تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیپلمات جمهوری آذربایجان: روابط‌مان را با اسرائیل مستحکم‌تر می‌کنیم/ باید منافع بلند مدت آمریکا در منطقه قفقاز جنوبی تامین شود

ساعت: 14:44 منتشر شده در مورخ: 1396/01/07 شناسه خبر: 1071662

سمینار «روابط جمهوری آذربایجان و اسرائیل» در کنفرانس سالانه آیپک؛

الین سلیمان اف سفیر جمهوری آذربایجان در آمریکا، به همکاری های بین جمهوری آذربایجان و آمریکا در زمینه انرژی و مبارزه با تروریسم اشاره کرده و بر حمایت مستمر آمریکا از طرح های انرژی در منطقه تاکید نمود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، کنفرانس سیاسی با نفوذترین تشکیلات یهودی ایالات متحده آمریکا (آیپک) در واشنگتن برگزار شد. درکنفرانس سالانه این تشکیلات که امسال نیز با حضور 19 هزار نفر آغاز شده بود، در روز 26 مارس سمیناری ویژه با موضوع "شرکای جدید: اسرائیل و منطقه قفقاز" در ارتباط با همکاری‌های بین جمهوری آذربایجان و اسرائیل اختصاص داده شد.

الین سلیمان اف سفیر جمهوری آذربایجان در آمریکا که طی چند سال گذشته پای ثابت کنفرانس‌های سیاسی آیپک بوده است به عنوان سخنران ویژه در این کنفرانس نیز حضور یافت.

این دیپلمات آذربایجانی در ابتدای سخنان خود بر زندگی مسالمت آمیز مسلمانان، یهودیان و دیگر گروه‌های دینی در قفقاز اشاره کرد. سفیر آذربایجان از اسرائیل به عنوان یکی از اولین کشورهایی نام برد که استقلال جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخته و به روابط دیپلماتیک با این کشور مبادرت ورزیده است.

وی با اشاره به سفرهای متمادی مقامات اسرائیل به کشورش خاطر نشان کرد که این مراودات موجب توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و انسانی شده و نیز به مستحکم تر شدن این روابط منجر خواهد شد.

الین سلیمان اف در ادامه سخنان خود به همکاری‌های بین جمهوری آذربایجان و آمریکا در زمینه انرژی و مبارزه با تروریسم اشاره کرده و بر حمایت مستمر آمریکا از طرح‌های انرژی در منطقه تاکید نمود.

وی همچنین رویکرد استراتژیک مبتنی بر منافع بلند مدت آمریکا در منطقه قفقاز جنوبی را در زمینه فرایندهای ژئوپلتیک ضروری دانست.

در این سمینار که با مدیریت مارک لوین، مدیر اجرایی ائتلاف ملی برای حمایت از یهودیان اوراسیا برگزار شد، برندا شیفر استاد دانشگاه حیفا و محقق در دانشگاه جورج تاون، سوانت کرنر، رئیس انستیتوی آسیای میانه و قفقاز و نیز رئیس برنامه مطالعاتی جاده ابریشم در دانشگاه جان هاپکینز نیز به سخنرانی پرداختند.


سوانت کرنر و برندا شیفر در سخنرانی‌های خود با اشاره به متساهل و باز بودن جامعه آذربایجان بر نقش ریاست جمهوری در این راستا تاکید کردند. آن‌ها در ادامه افزودند که اشغال 20 درصد از اراضی جمهوری آذربایجان و نیزحضور بیش از یک میلیون آواره جامعه را به سمت رادیکالیسم سوق نداده است و حکومت نیز تمامی منابع خود را در جهت رشد و توسعه اقتصادی متمرکز نموده است. 

به نظر می‌رسد در کنفرانس آیپک که 28 ماه مارس به عنوان روز پایانی آن در نظر گرفته شده است، نمایندگانی از آمریکا و دیگر کشورهای جهان، موسسات و مراکز دانشگاهی، تعداد زیادی از اعضای کنگره و نیز مقامات بلندپایه آمریکایی حضور یابند. 

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، معاون رئیس جمهور آمریکا، نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل، رئیس مجلس نمایندگان، رئیس اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا و مجلس نمایندگان، رئیس اقلیت دموکرات‌ها در سنا و مجلس نمایندگان و نیز تعداد زیادی از سناتورها در این کنفرانس به سخنرانی خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است که در کنفرانس ترتیب داده شده توسط آیپک اگرچه عمده موضوعات مورد مذاکره روابط بین آمریکا و اسرائیل می‌باشد اما برگزاری سمیناری ویژه با موضوع نقش سیاسی جمهوری آذربایجان درقفقاز و سیاست‌های جهانی از طرف این سازمان یهودی جای بسی تامل دارد.

گفتنی است کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (به انگلیسی: American Israel Public Affairs Committee) مشهور به آیپک، یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین گروه‌های لابی‌گری در ایالات متحده آمریکا است. این گروه لابی با بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ عضو، هر ساله میلیون‌ها دلار خرج سرمایه‌گذاری در نفوذ بر سیاست‌های دولتی و قانونگذاری آمریکا می‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیپلمات جمهوری آذربایجان: روابط‌مان را با اسرائیل مستحکم‌تر می‌کنیم/ باید منافع بلند مدت آمریکا در منطقه قفقاز جنوبی تامین شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..