تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشانه های بروز مشکل در سیستم شنوایی

دکتر برقعی، متخصص گوش و حلق و بینی درباره سلامت شنوایی در افراد، اظهار کرد: صدای حدود 70 تا 90 دسی بل بالاتر از حداقل آستانه شنوایی یک شخص، می تواند به گیرنده های شنوایی آسیب برساند. این صدا وقتی وارد گوش می شود رادیکال های آزادی در گوش داخلی آزاد کرده و سلول های گیرنده را آسیب می زنند.

این متخصص گوش و حلق و بینی  دو عامل شدت صدا و مدت زمان آن را از عواملی دانست که در میزان شدت آسیب دیدگی موثر هستند و افزود: هر چه شدت صدا بلند تر باشد، آسیب آن بیشتر است. حتی مقدار مدت زمانی که در معرض آن صدا هستیم، میتواند آسیب رسانی را بیشتر کند. وقتی در معرض این صدا بمانید، آسیبی که به گوش می رسد می تواند آسیب موقت یا دائم باشد. ممکن است صدایی وقتی از حدی خیلی بلند باشد؛ مثل انفجار مهیب. آسیب شنوایی دائم را ایجاد کند و ممکن است صدایی خیلی بلند نباشد ولی در طول مدت زمان زیاد ( چندین سال) آسیب به شنوایی را در حد شدید ممکن سازد.

برقعی درباره استفاده مداوم از هدفون و شنیدن موسیقی با صدای زیاد در افراد هم تصریح کرد: اگر از هدفون استفاده می کنید باید شدت صدا به حدی باشد که کسی که در نیم متری ما حضور دارد، صدای هدفون را نشنود.

وی مقاومت سیستم شنوایی در برابر آسیب ها را مرتبط با سن افراد عنوان کرد و گفت: هر چه سن بالاتر برود احتمال اینکه آسیب به گوش شخص نسبت به صدای بلند، ایجاد شود، بیشتر هست چرا که افراد با سن بالا، مقاومت شان در برابر آسیب کمتر است. البته مسائل ژنتیکی هم در این میان مطرح است، اشخاص ممکن است رفتارهای متفاوتی در برابر شنوایی و آسیب های صوتی نشان بدهند.

این متخصص گوش و حلق و بینی آسیبی که در اثر صدای انفجار می تواند به گوش  وارد شود را به سه دسته تقسیم کرد و بیان داشت:یک آسیب صوتی می تواند به گوش داخلی ضربه بزند، دومین آسیب در اثر موج انفجار و فشار هوای انفجار به پرده صماخ آسیب برساند و موجب پارگی پرده صماخ شود که خیلی وقت ها با جراحی هم به حالت طبیعی اول بر نمی گردد و سومین آسیب به لاله گوش و صورت افراد در حتی در اثر پرتاب اجسام خواهد بود.

برقعی همچنین به وزور گوش اشاره کرد و گفت: وزوز گوش می تواند علامتی از آسیب به گیرنده های گوش باشد این در حالی است  که وزوز گوش می تواند به علت بیماری های گو و یا سیستم عصبی و خیلی از بیماری های روحی ور روانی باشد.  باید بدانیم گاهب صرفا صداهای بلند می تواند وزوز ایجاد  کند و ما در اثر آسیب صوتی مثلا بر اثر انفجار یا صدای ترقه، گوش هایمان صدا خواهد داشت و اگر آسیب شدید باشد می تواند تا آخر عمر ادامه داشته باشد.

وی درباره درمان وزوز گوش هم توضیح داد: عمدتا اول باید بررسی ها توسط متخصص انجام شود. اگر علت مشخصی باعث ایجاد بیماری در  گوش نداشته باشیم، باید به این صدا به صورت ارادی توجه نکرده و ذهن و فکرمان را از این صدا به صداهای بیرون معطوف کنیم. همین طور از  حضور در محیط ساکت پرهیز کنیم.

این متخصص گوش و حلق و بینی از عوامل کم شدن دامنه و آستانه شنوایی، صداهای بلند ، بیماری های مختلف و مشکلات گوش خارجی ، داخلی ، میانی و سیستم عصبی در داخل مغز را نام برد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشانه های بروز مشکل در سیستم شنوایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..