تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جلوگیری از مرگ ناشی از اسهال کودکان با واکسن جدید

جلوگیری از مرگ ناشی از اسهال کودکان با واکسن جدیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان واکسن جدید مؤثر و ایمنی ابداع کرده‌اند که آزمایش‌های انجام‌شده روی کودکان آفریقایی نشان می‌دهد این واکسن مانع از بروز بیماری کشنده اسهال در کودکان می‌شود. اسهال کودکان هر روزه صدها کودک را در دنیا از بین می‌برد.
 
این بیماری ویروسی با عنوان «روتاویروس» شناخته می‌شود که عامل بیش از یک سوم مرگ و میرهای ناشی از اسهال کودکان زیر ۵ سال است و در کل سالیانه ۴۵۰ هزار کودک را به کام مرگ می‌کشاند.
 
مطالعات صورت گرفته حاکی از آن است که این واکسن در درجه حرارت بالا حالت ثبات دارد و ۶۶ درصد در پیشگیری از بروز اسهال و استفراغ شدید ایجاد شده توسط «روتاویروس»ها مؤثر عمل می‌کند.
 
واکسن BRV-PV ارزان‌قیمت‌تر از واکسن‌های کنونی است و نیازی به نگهداری داخل یخچال ندارد. همچنین با انواع رده‌های روتاویروس کشف شده در جنوب صحرای آفریقا سازگاری دارد. این منطقه از آفریقا بیشترین منطقه تحت تأثیر این ویروس در دنیاست.
 
پزشکان بدون مرز با همکاری محققان دانشگاه هاروارد و پاریس این واکسن را در نیجر مورد آزمایش قرار دادند. آنها بر این باورند که واکسن جدید می‌تواند ایمنی و مصونیت لازم را برای کودکان در معرض ابتلا به روتاویروس‌ها فراهم آورد و آنها را تا حد زیادی از خطر مرگ نجات دهد.
 
روتاویروس برخلاف سایر عوامل ایجادکننده اسهال، از طریق بهبود کیفیت آب و ضدعفونی کردن آن و رعایت بهداشت قابل پیشگیری نیست بنابراین باید با پیشگیری از عوارض ناشی از این ویروس از مرگ و میر کودکان جلوگیری کرد.
 
هم‌اکنون دو نوع واکسن روتاویروس وجود دارد که هزینه‌های بالایی دارند و باید درون یخچال قرار گیرند. همین شرایط توزیع آنها را در کشورها و مناطق فقیر که به برق و یخچال دسترسی ندارند، دشوار کرده است. این واکسن تحت لیسانس هندوستان است و پیش از فروش توسط آژانس‌های ملل متحد و آژانس‌های دولتی، باید تأییدیه سازمان بهداشت جهانی را دریافت کند.
 
محققان بعد از آزمایش موفقیت‌آمیز این واکسن جدید ابراز امیدواری کرده‌اند که بزودی بتوانند از این واکسن در نیجر و سپس تمام آفریقا استفاده کنند. آنها بیش از ۳۵۰۰ نوزاد را مورد آزمایش قرار داده‌اند و هر کودک ۳ دوز از این واکسن یا شبه دارو را در ۶، ۱۰ و ۱۴ هفتگی دریافت کرده است. تمام کودکان شرکت‌کننده در این تحقیق در مراکز بهداشت محلی تحت کنترل بودند.
 

موفقیت این واکسن در کشورهای آفریقایی نشان می‌دهد که می‌توان از آن برای جلوگیری از مرگ و میر هزاران کودک به ویژه در کشورهای فقیر و کم‌درآمد استفاده کرد.

منبع: سلامت آنلاین

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جلوگیری از مرگ ناشی از اسهال کودکان با واکسن جدید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..