تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصویب ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح های کلان ملی از سوی معاونت علمی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،پیمان صالحی، مدیر مرکز طرح های کلان معاونت علمی گفت: در سال ۹۵ با توجه به بررسی و ارزیابی های به عمل آمده از طرح های متعدد پیشنهادی در مرکز طرح های کلان ملی فناوری، تعداد ۱۳ طرح در حوزه های مختلف هوایی، تجهیزات پزشکی، حمل و نقل و غیره با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال در چارچوب طرح های کلان ملی فناوری به تصویب رسیده است.

وی افزود: طراحی، ساخت و تجهیز شناور تحقیقاتی اقیانوس پیما یکی از این طرح ها است که این طرح کلان ملی فناوری طراحی، ساخت و تجهیز شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای کاوشگر خلیج فارس به کارفرمایی معاونت علمی و توسط سازمان صنایع دریایی طراحی و ساخته شد.

صالحی عنوان کرد: این شناور تحقیقاتی ۱۱ خدمه دارد و می تواند ۱۶ محقق را نیز با خود حمل کند.قابلیت انجام ماموریت های تحقیقاتی و نمونه برداری تا اعماق ۳ هزار متری به مدت ۴۵ روز با برد ۳ هزار مایلی، تجهیز به سامانه تثبیت موقعیت دینامیکی قابلیت بهره برداری از تجهیزات پیشرفته تحقیقات دریایی از قبیل Side Scan Sonar، Multi –Beam Profiler و CTD و تجهیز به ۵ آزمایشگاه های تخصصی استاندارد تر و خشک برای انجام امور تحقیقاتی از جمله ویژگی های این شناور تحقیقاتی است.

به گفته وی، تجهیز و راه اندازی مرکز غربالگری بیماری های متابولیک برای نوزادان نیز طرح دیگری بود که در سال گذشته به بهره برداری رسید که در این مرکز با یک قطره خون از کف پا می توان ۳۴ نوع اختلالات متابولیکی را در نوزادان تشخیص داده می شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ساخت سیستم پروتز عصبی پاراواک و راه اندازی مرکز بالینی بیماران ضایعه نخاعی نیز طرح دیگری است که در سالی که گذشت به بهره برداری رسید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصویب ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح های کلان ملی از سوی معاونت علمی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..