تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷۹ گفتمان دینی دانش‌آموزی در سمنان برگزار شد/ اعزام ۱۲۰ روحانی

حجت‌الاسلام غلامرضا زاهدی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی سمنان در سال۹۵ گذشته،  ۵۵ کارگاه آموزشی ویژه تشکل‌های دینی، مؤسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی با موضوعات، اقتصاد مقاومتی در خانواده، سبک زندگی اسلامی و قرآنی، مهارت‌های زندگی، تحکیم بنیاد خانواده، نقد فرق و نحله‌های انحرافی، پیشگیری اولیه از اعتیاد، عفاف و حجاب و ... برگزار کرد، ابراز داشت: مساجد، کانون‌های فرهنگی، مؤسسات قرآنی و انجمن اسلامی و تشکل‌های دینی ازجمله مکان‌هایی است که به‌عنوان محور اصلی آموزش‌های عمومی در نظر گرفته‌شده و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مساجد و تشکل‌های دینی باعث تقویت اعتقادات بنیادی افراد و کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی می‌شود.

وی همچنین افزود: شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها با موضوعات مختلف و مبتلا به‌مانند آسیب‌های فضای مجازی و روش‌های پیشگیری از آن، پیشگیری از خشونت در خانواده، اقتصاد مقاومتی در خانواده، سبک زندگی اسلامی و قرآنی، مهارت‌های زندگی و ...  آشنا شدند 

برگزاری دوره آموزش تخصصی مبلغان با موضوع آسیب‌های فضای مجازی​

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سمنان همچنین از برگزاری ۷۹ جلسه گفتمان دینی دانش‌آموزی در موضوعات مختلف این شهرستان خبر داد و گفت: دشمنان انقلاب و اسلام برنامه‌های مختلفی برای نفوذ در مراکز آموزشی و علمی دارند و در تلاش‌اند فرهنگ غرب را در بین قشر فرهیخته جامعه ترویج کنند، لیکن برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوعات مختلف و همچنین حضور روحانیت در مدارس و دانشگاه‌ها برای جلوگیری از نفوذ دشمن لازم و ضروری است.

زاهدی بابیان اینکه برگزاری گفتمان‌های دینی و تبلیغ چهره به چهره با موضوعات مختلف در بین مدارس و پاسخ به شبهات دانش آموزان ضرورت دارد، افزود: گفتمان‌های دینی به‌منظور ارتقاء سطح فرهنگی دانش آموزان و پاسخ به شبهات دینی آنان برگزار می‌شود که در آن‌ها تعمیق باورهای دینی، رفع شبهات اعتقادی نوجوانان در حوزه دین و ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی در سطح مدارس از  اهداف مدنظر محسوب می‌شود.

وی در خصوص برگزاری دوره آموزش تخصصی مبلغان با موضوع آسیب‌های فضای مجازی نیز در سال۹۵، ابراز داشت: شبکه‌های اجتماعی و اینترنت مانند بسیاری از پدیده‌های دیگر دارای پیامدهای مثبت و منفی هستند، که با برنامه‌ریزی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی می‌توان از آثار و دستاوردهای مثبت آن بهره گرفت و پیامدهای منفی را به حداقل رساند لذا اداره تبلیغات اسلامی سمنان در این خصوص دوره آموزش تخصصی مبلغان را طی سال گذشته با موضوع آسیب‌شناسی فضای مجازی با حضور قریب به ۷۰ نفر از روحانیان و طلاب علوم دینی در حوزه علمیه صادقیه سمنان برگزار کرده است.

اعزام ۱۲۰روحانی و برگزاری ۵۳ دوره آموزش قرآنی

عضو شورای فرهنگ عمومی سمنان با اشاره به اعزام ۱۲۰روحانی و مبلغ بومی در مناسبت‌های ملی و مذهبی به مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی شهرستان در سال۹۵، ابراز کرد: مبلغان نقش بسزایی را در جامعه ایفاء می‌کنند و در این راستا درطی سال  گذشته ۹۰روحانی و ۳۰مبلغ خواهر بومی اعزام شدند.

زاهدی همچنین از برگزاری ۵۳دوره آموزش قرآنی در رشته‌های حفظ، مفاهیم، قرائت، تربیت مربی پیش‌دبستانی و آموزش یاری قرآن در سال گذشته از سوی اداره تبلیغات اسلامی سمنان خبر داد.

وی همچنین همایش طلایه‌داران تبلیغ به مناسبت ماه مبارک رمضان، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف توسط ستاد مردمی اعتکاف، برگزاری جلسات مجمع علما به مناسبت دهه مبارک فجر، برگزاری کارگاه آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه مداحان خواهر، برگزاری کارگاه آموزش نقد فرق و نحله‌های انحرافی، برگزاری کارگاه‌های آموزش سبک زندگی اسلامی در مناطق آسیب‌پذیر را ازجمله فعالیت‌های تبلیغات اسلامی سمنان در سال گذشته دانست.

برگزاری پایگاه‌های اوقات فراغت در قالب ۱۱ بوستان معرفت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سمنان، برگزاری پایگاه‌های اوقات فراغت در قالب ۱۱ بوستان معرفت مساجد و کانون‌های فرهنگی تبلیغی مساجد شهرستان را از دیگر برنامه‌های این اداره طی سال ۹۵ توسط این اداره برشمرد و گفت: برگزاری ۱۰۸ جلسه گفتمان دینی در سطح پایگاه‌های اوقات فراغت با موضوعات مختلف، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در سالروز عفاف و حجاب در مسجد سیدالشهدا (ع) و همکاری با شورای محله اسلامی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مناطق آسیب‌پذیر نیز از دیگر این برنامه‌ها بوده است.

زاهدی همچنین گفت: در سال گذشته اقداماتی مانند برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مساجد سطح شهرستان به مناسبت‌های ملی و مذهبی، برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان استانی در مساجد منتخب شهرستان، برگزاری طرح با قرآن در رمضان، برگزاری طرح با قرآن در زلال اعتکاف، مراسم جزء خوانی قرآن کریم ویژه ایام ماه رمضان در امامزاده یحیی (ع) و برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان با همکاری اداره آموزش‌وپرورش در دهه فجر را نیز می‌توان از دیگر برنامه‌های سال ۹۵ برشمرد.

وی، گردهمایی نوای حنجره‌های حسینی در مناسبت‌های مختلف توسط کانون مداحان، برگزاری ۴۰ جلسه کارگاه آموزش عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، آسیب‌های فضای مجازی و برگزاری همایش مسئولان هیئت‌های مذهبی در مناسبت‌های ماه محرم، شهادت حضرت زهرا (س)، ماه مبارک رمضان، دهه مبارک فجر و ... را همچنین ازجمله دیگر برنامه‌های سال گذشته اداره تبلیغات اسلامی سمنان ذکر کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷۹ گفتمان دینی دانش‌آموزی در سمنان برگزار شد/ اعزام ۱۲۰ روحانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..