تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




87 هزار نفر در استان لرستان بیکار هستند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، هوشنگ بازوند در جلسه‌مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان و کمیته‌ حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" اظهار داشت: رونق تولید بدون سرمایه‌گذاری امکانپذیر نیست و ایجاد اشتغال و تولید در گروه انجام سرمایه‌گذاری است.

وی با تأکید بر اینکه باید بتوانیم تولید و اشتغال را سرلوحه‌ کارمان قرار دهیم افزود: اگر نتوانیم موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاری را برطرف نماییم، نمی‌توانیم به تولید برسیم.

استاندار لرستان با اشاره به هدفگذاری شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال 96 برای استان لرستان عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با تعیین راهبردی مناسب در جهت تحقق واقعی این شعار در استان لرستان گام برداریم.

وی ضمن تأکید بر این نکته که بدنه‌ تصمیم‌گیر استان در این حوزه همین افراد هستند که در جلسه حضور دارند گفت: از ابتکار اتاق لرستان در برگزاری این جلسه‌ مشترک تشکر می‌کنم.

بازوند با اشاره به وضعیت اشتغال استان تصریح کرد: باوجود همه‌ تلاش‌های صورت گرفته و آمارهای مثبت اشتغال ایجاد شده در لرستان و سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومانی در سال گذشته، هنوز مشکل بیکاری وجود دارد.

وی بیان کرد: متأسفانه استان لرستان وضعیت اقتصادی مناسب و مطلوبی نداشت و ما با لشکر 113 هزار نفری بیکاران مواجه بوده‌ایم.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه اشتغال با حرف برطرف نمی‌شود خاطرنشان کرد: برای ایجاد یک شغل، حدودا 200 تا 250 میلیون تومان سرمایه نیاز است و سالانه 10 تا 11 هزار نفر به لشگر بیکاران افزوده می‌شود.

وی آمار بیکاری حال حاضر لرستان را 87 هزار نفر عنوان کرد و گفت: برای برطرف نمودن مشکل بیکاری این افراد نیازمند سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی هستیم و چنانچه این رقم تامین نشود مشکل بیکاری همچنان وجود دارد؛ این در حالی است که مرتب به این آمار افزوده می‌شود.

بازوند در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه رونق تولید بدون سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری ارزش است و ایجاد اشتغال و تولید در گروه انجام سر‌مایه‌گذاری است.

وی با تأکید بر اینکه باید بتوانیم تولید و اشتغال را سرلوحه کارمان قرار دهیم، افزود: اگر نتوانیم موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاری را برطرف نماییم، نمی‌توانیم به تولید برسیم.

استاندار لرستان با اشاره به هدف‌گذاری شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال 96 برای استان لرستان اظهار داشت: سرمایه‌گذاری جریان سیالی است که اگر موانع سر راهش را برطرف نکنیم مسیرش را عوض می‌کند و به جای دیگری منتقل می‌شود.

وی عنوان کرد: از ابتدای پذیرش مسئولیت همواره گفته‌ایم که اولویت اصلی ما مسائل اقتصادی است و تأکید داریم که اقتصاد باید مردمی و در اختیار بخش خصوصی باشد.

بازوند با اشاره به این نکته که اگر در اقتصاد مقاومتی مردم پای کار نیایند، اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد، بیان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند، اقتصاد مقاومتی باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

وی به فرصت‌سوزی‌های اتفاق افتاده در بخش اقتصاد استان اشاره و خاطرنشان کرد: برای داشتن یک اقتصاد قدرتمند نیازمند ابزارهایی هستیم که یکی از اصلی‌ترین‌هایشان مدیریت است و در این زمینه وجود مدیران قوی، پُرکار و ریسک‌پذیر سبب پیشگیری از تداوم فرصت‌سوزی‌ها می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به مشکلات مربوط به سیستم بانکی گفت: در حال حاضر 40 درصد سپرده‌های مردم در اختیار بانک‌هاست که رقمی بیش از 3500 میلیارد تومان می‌شود و از این مبلغ تنها 15 درصد به امر سرمایه‌گذاری و تولید اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: پدیده‌ی قاچاق به عنوان وزنه و قفل سنگینی به پای اقتصاد کشور بسته شده کلید حل این مشکل، بستن مرزها نیست، بالا بردن کیفیت است.

بازوند از فعالیت کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان هم تقدیر کرد و اظهار داشت: انصافا این کمیته همواره پای کار بوده و با برگزاری منظم جلسات و پیش کشیدن بحث‌های تخصصی و کارشناسی به دنبال حل مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری استان بوده و هست.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «87 هزار نفر در استان لرستان بیکار هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..