تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید بافت قلب انسان از برگ های اسفناج

تولید بافت قلب انسان از برگ های اسفناج

مدتهاست که تاثیر اسفناج در سلامت قلب شناخته و ثابت شده است. اما حالا محققان نشان داده اند که اسفناج روزی خواهد توانست جای قلب شما را بگیرد! اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم، محققان معتقدند که می توان از اسفناج برای ترمیم بافت آسیب دیده ی قلب استفاده کرد و این کار با ایجاد سیستم عروقی گیاهی در بافت قلب انسان قابل اجراست. در ادامه با تک شات همراه باشید.


دانشمندان پیشتر نیز توانسته اند بافت انسانی را با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی بسازند، اما عروق بسیار کوچک مشکلاتی را در خصوص بافت های تولید شده از این طریق به وجود آورده اند. به همین جهت، گروهی از محققان از چندین دانشگاه آمریکایی برای حل این مشکل به طبیعت روی آورده اند و به نتایجی امیدوارکننده نیز دست یافته اند.
برگ های اسفناج از عروق ظریفی برخوردار است که آب و مواد غذایی را به سلول های این گیاه منتقل می کنند. روندی که این محققان به کار گرفته اند و در ژورنال Biomaterials نیز به چاپ رسیده نشان می دهد که می توان سلول های گیاهی را حذف کرد و به ساختاری که صرفاً از سلولز تشکیل شده و آن سلول ها را در کنار هم نگه می دارد دست یافت.
این گروه از دانشمندان گفته اند:

سلولز که بیشترین ترکیب دیواره سلولی را تشکیل می دهد، ماده زیستی بسیار مناسب با کاربردهای بالینی متعددی است. سلولز قابلیت تطابق زیستی بالایی دارد و ثابت شده که ترمیم زخم را تسریع می کند. بعلاوه، در تحقیقات مشخص شده بافت های سلولزی که از برش های سیب به دست آمده اند قادرند به سلول های پستانداران متصل شده و رشد کنند و در کاشت زیرجلدی نیز تطابق زیستی خود را حفظ می کنند.


بر همین اساس، دانشمندان سلول های زنده انسانی را بر روی چارچوبی از اسفناج قرار دادند. با رشد بافت انسانی بر روی این شبکه از عروق اسفناج، دانشمندان متوجه شدند که سلول های خونی قادرند با تزریق مایعات در این سیستم عروقی، در آن به حرکت درآیند.


بیمارانی که بافت عضلانی قلب آنها آسیب دیده است، می توانند از یافته های این تحقیق نفع بسیاری ببرند. با استفاده از عروق گیاهی می توان بافت قلبی جدیدی ساخت و اکسیژن را به بافت ها رساند.


البته هنوز تا زمانی که این روش جایگزین جراحی های قلب شود فاصله زیادی داریم، اما گام های برداشته شده می تواند امیدبخش آینده ای مطمئن تر در دنیای پزشکی باشد.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید بافت قلب انسان از برگ های اسفناج»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..