تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی منجر به عدم تعادل مغزی می شود

سه شنبه، 8 فروردین 1396 ساعت 02:322017-03-27پزشكي

به گفته محققان، استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی منجر به بروز عدم تعادل بین دو سیستم شناختی-رفتاری در مغز انسان می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مهر"، محققان دریافتند چک کردن فیسبوک به هنگام رانندگی، در جلسه کار، یا در سایر مواقعی که می تواند پیامدهای منفی به همراه داشته باشد، با فقدان تعادل بین دو سیستم در مغز مرتبط است.

حامد قهری صارمی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: دو سیستم دوگانه در مغز انسان وجود دارد که بر روند تصمیم گیری تاثیر می گذارند.

وی در ادامه می افزاید: سیستم یک، اتوماتیک و با واکنش سریع به محرک های نظیر نشانه ها یا پیام های شبکه های اجتماعی واکنش نشان می دهد.

دومین سیستم یک سیستم استدلالی انعکاسی است که به آهستگی عمل کرده و شناخت و ادراک را تنظیم کرده و رفتار را کنترل می کند.

سیستم دوم به افراد در کنترل انگیزه ها و رفتارهای که در بهترین حالت نیستند کمک می کند.

محققان با استفاده از پرسشنامه ارزیابی استفاده مشکل ساز، پاسخ 341 دانشجو دانشگاه نورث امریکن را که از فیسبوک استفاده می کردند بررسی کردند.

پژوهشگران داده ها را جمع آوری کرده و مورد بررسی قرار دادند.

سپس روند عملکرد هر دانشجو را در ترم بعد تحت پیگیری قرار دادند.

محققان دریافتند دانشجویانی که استفاده زیادی از فیسبوک در حد مشکل ساز داشتند، گرایش شناختی-عاطفی قوی (سیستم یک) و کنترل رفتاری-شناختی ضعیف (سیستم دو) داشتند و عدم تعادل در این دو حالت ایجاد شده بود.

به گفته صارمی، افزایش نسبی در استفاده از شبکه های اجتماعی منجر به کاهش قابل توجه نمرات دانشجویان شد و این میزان کاهش عملکرد ماندگار بوده و حتی تا یک سال بعد از شروع مطالعه هم ادامه داشت.


کلید واژه ها: شبکه های اجتماعی - اجتماعی - دانشجو - محققان - رفتار - دانشجویان - فیسبوک - مغز انسان - شبکه - واکنش - انسان - تصمیم گیری - نشان - پیام - مشکل - کاهش - ماندگار - دانشگاه - افزایش - انگیزه - مطالعه - بهترین - همراه - میزان - گزارش - تصمیم - منفی - شروع




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی منجر به عدم تعادل مغزی می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..