تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جاسوسان دوجانبه فرانسوی موساد بر ضد سوریه

جاسوسان دوجانبه فرانسوی موساد بر ضد سوریهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، گزارش سازمان اطلاعات فرانسه از تلاش موساد برای جذب جاسوسان دوجانبه از میان افسران فرانسوی به منظور جمع آوری اطلاعات لازم درباره سلاح شیمیایی در سوریه خبر داد.

بر این اساس، روزنامه فرانسوی لوموند تاکید کرد سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در سال 2010 برای جذب مزدوران، به صورت محرمانه فراخوان داده است؛ اما پس از آنکه مقامات فرانسه به این مساله پی بردند، دو دیپلمات اسراییلی را اخراج کردند. سازمان اطلاعات فرانسه موفق شده بود از آن افسران در کنار مزدوران موساد عکس تهیه کند. 

ماجرا از آنجا شروع شد که در سال 2010 عملیات مشترکی میان موساد و سرویس ضد جاسوسی فرانسه برای گردآوری اطلاعات درباره سلاح شیمیایی سوریه آغاز و بر آن نام "راتافیا" اطلاق شد. مجریان این عملیات تلاش کردند تا یک مهندس ارشد سوری را که قرار بود وارد فرانسه شود، جذب کنند. مزدورانی از موساد و فرانسه توافق کردند تا فرانسویها عملیات را از پاریس اداره کنند و موساد هم روند استقبال از مهندس سوریه ای و جذب وی را پیگیری کند.

بنا بر این گزارش، یکی از افسران فرانسوی به آپارتمان رییس هیات موساد در پایتخت فرانسه رفت و آمد می کرد در حالی که یکی از افسران سرویس ضد جاسوسی فرانسه نیز به امارات سفر کرد و از آنجا به تل آویو رفت و بدون اطلاع سازمان اطلاعاتی فرانسه با افسران موساد دیدار کرد. این گزارش حاکی از آن است که مبالغ هنگفتی به حساب افسران فرانسوی که در این عملیات مشارکت داشتند، واریز شده است.

در این گزارش آمده است که سکوارسینی مدیر سرویس ضد جاسوسی فرانسه درباره جذب افسران فرانسوی به موساد تحقیقاتی را آغاز کرد اما افسرانی را که در عملیات راتافیا مشارکت داشتند، از این تحقیق مستثنی کرد، هرچند از روابط قوی آنها با دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اطلاع داشت.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جاسوسان دوجانبه فرانسوی موساد بر ضد سوریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..