تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هرگز اعتماد به نفس کودک خود را تخریب نکنید

هرگز اعتماد به نفس کودک خود را تخریب نکنیدغلامحسین عباسی روان‌شناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: هنگامی که کودک کار خطایی را انجام می‌دهد، در برخورد با او هرگز جملاتی نظیر من می‌روم و تو را تنها خواهم گذاشت، تو را نمی‌خواهم و از خانه بیرونت می‌کنم را بکار نبرید، زیرا فرزندتان در این شرایط دچار اضطراب جدایی و وابستگی می‌شود و اعتماد و باورش را نسبت به شما از دست خواهد داد.

وی گفت: استفاده از تنبیه کلامی برای کودکان بالای 2 سال بسیار مفید است، بدین معنی که اگر فرزند شما کار اشتباهی را انجام داد به جای گفتن جمله دیگر دوستت ندارم یا تو بچه بدی هستی؛ به او بگویید، کاری که می‌کنی خیلی بد است و مامان از تو ناراحت می‌شود.

عباسی ادامه داد: در صورتی که کودک دوباره کار خود را تکرار کرد، استفاده از تنبیه حرکتی توصیه می‌شود که در این شرایط به طرف او رفته و با انگشت اشاره خود به سویش به طور مثال بگویید کاری که انجام می‌دهی باعث کثیف شدن اتاقت می‌شود و باید خودت آن را تمیز کنی.

این روانشناس در پایان تاکید کرد: در نهایت اگر کودک دست از رفتار ناشایست خود برنداشت از تنبیه امتیازی استفاده کنید، بدان معنی که با جمع آوری اسباب بازی‌ها او را به اتاق خودش برده و به طور موقت از انجام بازی محروم کنید، این گونه وی می‌آموزد که برای رسیدن به خواسته خود باید والدین را از خود راضی نگه دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هرگز اعتماد به نفس کودک خود را تخریب نکنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..