به دامان طبیعت می روند باید در حفط محیط زیست کوشا باشند و زباله ها را جمع آوری کنند و چشم انداز خوبی را از خود به جا گذارند.
هر ساله با آغاز بهار و تعطیلات نوروزی که بسیاری از مردم به سفر و استفاده از موهبت طبیعت روی می آورند، موضوع ریختن زباله ها در طبیعت به یکی از دغدغه های جدی مقامات محلی و بویژه دوستداران محیط زیست تبدیل شده است.
در این راستا همزمان با نوروز 96 پویش ملی ' نه به ریختن زباله ' به عنوان یک حرکت ملی و فراگیر و راهکاری مناسب برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست به همت خبرگزاری ایرنا شکل گرفته است.
7368 / 2027
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پویش 'نه به ریختن زباله' به و&#»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..